Malířství, sochařství GOTIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Gotika Úvod, architektura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Gotické malířství a sochařství
Gotická kultura.
GOTICKÉ MALÍŘSTVÍ.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
DUM (digitální učební materiál)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gotická kultura.
GOTIKA Vznik a vývoj gotiky Pojem "gotický" poprvé použili v 15. století italští humanisté Filarete a Manetti a po nich v 16. století Vasari k označení.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
České země, sochařství, malířství
Gotika Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o gotickém slohu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotika 12 st. – 16 st..
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Česká gotika.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotika -vzniká ve Francii -uplatňuje se v století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Umělecký sloh vrcholného středověku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotika Kateřina Kuncová.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- gotické sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
GOTIKA ČESKÉ SOCHAŘSTVÍ. Znaky gotického sochařství ● Vertikalita ● Prohnutá osa těla (až esovitá) ● Odhmotnění postav ● Sochy nestojí volně v prostoru,
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – gotika, druhy umění,
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vánoční příběh ve výtvarném umění
GOTIKA.
Gotická malba druhy, ukázky.
Krásný sloh /gotika/.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_ 32_ INOVACE _03_10_gotická kultura
Gotika Vzdělanost. Gotika Vzdělanost Kdy: 12. století Kde vznikla: Francie Hrad Bezděz.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Malířství, sochařství GOTIKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou GOTIKA Malířství, sochařství

GOTIKA Malířství, sochařství

Sochy vázané na architekturu Sochařství Většinou vázáno na architekturu Existuje i volná plastika Rysy: -posun k realismu -pohybově strnulé -draperie neživá -„esovité“ prohnutí páteře (kontrapost) -ve tváři snaha o postižení duševního stavu Sochy vázané na architekturu Náměty: -madony -piety http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saint_Andr%C3%A9_002.JPG http://divysveta.webz.cz/evropa/chartres.htm

Šternberská madona Pieta Panna Marie s mrtvým, s kříže sňatým Ježíšem na klíně Panna Marie jako matka s dítětem v náručí Šternberská madona Pieta Vysvětli rozdíl mezi madonou a pietou. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PietaKrivakova.jpg http://82.114.195.35:90/ProjektModerniUmeni/St%C5%99edov%C4%9Bk/Projekt%20Gotika/%C5%A0ternbersk%C3%A1%20madona.jpg

Malba na dřevěných deskách. Mistr vyšebrodského oltáře Malířství Snaha o postižení reality. Druhy maleb: -fresky -desková malba -knižní malba (iluminace) Hlavní představitelé: Giotto Mistr Theodorik (kaple sv.Kříže na Karlštejně) Mistr třeboňský Mistr litoměřický http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Petr_z_Ro%C5%BEmberka.jpg Co je to freska? Co je desková malba? Malba do vlhké omítky. Malba na dřevěných deskách.

Mistr třeboňského oltáře – - Roudnická madona Mistr Theodorik –sv.Jeroným http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meister_Theoderich_von_Prag_002.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Roudnicka_madona.jpg

Dílo italského malířé Giotta Scéna ze života sv.Františka z Assisi Dílo italského malířé Giotta Klanění tří králů http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giotto_di_Bondone_073.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giotto_-_Scrovegni_-_-18-_-_Adoration_of_the_Magi.jpg

Pasionál abatyše Kunhuty Velislavova bible Iluminace Pasionál abatyše Kunhuty Velislavova bible http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stvorenisveta_velislav.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PasionalKunhuty.jpg

Použitá literatura a zdroje: http://www.gify.nou.cz/Vyhledavac.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Gotika Prokop, V. – Kapitoly z dějin výtvarného umění, Sokolov 2004 Baleka, J. – Výtvarné umění, výkladový slovník, ACADEMIA 2002 www.obrazky.cz