Počítačové hry 1 Martin Klíma, Michal Hapala
Počítačové hry Volně navazuje na předmět Programování grafiky Cílem je seznámit se s vývojem počítačových her vytvoření uceleného herního projektu v týmu Přednášející Martin Klíma Michal Hapala Warhorse Studios
Proč počítačové hry? Panem et circenses Trh Zábavní průmysl obrat v řádu bilionů dolarů Zábavní průmysl interaktivní aplikace postupně nahradí/doplní televizi a kino Reklamní průmysl iteraktivní reklamní předměty, merchandising Serious Games hry nejsou vždy pro zábavu stejná technologie použita např. ve vojenských či dopravních simulacích, léčba vybraných psychologických problémů (klaustrofobie, arachnofobie, …)
Hry v Čechách Bohemia Interactive / Black Element / … JRC Operation Flashpoint Arma Carrier Command Illusion Softworks / 2K Czech Hidden and Dangerous I/II Mafia I/II Cinemax / Prague-Matic Gumboy Tournament Inquisitor Warhorse Studios
Obsah předmětu Web Naučíme se: http://cent.felk.cvut.cz/predmety/39PHA/ Naučíme se: základy počítačové animace v reálném čase algoritmy často používané v hrách co obnáší vývoj počítačových her práci v týmu plánování, realizaci a obhajobu projektu
Osnova Design a produkce hry (Viktor Bocan) Transformace, kamera, viewport, 3D modely AI a skriptování Obalová tělesa a kolize Animace a křivky
Osnova Textury, osvětlovací modely (Roman Zawada) Shadery (Tomáš Blaho) Behaviorální stromy (Tomáš Plch) Hudba (Adam Sporka) CryEngine Rezerva / Historky z natáčení Závěrečné prezentace
Týmové projekty Cíl: vytvořit ucelenou jednoduchou počítačovou hru (nejen její koncept) vyzkoušet si probírané algoritmy v praxi použití hotového prostředí (Unity) vyzkumná či umělecká činnost také možná a vítána důraz na ucelený projekt, jeho použitelnost a obhajobu Unity3D CryEngine .. ?
CryEngine Engine Crysis 3 Free licence SDK Sandbox Game DLL kód What you see is what you play Pokročilý editor materiálů, animací, terénu Skriptování pomocí vizuálního Flowgraphu Game DLL kód možnost upravit si „pravidla“ hry přístup ke všem sub-systémům – animace, fyzika, renderer engine pro FPS možné upravit na např. adventuru, strategii atp.