Optimalizace logistického systému a řetězců

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podmínky optimalizace kapitálové struktury
Advertisements

11 Udržovatelnost a servisní logistika
12 Celková efektivita zařízení (CEZ)
poskytujeme služby v oblasti ochrany majetku a osob (EZS, EPS, CCTV …) od roku 2004 poskytujeme služby v oblasti logistiky a zabezpečení vozidel (systém.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Úvod Klasifikace disciplín operačního výzkumu
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
CW – 13 LOGISTIKA 19. PŘEDNÁŠKA Logistika a zásobování (1)
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Plánování zajištění jakosti produktu dle ISO/IEC 9126 Princip a představení praktického řešení Robert Pergl Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně.
4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Outsourcing výrobní logistiky Ing. Marek Vinš, Ph.D.
Ekonomika investic.
VŠB - TU Ostrava, Fakulta Elektrotechniky a Informatiky Rozvoj RCM v elektroenergetice Ing. Jan Gala.
4.Kalkulace nákladů.
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
1. Úvod do logistiky Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Jakou máme spotřebu elektrické energie? (zadání projektu)
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
3 Simulace řízení informačního a materiálového toku - logistická hra
10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech
5 Optimalizace zásob Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Paretův diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
8 Případové logistické studie Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti strojů Technická fakulta.
Digitální učební materiál
Komplexní produktivní údržba (TPM)
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Inovace. Výrobkové inovace? Co to je? Jsou zaměřeny na vytváření výrobků zcela nových, založených na nových konstrukčních koncepcích a principech (diferenciace),
3 Řízení materiálového hospodářství a fyzické distribuce
6 Řízení zásob a sortimentu analýzou ABC
BSC - Metoda Balanced Scorecard
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
9 Hodnocení udržovatelnosti strojů a zařízení
Hospodaření s DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
ŽIVOTNOST STROJNÍCH SOUČÁSTÍ TEST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu
Naklady a jejich členění
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství Cvičení z geografie zemědělství Michael Král.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
AGENDA DOPRAVA Skalský Dvůr AGENDA DOPRAVA K čemu slouží ? k vedení deníku jízd nebo puťovky k evidenci strojů k plánování jízd k evidenci a přehledu.
1.1. Vývoj dávek nemocenského pojištění v ČR v letech 1993 – 2010 v kontextu hospodářského cyklu Ing. Yvona Legierská.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Vysoká škola technická a ekonomická Racionalizace procesů logistických aktivit ve společnosti Alfa s.r.o. Autor diplomové práce: Martina Hlatká Vedoucí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Racionalizace logistických procesů ve vybrané společnosti
Autor: Bc. Michaela Kolářová Vedoucí: doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Simulace řízení při správě majetku
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Základní pojmy.
Taxi SLUŽBA „Gofaster!“
Transkript prezentace:

Optimalizace logistického systému a řetězců Servisní logistika 2. cvičení Katedra jakosti a spolehlivosti strojů Technická fakulta Česká zemědělská univerzita 165 21 Praha 6 - Suchdol

Zadání cvičení Katedra jakosti a spolehlivosti strojů TF ČZU Praha Předmět: Servisní logistika Zadání č.2 Optimalizace logistického systému a řetězců - náklady životního cyklu Příjmení a jméno studenta, obor: Zadání: Byl analyzován a řešen logistický systém návrhu, výroby, distribuce, provozu a likvidace výrobku složitosti nákladního automobilu. Výsledkem analýzy jsou tři varianty řešení s těmito dílčími výsledky: Úkol: Úkolem je posoudit a na základě analýzy vybrat optimální řešení s použitím nákladového kritéria. Celé zadání

Zadání cvičení Tab. 1 - Vstupní data Očekávané náklady v oblasti návrhu, výroby a distribuce připadající na jeden výrobek Nákladové položky [Kč] Varianta řešení I II III Náklady na tvorbu koncepce a definování výrobku N1 900 1000 1100 Náklady na návrh a vývoj výrobku N2 22000 20000 18000 Náklady na výrobu, expedici, dopravu a instalaci výrobku N3 500000 550000 400000 Náklady centrálního dodavatele výrobku N4 55000 65000 45000 Náklady na dopravu mezi centrálním a územním dodavatelem výrobku N5 1500 1300 Náklady územního dodavatele výrobku N6 105000 110000 95000 Náklady na dopravu mezi územním dodavatelem a zákazníkem výrobku N7 500 600 700 Celé zadání

Odhad dalších provozních parametrů Zadání cvičení Odhad dalších provozních parametrů Roční doba provozu (využití) po záběhu trz [km] 50000 60000 55000 Parametry poklesu průměrné doby provozu m 1,05 1,03 1,04 k 0,004 0,01 0,007 Průměrná sazba za jednotku doby provozu (ujetý km) d [Kč/km] 12 Náklady na řidiče B1 [Kč/km] 2 Náklady na palivo B2 [Kč/km] 3,1 2,9 3 Náklady na preventivní údržbu B3 [Kč/km] 0,3 0,2 Náklady na preventivní diagnostiku B4 [Kč/km] 0,1 Parametry funkce kumulativních nákladů na preventivní opravy a 0,000005 0,000015 0,00004 b 2,01 1,92 1,81 Parametr proudu poruch po záběhu l [km-1] 0,00005 0,00015 Parametr růstu funkce obnovy (středního počtu poruch) za dobu Tc 1,55 1,62 1,47 Střední náklady na odstranění jedné poruchy A [Kč] 1400 1800 2100 Náklady na pojištění C1 [Kč/rok] 7350 Náklady na garážování C2 [Kč/rok] 6000 Náklady na likvidaci NL [Kč] -10000 -12000 -8000 Daň z přidané hodnoty DPH [%] 20 Celé zadání

Úkoly Optimalizace logistického systému a řetězců – náklady životního cyklu. Ekonomický efekt ESLR Náklady NSLR Derivace dESLR / dT Derivace dNSLR / dT Integrální ukazatel KSLR Podíl derivací dESLR / dT dNSLR / dT Bod 6 A 5 prohodit

1. Ekonomický efekt kde: ESLR - ekonomický efekt (přínos) používání jednoho nákladního automobilu za dobu používání T [Kč] d - fakturační sazba za ujetý km [Kč/km] trz - roční doba provozu (využití) po záběhu [km] k, m - parametry poklesu průměrné roční doby provozu T - doba používání (kalendářní stáří) [roky] pro T1 (var. 1):

2. Náklady kde: NSLR - náklady servisního logistického systému a řetězců připadajících na jeden nákladní automobil za dobu používání T [Kč] N1 - náklady na tvorbu koncepce a definování jednoho nákladního automobilu [Kč] N2 - náklady na návrh a vývoj jednoho nákladního automobilu [Kč] N3 - náklady na výrobu, expedici,dopravu a instalaci jednoho nákladního automobilu [Kč] NSLR= jednotkové fixní náklady (N1 až 7) zvětšené o daň + jednotkové variabilní náklady (B1 až 4) zvětšené o roční využití a zmenšené o parametr poklesu v čase + pojištění a garážování vynásobené dobou používání + zohlednění nárůstu nákladu na preventivní opravy vynásobené časem + střední náklady na odstranění poruch v době používání + náklady na likvidaci

2. Náklady N4 - náklady centrálního dodavatele na jeden nákladní automobil [Kč] N5 - náklady na dopravu mezi centrálním a územním dodavatelem na jeden nákladní automobil [Kč] N6 - náklady územního dodavatele na jeden nákladní automobil [Kč] N7 - náklady na dopravu mezi územním dodavatelem a zákazníkem na jeden nákladní automobil [Kč] DPH - daň z přidané hodnoty [%] B1 - mzdové náklady řidiče připadající na jeden ujetý km [Kč/km] B2 - náklady na palivo připadající na jeden ujetý km [Kč/km] B3 - náklady na preventivní údržbu připadající na jeden ujetý km [Kč/km] B4 - náklady na preventivní diagnostiku připadající na jeden ujetý km [Kč/km]

2. Náklady C1 - náklady na pojištění na jeden nákladní automobil za rok [Kč/rok] C2 - náklady na garážování na jeden nákladní automobil za rok [Kč/rok] T - doba používání (kalendářní stáří) [roky] a, b - parametry charakterizující narůstání kumulativních nákladů na preventivní opravy v závislosti na době provozu nákladního automobilu; parametry jsou určovány pomocí korelační a regresní analýzy z experimentálně zjištěných nákladů c - parametr funkce obnovy (růstu středního počtu poruch) za dobu T; zjišťuje se společně s parametrem proudu poruch z experimentu pomocí korelační a regresní analýzy trz - roční doba provozu (využití) po záběhu [km] λ - parametr proudu poruch nákladního automobilu po záběhu [km-1] NL - náklady na likvidaci nákladního automobilu [Kč]

2. Náklady NSLR = jednotkové náklady od vývoje až po předání zákazníkovi (N1 až 7) zvětšené o daň z přidané hodnoty + jednotkové variabilní náklady (B1 až 4) zvětšené o roční využití a zmenšené o parametr poklesu roční doby provozu v čase (kvůli opravám) pojištění a garážování vynásobené dobou používání zohlednění nárůstu nákladů na preventivní opravy vynásobené časem + střední náklady na odstranění poruch v době používání náklady na likvidaci

2. Náklady pro T1 (var. 1):

3. Derivace 3.1. Derivace ekonomického efektu pro T1 (var. 1):

3. Derivace 3.2. Derivace nákladů pro T1 (var. 1):

4. Podíly KSLR – integrální ukazatel jakosti logistického systému a řetězců

Zpracování (tabulky & grafy) Výchozí tabulka  T 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ESLR 597 600   NSLR 1 126 925 dESLR / dT 595 080 dNSLR / dT 315 124 ESLR / NSLR 0,53 (dESLR / dT) / dNSLR / dT 1,889

Zpracování (tabulky & grafy) Zdůvodnění derivací  T 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ESLR 597 600   NSLR 1 126 925 dESLR / dT 595 080 dNSLR / dT 315 124 ESLR / NSLR 0,53 (dESLR / dT) / dNSLR / dT 1,889 Derivace obecně: přírůstek jedné proměnné v závislosti na druhé proměnné. Zde při správném postupu výpočtu (zaokrouhlování) platí rovnost:

Zpracování (tabulky & grafy) [Topt, max KSLR] graf řady opačně

Výsledky & závěr Optimální logistický systém a řetězec bude takový, který bude mít nejvyšší hodnotu integrálního ukazatele KSLR.

Výsledky & závěr Očekávaný výstup: 3 tabulky pro jednotlivé varianty (I, II a III), 3 grafy pro jednotlivé varianty (I, II a III), celková tabulka – celkový přehled → rozhodnout, která varianta je nejvýhodnější.

Výsledky & závěr Závěr:

Závěr [Topt, max KSLR] [Topt, max KSLR] [Topt, max KSLR]