Terénní cvičné středisko výchovy a vzdělávání pro TUR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stromy jako domy Život na stromě, ve stromě a pod stromem
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ÚVOD DO DENDROLOGIE
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_12_URCOVANI_JEHLICNANU Anotace:Výukový materiál v programu Power Point zaměřený na určování základních.
HERBÁŘ DŘEVIN V AREÁLU ZÁKLADNÍ ŠKOLY V TEREZÍNĚ
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.18 Téma: PowerPoint.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Rostliny v okolí lidských obydlí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
PŘÍRODOVĚDA.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Evropa – vegetace 5. ročník
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
TEST - SPOLEČENSTVO LES
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Přírodní společenstva v České republice
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Společenstva lesů - stromy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 134.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přírodní společenstva v České republice: LES
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Dřeviny, nauka o dřevinách
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Transkript prezentace:

Terénní cvičné středisko výchovy a vzdělávání pro TUR

Kudy kam? Městská část Brno–Bohunice, v blízkosti kampusu MU Autobus MHD č. 60, zastávka Kamenice

Bylo, nebylo: Původně tu byla skládka stavebního odpadu

V současnosti je tu cvičné pracoviště MU.

Čím se zabýváme: Akční výzkum Výukové programy pro ZŠ Mezifakultní a mezinárodní studium ( Univerzita Karlova, Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici, Univerzita v Lublani )

Kdo se o vás postará: Ing. Helena Jedličková – vedoucí střediska Ing. Helena Jedličková tel.: , Milada Ulbrichtová - zahradnice Pavel Tesař - zahradník Ing. Dana Křivánková - externí pracovník Ing. Dana Křivánková

Biotopy Rybník Park Les jehličnatý Les listnatý Pole

Biotop - Rybník Funguje jako kořenová čistička odpadních vod, která je napojená na minerální čističku – vsakovací nádrž vegetace rybníka – vrba křehká, orobinec úzkolistý, žabí vlas

Biotop - Park tvoří ho jehličnany jako borovice kleč, smrk Pančičův, borovice černá, tis červený další druhy jsou: Buxus, bobkovišeň, svída krvavá,...

Biotop – Les jehličnatý Jehličnatý les zahrnující původní i introdukované druhy –původní: borovice lesní borovice kleč smrk ztepilý –introdukované: zerav východní jalovec obecný

Biotop – Les listnatý Tento biotop tvoří druhy: dub zimní, dub šípák, hloh obecný, bříza bradavičnatá, třešeň ptačí, jabloň obecná a další ovocné stromy,...

Biotop - Pole Práce studentů MU v rámci studia aplikované ekologie (ekologické zemědělství)

Skleník Slouží studentům jako pěstírna. Studenti se zde učí sít, pikýrovat, sázet a přesazovat různé druhy rostlin. Jsou tu také sukulentní rostliny a bonsaje.

Fóliovník Využívá se jako pěstírna zeleniny

Nářaďovna a sklad Úložiště pracovního nářadí

Učebna v přírodě Probíhá zde část výukových programů Stanoviště výstavy „ Barevný podzim“ Místo pro samostudium nebezpečných rostlin

Aktivity na Kejbalech: Pro ZŠ: * výstava „Barevný podzim“ Pro studenty MU: aranžování

Výstava „Barevný podzim“ hlavním cílem výstavy je umožnit studentům realizaci aktivních forem učení (zkušenostní učení) alternativní formy vzdělávání (výuka v terénu, samostudium)

Naučná stezka Stromy a keře různých zeměpisných pásem (jehličnatý les, listnatý les,...).

Klady a zápory: + zkušenostní učení výukové programy ukázky různých biotopů celoročně dostupné pracoviště volný přístup na PC studovna - chybí popisné štítky u rostlin pro samostudium malé vnitřní prostory nedostupnost studovny během probíhající výuky

Naše návrhy na zlepšení: Popisné štítky u jednotlivých druhů dřevin Vybudovat volně přístupnou studovnu i při probíhající výuce

Vypracovali: Diana Harbichová Irena Matoušková Jan Musil Katka Paschová Pavel Pospíchal Iva Vysloužilová