Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha 2008. V. Dobešová, V. Fialová: PRŮVODCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Literární výchova - 7. ročník)
Advertisements

SLOVNÍ ZÁSOBA ZPŮSOBY OBOHACOVÁNÍ ODVOZOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby odvozováním, skládáním a zkracováním. Ke každému slovotvornému.
Evropské vlajky 5. ročník
Tvoření slov PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Starověká Kréta 6. ročník.
Obohacování slovní zásoby Zpracovala: Mgr
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Velkomoravská říše 7. ročník.
Husitské zbraně 7. ročník.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_CJL_1 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Paleolit 6. ročník.
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Řecko-perské války 6. ročník.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
JIŽNÍ EVROPA.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – PRAVĚK, STAROVĚK. Nová škola Válková, V.: DĚJEPIS 6 – pravěk a starověk.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Úvod do vyučování dějepisu
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
Starověké Řecko 6. ročník.
MY BODY Angličtina pro 3. ročník základní školy.
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Osvobozené divadlo 9. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Nejstarší české literární památky Literární výchova - 7. ročník
Jan Amos Komenský 8. ročník.
3. ročník Time, weather and seasons Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Wilkesová A.: Můj první slovník česko-anglický. Slovart 2003.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Generace tzv. buřičů 8. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
MORFOLOGIE 2008 přednáška P11
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
Dělení se zbytkem 5. ročník
Colours Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_ 0 5 Téma: Slovotvorba a způsoby tvoření slov Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Matematika pro 2. ročník – násobení a dělení 3
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Dobešová, V. Fialová: PRŮVODCE ČESKÝM JAZYKEM ANEB CO BYSTE MĚLI ZNÁT ZE ZÁKLADNÍ ŠKOLY, Didaktis 2005.

Studiem slovní zásoby se zabývá 1. lexikologie 2. lexikografie 3. morfologie 0 z 5

Tvorbou slovníků se zabývá 0 z 5 1. lexikografie 2. fonetika 3. syntax

Slovní zásoba se mění několika způsoby. Jakým způsobem došlo k obohacení slovní zásoby např. nabourat se 1. slovo je spojeno v sousloví 2. slovo dostalo nový význam 3. slovo je převzato z cizího jazyka 0 z 5

Slova se také přejímají z cizích jazyků. Slova džíp, gól, víkend, svetr, displej jsou převzata z 0 z 5 1. japonštiny 2. italštiny 3. angličtiny

Slova se také přejímají z cizích jazyků. Slova sauna, kreslit jsou převzata z 0 z 5 1. němčiny 2. finštiny 3. polštiny

Slova se také přejímají z cizích jazyků. Slova kajak, iglů jsou převzata z 1. eskymáčtiny 2. z indiánských jazyků 3. z latiny 0 z 5

Slova se také přejímají z cizích jazyků. Slova rodeo, armáda, vanilka jsou převzata 0 z 5 1. ze španělštiny 2. z arabštiny 3. z ruštiny

Sametová revoluce, mobilní telefon – slovní zásoba byla obohacena spojením slov 0 z v sousloví ve dvojici v řadu

Slova, u nichž můžeme zjistit, ze kterého slova vznikla (např. moudrý ze slova moudrost) označujeme jako slova 0 z 5 1. motivovaná 2. nemotivovaná

Jak nazýváme způsob tvoření slov, kdy ke slovotvornému základu přidáváme předpony, přípony, případně jen koncovku, 0 z 5 1. zkracování 2. odvozování 3. skládání

Odvozování neboli 0 z 5 1. derivace 2. abreviace 3. kompozice

Jak nazýváme způsob tvoření slov, kdy tvoříme nové slovo ze dvou a více slov nebo slovotvorných základů. 0 z 5 1. odvozování 2. zkracování 3. skládání

Skládání neboli 0 z 5 1. derivace 2. kompozice 3. abreviace

Jak nazýváme způsob tvoření slov, kdy zkracujeme základová slova nebo nové slovo vzniká ze zkrácených částí základových slov. 0 z 5 1. odvozování 2. skládání 3. zkracování

Zkracování neboli 0 z 5 1. derivace 2. kompozice 3. abreviace

Vyber způsob utvoření: př. Kr. 0 z 5 1. zkracování 2. odvozování 3. skládání

Vyber způsob utvoření: obočí 0 z 5 1. odvozování 2. skládání 3. zkracování

Vyber způsob utvoření: krasobruslař 1. odvozování 2. skládání 3. zkracování 0 z 5

Vyber způsob utvoření: Jihočech 0 z 5 1. abreviace 2. derivace 3. kompozice

Vyber způsob utvoření: náčelník 0 z 5 1. derivace 2. abreviace 3. kompozice

Vyber způsob utvoření: Čebus 0 z 5 1. kompozice 2. derivace 3. abreviace

Téma: Obohacování slovní zásoby – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (