Inovace roku Výukový systém Merkur robotika kolem nás
Inovace roku Osnova Absolventi škol (jak je vidí firmy) Změny ve školství (které proběhly) Jak z toho ven? (ze situace technického školství) Učební pomůcky (přehled) Učební pomůcky (pokračování) Robotika Fotogalerie
Inovace roku Absolventi škol – současný stav Chybí manuální zručnost Nemají všeobecný přehled Neznají mezipředmětové vztahy Neumějí používat základoškolské vědomosti (trojčlenka, procenta, trojúhelník – goniometrické fce, Pyth. věta) Chybí logické uvažování, abstraktní myšlení
Inovace roku Změny ve školství Mění se legislativa Mění se druhy maturit Mění se učebnice Každá škola učí, co chce – nestejnorodost vědomostí ze ZŠ SŠ nemohou dobře navazovat VŠ nápodobně
Inovace roku Jak z toho ven? Učitel musí být autoritou Změnit přístup studenta Sjednotit úroveň vzdělání na ZŠ Soutěže Probudit zvědavost (zájem) u žáka – čím dříve, tím lépe Robot, který se hýbe, připoutá pozornost
Inovace roku Učební pomůcky Klasické stavebnice – rozvíjejí jemnou motoriku, manuální zručnost, představivost, zájem o techniku, abstraktní myšlení Mechanika I – názornost fyzikálních zákonů, jednoduché stroje, Newtonovy z. EMA – elektřina, magnetizmus, točivé stroje
Inovace roku Učební pomůcky Mechatronika – seznámení se senzory, efektory a základními principy mechatroniky (teplotní čidlo, tlakové čidlo, servomotor, krokový motor, optická závora atd.) Robotika – viz následně
Inovace roku Robotika Velmi vhodné pro výuku programování mikrokontrolerů Názorné praktické využití Platformy Atmel, Picaxe, Arduino Podvozky, manipulátory, dopravníky Dálkové ovládání (RC, IR, wifi, internet)
Inovace roku Fotogalerie
Inovace roku Děkujeme za pozornost