Miroslav Kaňok VY_V/2_INOVACE_04_Energie. OBSAH Cesta energie v příroděCesta energie v přírodě Zdroje energieZdroje energie Použité zdrojePoužité zdroje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Advertisements

Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ENERGIE 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Parní stroj a spalovací motory
VY_32_INOVACE_Př.5.11-Typy elektráren-prezentace
VY_V/2_INOVACE_11_Planety
Střídání ročních období
VY_III/2_INOVACE_116_Jak se co vyrábí
Energetické suroviny 5. ročník
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Polární pás – Arktida VY_V/2_INOVACE_33_Polární pás - Arktida
VY_V/2_INOVACE_10_Sluneční soustava
VY_V/2_INOVACE_18_Měsíc Měsíc Miroslav Kaňok. OBSAH Měsíc – přirozená družice ZeměMěsíc – přirozená družice Země Pozorování MěsícePozorování Měsíce Použité.
Podnebné pásy subtropický pás
Společenské a hospodářské prostředí
Přizpůsobivost živočichů a rostlin
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Podmínky života na Zemi
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 10.
VY_32_INOVACE_01_Sluneční záření Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
VY_III/2_INOVACE_118_Jednoduché stroje
VY_V/2_INOVACE_19_Podoby Měsíce
Mírný pás – smíšené a listnaté lesy, stepi
VY_V/2_INOVACE_15_Trvání dne a noci
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.28 Téma: Zeměpis - ČR Číslo.
VY_32_INOVACE_03_Voda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Pří_052_Rozmanitost přírody_Energetické zdroje
2. část – neživá příroda Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY VY_32_INOVACE_15.
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
VY_V/2_INOVACE_09_Slunce Slunce Miroslav Kaňok. OBSAH SlunceSlunce Slunce - fotografieSlunce - fotografie Použité zdrojePoužité zdroje.
Podnebné pásy, počasí a nadmořská výška
Opakování – člověk a technika
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
VY_III/2_INOVACE_112_Nervová soustava Nervová soustava Miroslav Kaňok.
VY_32_INOVACE_06_Slunce Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
VY_V/2_INOVACE_13_Země ZEMĚ Miroslav Kaňok. OBSAH ZeměZemě Použité zdrojePoužité zdroje.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 12.
VY_32_INOVACE_17_Štika obecná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
energie má své dobré stránky ale i špatné ENERGIE.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Energie III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
VY_32_INOVACE_ CESTA ENERGIE Mgr. Irena Škantová Environmentální výchova listopad ročník Hra je určena pro pochopení významu, využití.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Energetické suroviny 5. ročník
Polární pás – Antarktida
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Transkript prezentace:

Miroslav Kaňok VY_V/2_INOVACE_04_Energie

OBSAH Cesta energie v příroděCesta energie v přírodě Zdroje energieZdroje energie Použité zdrojePoužité zdroje

Těžba uhlí v hlubinném dole Uhlí vzniklo z pravěkých rostlin Ropa vznikla z pravěkých organismů Člověk získává energii z potravy Z ropy se vyrábí pohonné látky Použití uhlí při výrobě el. energie Elektrické spotřebiče Slunce – základ energie na Zemi

Zdroje energie Energii Energii nemůžeme vytvořit, ani zničit Můžeme Můžeme ji jen přeměnit na jiný druh Hlavní zdroje: 1.Tepelné 1.Tepelné elektrárny 2.Jaderné 2.Jaderné elektrárny 3.Vodní 3.Vodní elektrárny Větrná elektrárna – malý, ale obnovitelná zdroj elektrické energie. Lze využít i sluneční svit. Stále stoupá spotřeba elektrické energie. Velká část je z vyčerpatelných zdrojů (např. uhlí, ropa, zemní plyn...)

POUŽITÉ ZDROJE  Kholová H. Přírodověda pro pátý ročník – Člověk a technika. Praha: Alter, s.  [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:    myslu,_t%C4%9B%C5%BEba_ropy_III.jpg myslu,_t%C4%9B%C5%BEba_ropy_III.jpg      na.JPG na.JPG