Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
Dějiny HUDBY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Dějiny HUDBY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Hudebně výrazové prostředky
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Název Harmonie Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
HUDBA V RENESANCI.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Raný středověk Mgr. Jakub Tomala.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Wolfgang Amadeus Mozart
Hudební výrazové prostředky
Hudební renesance v Čechách
Vrcholná renesance III (církevní vokální hudba 2. pol. 16. stol.)
Franz Joseph Haydn Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
Francouzská hudba Ema Veselá, tercie.
Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Úkol: Vysvětli pojmy MIGRACE EMIGRACE IMIGRACE NÁROD NÁRODNOST.
Původ hudby, pravěk, starověk
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
Georg Friedrich Händel
Vrcholná renesance II Mgr. Jakub Tomala.
Středověk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_05_WOLFGANG_AMADEUS_MOZART Dějiny hudby listopadu 2012 W. A. Mozart – život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_06_HV8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Mgr. Jana Doubková VY_32_INOVACE_5B_20_ANTONÍN_DVOŘÁK_TEST Dějiny hudby listopadu 2012 A. Dvořák– život, dílo, zajímavosti o osobnosti skladatele.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_28_Hudební nástroje - smyčcové Číslo projektu:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Test k ověření znalostí z HV
ČESKÝ HUDEBNÍ KLASICISMUS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Dějiny hudby a její osobnosti
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Název školy: ZŠ Průhonice
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Transkript prezentace:

Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala

Obsah „Druhá generace“ Johannes Ockeghem Antoine Busnois

„Druhá generace“ v 2. pol. 15. stol. nastupuje nový styl oproti lehčímu burgundskému chansonu se hudba uchyluje k mysticismu, expresivitě, více k mešní tvorbě tendence co nejvíce duchovní hudbu odlišit od světské skladatelé: Johannes Ockeghem Antoine Busnois

Johannes Ockeghem (asi 1410 – asi 1497) Belgičan většinu života strávil ve Francii skladatel na dvorech fr. králů, učitel nizozemských skladatelů dochoval se jen zlomek skladeb stěžejní je u něj mešní tvorba – největší skladatel cyklických mší své doby

Johannes Ockeghem (asi 1410 – asi 1497) někteří vidí v jeho tvorbě návrat ke středověku (kořeny jeho hudby snad, avšak s progresivním novátorstvím) jeho smrt uctili skladatelé této doby (Desprez – Nymphes de Bois – Requiem) melodiku neohraničují výrazné kadence – pocit „nekonečné“ melodie napětí před koncem skladby (v melodice, rytmu, harmonii) se rozvine a uvolní v kadenci

Johannes Ockeghem (asi 1410 – asi 1497) užívá nižších tónů v basu – v porovnání s burgundskou školou je hudba plnější, tmavší jeho hudba mystická, jako ve středověku skladby: Fors seulement l‘attente - chanson Ut heremita solus – trojdílné moteto Missa Cuiusvis toni - mše

Antoine Busnois (asi 1430 – 1492) sloužil Burgundsku, v Rakousku, v Belgii na sklonku života se těšil uznání, jeho skladby hrány i v Itálii těžištěm jeho tvorby je chanson (71 chansonů) chansony již čtyřhlasé (oproti minulosti – 3 hlasy)

Seznam použitých zdrojů AINSLEY, Robert. Klasická hudba. Editor John Burrows, Charles Wiffen. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. Velký ilustrovaný průvodce. ISBN 978-80-7391-060-0. ČERNUŠÁK, Gracian. Dějiny evropské hudby. 4. vyd. Praha: PANTON, 1972. HRČKOVÁ, Naďa. Dějiny hudby. Vyd. 1. Praha: Ikar, 2005, 296 s., [8] s. obr. příl. ISBN 80-249-0615-5.