Poločas rozpadu © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C3 - 12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
Advertisements

Slovní úlohy na společnou práci
Fyzikální aspekty zátěží životního prostředí
Rozpadový zákon Radioaktivní uhlík 11C se rozpadá s poločasem rozpadu T=20 minut. Jaká část radioaktivního uhlíku zůstane z původního množství po uplynutí.
Kolik atomů 238U obsahuje 1 mg čistého uranu?
Rozpadový zákon Radioaktivní látka se se rozpadá tak, že po uplynutí času 3 dny zbyde 87% radioaktivního materiálu. Jaký je poločas rozpadu této látky?
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
BRVKA Leonard Paul Euler (1707 – 1783). Pod označením INVERZNÍ proces chápeme opačný děj, takový, který probíhá opačným směrem, např. tání a tuhnutí.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Rozpadový zákon, rozpadová konstanta, poločas rozpadu Aleš Bílík, 4.C.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RADIOAKTIVNÍ ZÁŘENÍ Fotoelektrický jev byl poprvé popsán v roce 1887 Heinrichem Hertzem. Pozoroval z pohledu tehdejší fyziky nevysvětlitelné chování elektromagnetického.
Jaderná fyzika a stavba hmoty
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Fugacitní modely 2. úrovně (Level II)
4. Úlohy z radiometrie Základy Geofyziky: cvičení, Brno podzim 2007 Úvodní problém – sestrojte graf vyjadřující závislost úbytku uranu N t /N 0 na čase.
Způsoby vyjadřování složení směsí
Jaderná energie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RADIOAKTIVITA. Radioaktivitou nazýváme vlastnost některých atomových jader samovolně se štěpit a vysílat (vyzařovat) tak záření nebo částice a tím se.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_B3 – 09.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
vyjádření koncentrace a obsahu analytu ve vzorku
Částice látek Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
22. JADERNÁ FYZIKA.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Látkové množství, molární hmotnost
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Látkové množství, molární hmotnost
Využití jaderného záření
Jaderné záření -využití
1 Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_11 Tematická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_235 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Poločas rozpadu © Petr Špína, 2011 obr. VY_32_INOVACE_CH
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu základních chemických výpočtů.
Kolik atomů obsahuje 5 mg uhlíku 11C ?
Stavba atomového jádra
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_346
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Ionizující záření v medicíně
Stavba atomového jádra
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu významu látkového množství,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výpočty v chemii RZ
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Roztoky a jejich složení
Molární hmotnost, molární objem
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_C3 – 13 Polotloušťka © Petr Špína 2012.
Výpočet procentového složení sloučenin Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman.
VY_32_INOVACE_83. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_20_ Jaderné reakce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_86. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Časový průběh radioaktivní přeměny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Geometrická posloupnost
VY_32_INOVACE_94.
Číslo materiálu: VY_42_INOVACE_06_25_FIKA
Seminář z jaderné chemie 1
OBECNÁ CHEMIE STAVBA HMOTY Ing. Alena Hejtmánková, CSc. Katedra chemie
Stavba atomového jádra
Výpočty z chemických rovnic
Látkové množství, molární hmotnost
Transkript prezentace:

Poločas rozpadu © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C3 - 12

Radioaktivní látka - spontánní rozpad - konstantní rychlost rozpadu - různá rychlost u různých prvků (Pierre Curie, 1903)

Modelový případ: t = 0,0 s…400 mg t = 1,5 s…200 mg t = 3,0 s…100 mg t = 4,5 s… 50 mg t = 6,0 s… 25 mg t = 7,5 s… 12,5 mg 0,01,53,04,56,07,5 ?

Poločas rozpadu T 1/2 = 1,5 s 1 → ½ → ¼ → … Zůstává vždy polovina toho, co zbylo. rozpadová křivka

Hmotnostní úbytek Kolik zbude rozpadající se látky po uplynutí t poločasů rozpadu? m = m 0. (½) t

t = 0,0 s…400 mg….m 0 t = 1,5 s…200 mg…m 0. (½) 1 t = 3,0 s…100 mg…m 0. (½) 2 t = 4,5 s… 50 mg …m 0. (½) 3 t = 6,0 s… 25 mg …m 0. (½) 4 t = 7,5 s… 13 mg …m 0. (½) 5 Platí pro mnoho částic. Poslední částice – náhoda.

Radioaktivní preparát se rozpadá s poločasem rozpadu T ½ = 2 hodiny. Po 6 hodinách bude z původního množství 600 mg zbývat: 200 mg 150 mg 100 mg 75 mg a b c d  dál

Radioaktivní jód 131 I se rozpadá tak, že po 16 dnech zbývá jen 2,5 g z původních 10 gramů. Poločas rozpadu tohoto izotopu je: 16 dní 8 dní 4 dny 2 dny a b c d  dál

Radioaktivní dusík 13 N má poločas rozpadu 10 minut. Jak dlouho se rozpadal vzorek, jestliže z původních 160 mg zbývá 10 mg? 8 minut 16 minut 20 minut 40 minut a b c d 

Zdroj: Mikulčák, J. a kol: Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy, SPN Praha 1982, ISBN