Microsoft Dynamics CRM Petr Hampejs Dynamics Product Manager
Problémy tradičních CRM dodavatelů “Spending has reached an all-time high, with expectations nearly as lofty. But implementation failure rates have not improved, nor have ROI metrics.” AMR Research, September 2007 “User adoption remains a challenge, with 33% to 47% of customer management applications facing serious adoption issues.” AMR Research, September 2007
Co od CRM chtějí jednotliví uživatelé? 4/11/2017 10:48 AM Co od CRM chtějí jednotliví uživatelé? Použitelnost Flexibilita Spravovatelnost “Potřebujeme řešení, které nám usnadní naši práci – ne ji ztíží.” “Potřebujeme řešení, které se bude jednoduše spravovat” “Potřebujeme řešení , které bude odpovídat našemu podnikání. Core pillars of Microsoft Dynamics CRM for enterprises. Three key pillars built upon a foundation of analytics and performance. Analytické funkce a nástroje Výkonnost a Škálovatelnost MICROSOFT CONFIDENTIAL © 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
Zvýšení hodnoty pomocí ostatních Microsoft technologií Využití standardních uživatelských nástrojů, což zvyšuje produktivitu a přijetí koncovými uživateli. Nutné Zvyšující hodnotu Využití standardizovaných nástrojů pro vývoj a správu k dosažení nízkých nákladů na vlastnictví produktu. Využití analytických nástrojů k získání dokonalého přehledu. Main Points: Required = Windows, AD, SQL, CRM Value add with components shipped in the box Exchange, Windows Vista, Office – Outlook Value add with what is in the box and in public domain BizTalk, Exchange, SMS, VS One of the highlights of Microsoft Dynamics CRM architecture is the deep integration within the Microsoft stack that it runs on. There are required components within the configuration so let’s make sure we are clear on what the are. First we have Windows Server which includes IIS and AD. We use many features of the operating system to produce the most efficient application in its class. We also do the same with SQL Server. By architecting our data model and data services to the specific strengths of SQL Server we are able to leverage more of the system. Our competition runs on many different infrastructures and therefore cannot take unique advantage of any of them. This lowest common denominator approach requires more hardware per user and does not allow IT to leverage their investment in the infrastructure. We also continue to leverage the available platform to provide other services. SQL Server Reporting Services and SQL Server Analysis Services are two applications that are included with SQL Server. We not only leverage these products but we tune our applications operation so that we are running in the most efficient manner on them as well. This includes leveraging the single security model and built in process for moving data from the relational engine to the analytical engine. This ensures that we provide a integrated and high performance experience to the end user. Additional functionality is leveraged by using Exchange and Office. These comprise a large part of our vision of transparent CRM. By allowing a user to stay in outlook to access CRM functionality we increase user adoption. While these are not required they are often a key differentiator for our customers. We also utilize Windows Vista gadgets and other Office applications like Word and Excel for proposal generation and reporting. Further value can be gained by adding BizTalk server for integration, SharePoint Server for a portal and collaborative environment, Microsoft System Center to provide a single unified management environment and Visual Studio for programmatic access to the rich SDK and .NET API’s that allow you to unlock the deep platform functionality. Microsoft Dynamics CRM ships components for these other components as well as has items in the public domain to leverage their value towards a total CRM solution. Využití společné platformy a integračních nástrojů k zajištění konzistentnosti dat.
Řešení Microsoft Dynamics CRM Komplexní CRM systém Interakce Marketing Prodej Servis xRM Obchodní procesy SOA Flexibilní nasazení
Rychlejší prodejní cyklus Zájemce požaduje více informací prostřednictvím webového požadavku. Vytvoření zájemce v systému a jeho začlenění do prodejního workflow. Zájemce je postoupen správnému obchodníkovi, který úspěšně uzavře příležitost. Automatické směrování zájemce na interní obchodníky ke kvalifikaci.
Efektivní marketing Příprava nové kampaně z hlediska správných: segmentů, rozpočtu, cílů a plánovaných akcí napříč různými kanály. Odezvy na kampaň jsou zaznamenány; ROI je změřeno a průběžně vyhodnocováno
Konzistentní služby Příchozí servisní požadavek skrze telefon, web nebo jiný kanál. Požadavek je automaticky směrován na nejvhodnějšího dostupného agenta. Vytvoření servisního požadavku s definovaným postupem zpracování. Prohledání znalostní báze a doporučení správného řešení.
Klíčové výhody Microsoft Dynamics CRM Úplný (360°) zákaznický pohled Vyšší produktivita Připravenost ke změně Úspěšný projekt Dosažení úplného (360°) pohledu na zákazníky napříč celou organizací Pomoc uživatelům dělat lépe jejich práci a soustředit se na zákazníky Použití technologie jako katalyzátoru podnikatelských změn Dosažení projektových cílů s dodržením harmonogramu i rozpočtu a rychlou návratností investic SQL Pass Summit 2006
Microsoft Dynamics CRM Více než 11 000 zákazníků celosvětově Více než 50 zákazníků v České republice Radiocom VPS Netprosys ... „Výhodou je přímé propojení s běžnými kancelářskými aplikacemi bez nutnosti jakéhokoli dodatečného přihlašování. Míru přijetí uživateli zvyšuje rovněž intuitivní ovládání a poměrně vysoký stupeň uživatelské přívětivosti zvolené aplikace“ PhDr. Martin Pěchouček ČSOB
DISCUSSION