GOTICKÁ KULTURA 2. část.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STŘEDOVĚKÉ UNIVERZITY
Advertisements

Gotika -věk katedrál(velký chrám) -vznik ve 12-15století ve Francii lomenný oblouk.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
GOTICKÁ KULTURA.
ŠKOLA NA PŘELOMU 17. A 18. STOLETÍ JAN AMOS KOMENSKÝ
VE VRCHOLNÉM STŘEDOVĚKU
1. Třída 2. Třída3. Třída4. Třída5. Třída 6. Třída7. Třída8. Třída9. TřídaVýlety.
KAREL IV. a jeho doba Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Akademické orgány vysokých škol
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Středověká Západní Evropa
Česká kultura v 16. století renesance
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Život lidí v novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Vznik středověkých univerzit
STAVITEL PETR PARLÉŘ GOTIKA Mgr. Lenka Venclová 2010.
Gotická kultura a vzdělanost
Středověká vzdělanost
VY_32_INOVACE_29-04 Úvod do politologie.
Gotická kultura.
ROMÁNSKÁ KULTURA.
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK Mgr. Jitka Nováková A3V
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.17 Anotace: Prezentace se zaměřuje na počátky a rozvoj česky psané literatury. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí umělecké styly.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_103 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.18 Anotace: Prezentace se zaměřuje na středověkou českou literatury a dobu husitskou. Vysvětluje jednotlivé pojmy a uvádí hlavní.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Ve znamení gotického slohu
Středověká vzdělanost, rytířská kultura
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVa Anotace: Seznámit žáky se středověkým filozofickým.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Scholastika Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Poznám gotické umění ? 7. ročník.
Kultura na počátku novověku
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Gotická kultura.
(kolem r Husinec – 6. č ervence 1415 Kostnice) Vypracoval : Richard Krej č i ř ík 8. T ř ída.
Umělecký sloh vrcholného středověku
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Jitka Mannová Název šablonyIII/2.
VZTAH VÍRY A ROZUMU VE STŘEDOVĚKÉ FILOZOFII Dušková, Hessler, Marešová, Dlouhá, Hučíková – V8A
Filosofie křesťanského středověku
7.A Dějepis. Je to základní otázka středověku Křesťan věří v Bibli a vykládá ji rozumem Čím se má tedy křesťan řídit? Sv. Augustin: „Poznávej, abys věřil,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_07 TÉMA: Gotické umění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborné učiliště nábytkářské a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
Nejvýznamnější gotické památky v Evropě Iva Závišková 6.A.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Středověk Vlastivěda – 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Gotická kultura TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Středověká filozofie SCHOLASTIKA
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Vzdělanost Pozdní gotika
VY_32_INOVACE_
Tomáš Akvinský Mgr. Vladimír Velešík.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Ve školních lavicích Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny.
VY_32_INOVACE_208_Gotika _Středověké školy
VY_ 32_ INOVACE _03_10_gotická kultura
Gotika Vzdělanost. Gotika Vzdělanost Kdy: 12. století Kde vznikla: Francie Hrad Bezděz.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Základní charakteristika a hlavní rysy (Učebnice strana 52 – 59)
Karel IV. OTEC VLASTI
Vzdělání ve středověku
Transkript prezentace:

GOTICKÁ KULTURA 2. část

Školství školy při kostelech a farách sloužily ke vzdělání kněží vznik městských škol pro děti měšťanů učilo se: číst, psát, počítat, latinsky univerzity = poskytovaly nejvyšší vzdělání, vznikly v Itálii, Francii a Anglii řídil jí rektor, skládala se z fakult v čele s děkanem studenti získali titul bakaláře, mistra, doktora

Univerzita v Bologni v Itálii, první univerzita v Evropě, založená 1088

Sorbona – první univerzita ve Francii založená r. 1150

Univerzita v Oxfordu, založená 1167

Univerzita v Cambridge, založená 1209

Znak univerzity v Cambridge

Filozofie středověké pojetí světa je vyloženo jako Bohem stvořený a řízený harmonický celek Tomáš Akvinský – hlavní představitel směru scholastika = snaha zpřístupnit božskou pravdu lidskému rozumu

Gotika školy při kostelech a farách sloužily ke vzdělání kněží Školství: školy při kostelech a farách sloužily ke vzdělání kněží vznik městských škol pro děti měšťanů učilo se: číst, psát, počítat, latinsky univerzity = poskytovaly nejvyšší vzdělání, vznikly v Itálii, Francii a Anglii řídil jí rektor, skládala se z fakult v čele s děkanem studenti získali titul bakaláře, mistra, doktora Filozofie: (nauka o moudrosti, vysvětluje původ světa apod.) středověké pojetí světa je vyloženo jako Bohem stvořený a řízený harmonický celek Tomáš Akvinský – hlavní představitel směru scholastika = snaha zpřístupnit božskou pravdu lidskému rozumu