Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
diskomfort cestujících
Advertisements

Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
Návrh trolejbusové linky 73
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
Dispečerské řízení pražského metra
Charakteristické znaky MHD
Bezbariérovost veřejné dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
REAL-TIME TRACKING OF PID VEHICLES Odstraňování bariér ve veřejné dopravě v Praze Ing. Libor Šíma, Odbor rozvoje a financování dopravy MHMP Ostrava 20.9.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
EgroNet. Co je EgroNet  Projekt výstavy Expo 2000 v Hannoveru  Systém příměstské osobní dopravy  Spojuje Karlovarský kraj, Bavorsko, Duryňsko a Sasko.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Dopravní prostředky MHD
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školyZákladní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektuCZ.1.07./1.4.00/ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Problematika dopravy na Rychnovsku
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Územně analytické podklady IPR – vývoj obyvatel
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Sdružení dopravních podniků ČR Odborná skupina TRAMVAJE
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
VOŠ a SPŠ dopravní, Praha 1, Masná 18
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Prezentace pro OS tramvají
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze Zpracovali Úvod Martin Kebza Petr Blažek Gymnázium Špitálská Špitálská 2 Praha 9 – Vysočany Prezentace se zabývá městskou dopravou v Praze Zastavujeme se u jednotlivých druhů MHD, podáváme popis a zabýváme se kvalitou – pro to používáme různé metody Upozorňujeme na problémy u jednotlivých druhů MHD Provedli jsme vlastní výzkum mezi cestující veřejností, abychom zjistili její názor na kvalitu městské dopravy, kterou používají Srovnáváme s jinými městy na základě zkušenosti cestujících nebo faktů

Základní informace o MHD v Praze Celá MHD je součástí PID – Pražské integrované dopravy Mnoho dopravců Hlavní Dopravní podnik hl. m. Prahy Řídí ROPID Zavedeny Standardy kvality Standardy pro autobus Obsaditelnost Vybavení vozidla Náležitosti PID Pravidla pro reklamu Maximální stáří autobusu Garantované vypravení nízkopodlažních vozidel Standardy pro zastávku Vzhled Obecné informace o zastávce Vzhled informační vitríny a přístřešku Standardy pro železnici Standardy pro přívoz Kvalitativní standardy Plnění grafikonu Služby Informace Provoz Personál Čistota Rizikové situace Stáří vozidel

Metro a železniční doprava Již na konci 19. století první plány 1966 – zahájení výstavby, tehdy ještě s plánem podzemní tramvaje 9. 5. 1974 – uvedení do provozu prvního úseku Dnes 3 linky, 57 stanic (přestupní trojúhelník v centru) Budoucnost 4 nové stanice na lince A – ve výstavbě Plánovaná linka D Vozový park – dříve Ečs a 81-71, dnes 81-71M a M1 Srovnání v ČR Brněnský tramvajový diametr Karlovarské „metro“ Příměstské linky S a R – platí tarif PID Budoucnost Výstavba nových stanic Nové spojení II. Kladenská rychlodráha

Tramvaje 1875 – koněspřežná tramvaj 1891 – elektrická tramvaj 1974 – útlum významu kvůli metru, méně nových tratí 300 km tratí, 24 denních a 9 nočních linek, 1 linka historická Budoucnost Sídliště Barrandov – Slivenec Vinohradské hřbitovy – Sídliště Malešice Sídliště Modřany – Nové Dvory Václavské náměstí Podbaba – Suchdol Vozový park – nejrozšířenější T3, nízkopodlažní od roku 2005 Problémy pražských tramvají Nedostatek nízkopodlažních tramvají Zpomalování vlivem IAD Nevhodný způsob rekonstrukce tramvajových tratí Kontroverzní Škoda 14T Srovnání – Budapešť Smyčky x úvraťové konečné Jednosměrné x obousměrné tramvaje Standardní x ostrovní zastávky Délka souprav

Lanové dráhy, trolejbusy a autobusy V Praze tři Újezd – Petřín ZOO Praha K hotelu Mövenpick 1916 ukončila provoz LD na Letnou Trolejbusy 1936 – 1972 První linka ze Střešovic ke kostelu sv. Matěje Pouze vozy československé výroby Dodnes se udržely v Brně, Českých Budějovicích či Zlíně Autobusy Od roku 1908 – obsluha Malé Strany 1978 – první kloubové autobusy Přibližně 180 denních a 16 nočních linek + další zvláštní linky Budoucnost Koncept metrolinek Vozový park Hlavně autobusy Karosa Dnes je obnovován nízkopodlažními vozidly české výroby SOR

Turnikety Vlastní výzkum Již byly 1974 – 1985 Náklady – 1,5 miliardy Kč výstavba, cca 100 milionů Kč roční údržba Konkurenční studie vykázala odlišná (méně výhodná) čísla Ptali jsme se cestujících v metru, tramvajích, autobusech a na zastávkách Zjišťovali jsme jejich názory na vybrané aspekty MHD Snažili jsme se rovnoměrně zahrnout všechny skupiny cestujících, včetně zaměstnanců DP Praha Celkově jsme oslovili řádově desítky lidí, přibližně rovnoměrně muže a ženy

Cena jízdného, čistota a stáří vozů Absolutní x relativní cena Srovnání Čistota vozidel i zastávek

Dochvilnost, přetíženost, intervaly, celková spokojenost, co zlepšit…

Srovnání s jinými městy

Zdroje Internetové stránky Literatura Vlastní výzkum autobusy.kx.cz autobusy.org cs.wikipedia.org metroweb.cz prazsketrolejbusy.net ropid.cz zpravy.e15.cz Literatura ČERNÝ M., HORNÍK J. Malý atlas městské hromadné dopravy 2002. 1. vyd. Praha : Grandis Bohemia, 2002, ISBN 80-902791-5-5 FOJTÍK P., PROŠEK F. Pražské autobusy 1925 – 2005. 2. doplněné vyd. Praha : Dopravní podnik hl. m. Prahy, ISBN 80-239-5264-1 Vlastní výzkum