VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Periferní zařízení počítače
Advertisements

Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
Informatika a výpočetní technika
Informatika a výpočetní technika
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Přídavná zařízení.
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
na interaktivní tabuli
PC komponenty.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Anotace Žák dokáže popsat a zařadit výstupní zařízení HW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat typy výstupního zařízení HW Speciální.
Periferní zařízení počítače
Periferní zařízení.
Hardwarové vybavení počítače
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
Hardware a software.
Vstupní a výstupní zařízení
Klávesnice a myš Bohumil Bareš.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Identifikátor materiálu: EU
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
HARDWARE II Periferie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
HARDWARE 3. část.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Monitor CRT Monitor LCD Monitor
HARDWARE Co je to ?.
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
HARDWARE.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
JOYSTICK gi f.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Z čeho se skládá počítač. Opakujeme: Informatika Informatika se zabývá zpracováváním informací.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
 Počítačová sestava (tzv. jádro)  Skládá se:  pc skříň  obrazovka (monitor)  klávesnice  myš.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Porty a rozhraní Markéta Koubíková.
PC Vstupní periferie.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
PŘÍDAVNÁ ZAŘÍZENÍ.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem komunikaci mezi počítači

VSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ Joystick Gamepad Klávesnice Myš Trackball Touchpad Scanner Tablet

VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ monitor dataprojektor reproduktor počítačová tiskárna plotter

Joystick pro ovládání pohybu objektů na obrazovce Základním dílem je tyčka upevněná kolmo do podložky Vychýlení tyčky vyvolá odpovídající pohyb objektu na obrazovce Užívá se zejména při hraní počítačových her a například u leteckých simulátorů

Gamepad zařízení k ovládání počítače nebo herní konzole, používané především při hraní počítačových her a videoher. Dříve se používalo připojování těchto zařízení přes Gameport, dnes se pro připojení používá již výhradně sběrnice USB.

Klávesnice klávesnice odvozená od klávesnice psacího stroje. určena ke vkládání znaků a ovládání počítače jsou napájené z počítače a komunikují s ním po sériové lince. má na vrchní straně malá tlačítka Ve většině případů stisk klávesy způsobí odeslání jednoho znaku Některé klávesy slouží jen jako předvolba. Odeslání některých symbolů pak vyžaduje stisk či držení několika kláves současně nebo postupně. Existuje velké množství různých rozložení kláves. Skupiny kláves: - Alfanumerická klávesnice - Zabírá většinu plochy, obsahuje klávesy 26 písmen,mezerník, klávesy s interpunkcí a klávesy s číslicemi. - Numerická klávesnice + Systémové klávesy – ESC,

Myš malé polohovací zařízení, které převádí informace o změně své pozice na povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle projevuje na monitoru jako pohyb kurzoru. Nachází se na ní jedno či více tlačítek může obsahovat jedno i více koleček pro usnadnění pohybu v dokumentu. Ze spodní strany nalezneme zařízení snímající pohyb. 2 základní typy: Kuličková – (starší typ) vespodu myši je vložena kulička, která se pohybem myši odvaluje a přenáší tak svůj pohyb na dvě hřídele (vertikální a horizontální pohyb) Optická – pracuje na principu optického snímání povrchu pod myší. V myši je umístěn optický snímač (CCD či CMOS prvek s maticí o velikosti několik desítek bodů), který snímá obraz v podobném rozlišení, jaké má například ikona programu.

Trackball Je vstupní zařízení podobné myši. Jde jednoduše o kuličku umístěnou v podložce, jíž se dá pohybem prstů pohybovat. Kulička je navrchu, nikoliv zespodu jako v případě myši. Trackball je nasazován v případě, kdy standardní myš není vhodná.

Touchpad je vstupní zařízení běžně používané u laptopů. Jeho účelem je pohybovat kurzorem po obrazovce podle pohybů uživatelova prstu. Touchpad je náhrada za počítačovou myš.

Scanner je hardwarové vstupní zařízení umožnující převedení fyzické 2D nebo 3D předlohy do digitální podoby pro další využití, většinou pomocí počítače. Využívají paprsku laseru nebo laserové diody.

Tablet je počítačová vstupní periferie, která umožňuje ovládat počítač podobným způsobem jako počítačová myš. Jde o desku, po které je možno pohybovat speciálním perem. Pohyb tohoto pera je přenášen do počítače, kde může sloužit k ovládání kurzoru nebo ke kreslení po obrazovce. Používá se zejména v grafických programech, neboť umožňuje kreslit v podstatě stejným způsobem jako tužkou na papír. Na rozdíl od počítačové myši je kreslení pohodlnější, přesnější .

Monitor je výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací. Narozdíl od televizoru není obvykle vybaven vysokofrekvenčním vstupním obvodem (tunerem). Signál je do něj přenášen buď analogově nebo digitálně. Monitory můžeme podle používaných technologií rozdělit na několik skupin: CRT (klasická lampová obrazovka), LCD (tekuté krystaly), plazmová obrazovka, a další, méně obvyklé typy (LED, projektory). Monitor je většinou propojen s grafickou kartou.

Dataprojektor zobrazuje výstupní informace v grafické podobě ve velkém formátu, promítá na plátno či zeď Umožňuje zprostředkovat prezentaci

Reproduktor jsou elektro-akustické měniče, tj. zařízení, které přeměňují elektrický proud na zvuk. Zvláštním případem reproduktoru jsou sluchátka. Kromě principu elektromagnetu se v některých případech používá k rozkmitání membrány i piezoelektrický jev. Různé dělení: Širokopásmové , Basové reproduktory , Středopásmové reproduktory, Výškové reproduktory atd.

Tiskárna Tiskárna přenáší textové a grafické informace na papír. Pod pojmem tiskárna rozumíme: - Počítačové výstupní zařízení - Provoz na výrobu tiskovin (noviny, časopisy, knihy, letáky, ...) Běžně užívané tiskárny: Inkoustové , jehličkové , laserové…..

Plotter plotter kreslí obraz pomocí tužky nebo pera. Existují ale i varianty s inkoustovou tiskovou hlavou podobnou klasické tiskárně, případně řezací plottery, kde místo pera je nástroj na řezání (reklamní folie na auta). Medium (papír) může být pohyblivé v jedné ose nebo je pevně umístěno a pohybuje se pouze pero. Použití je převážně na technické výkresy, které díky rozměrům nelze na běžné tiskárně vytisknout.

videíčko

Zvouček

Jana Vyhlasová, MU Pedagogická Fakulta- SOVC Děkuji za pozornost Jana Vyhlasová, MU Pedagogická Fakulta- SOVC