Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strunatci Chordata.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kmen: Měkkýši měkké tělo, kryté uhličitanovou schránkou.
FYLOGENEZE CÉVNÍ SOUSTAVY
plži (Gastropoda) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.16/Li
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování a procvičení učiva
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
Měkkýši Digitalizace výuky Příjemce
KROUŽKOVCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Bezobratlí živočichové
MĚKKÝŠI Základní škola a mateřská škola, Tupesy,
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Plži – ulita Zdroj:cs.wikipedia.org/wiki/Plži
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI.
Trávicí soustava.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vnitřní ústrojí psa domácího
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MLŽI Schránku tvoří dvě lastury spojené svaly
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kroužkovci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
2 třídy: 1. Opaskovci – Máloštětinatci(žížala, nítěnka) Pijavice(Pijavka, Chobotnatka) 2. mnohoštětinatci (Nereidka)
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
MĚKKÝŠI.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MĚKKÝŠI měkké tělo (někdy ukryté ve vápenaté schránce)
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
zpracovaný v rámci projektu
Bezobratlí Členovci.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělní tekutiny živočichů Cévní soustava Vylučovací soustava
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/

Stavba těla bezobratlých živočichů Měkkýši, kroužkovci Přírodopis 7. ročník Jana Míková

Zopakuj si: jaké skupiny živočichů patří do kmene měkkýšů a jaké jsou jejich znaky? KMEN: MĚKKÝŠI TŘÍDA: plžimlžihlavonožci schránka-ulita suchozemští i vodní schránka-lastura pouze vodní mořští živočichové schránka uvnitř těla

MĚKKÝŠI-plži-hlemýžď zahradní Trávicí soustava –ústní dutina (jazýček radula) – trávicí trubice (žaludek) – řitní otvor –do trávicí trubice ústí žlázy, které vylučují trávicí enzymy –v trávicí trubici probíhá trávení a vstřebávání potravy Dýchací soustava –dýchá plicním vakem, který je vytvářen plášťovou dutinou –v dutině – okysličování krve

Cévní soustava –tělní tekutina krev rozvádí živiny a kyslík a odvádí odpadní látky a oxid uhličitý –srdce a cévy tvoří otevřenou cévní soustavu Vylučovací soustava –trojúhelníková ledvina v plášťové dutině –vývod ledviny u dýchacího otvoru

Nervová soustava –nervové uzliny navzájem propojeny nervovými vlákny –vlákna vedou k smyslovým orgánům Smysly-zrak, chuť, hmat Rozmnožování –obojetník –dva jedinci si vzájemně vyměňují spermie –vývin přímý

Úkoly: 1.Který smyslový orgán chybí mlžům ve srovnání s plži? 2.Který z měkkýšů dýchá žábrami? 3.Která orgánová soustava chyběla ploštěncům na rozdíl od měkkýšů?

KMEN: KROUŽKOVCI-žížala obecná Tělo – článkované –pod pokožkou – svalovina-umožňuje pohyb –uvnitř tělní dutina rozdělená přihrádkami Trávicí soustava –trubice procházející celým tělem –ústní otvor – hltan – jícen – volátko – žaludek – střevo – řitní otvor Dýchací soustava –dýchají celým povrchem těla

Cévní soustava –uzavřená –krev koluje v hřbetní a břišní cévě Vylučovací soustava –v každém tělním článku 2 nálevky, které ústí v následujícím článku ven z těla Nervová soustava –žebříčkovitá –v každém článku dvě propojené uzliny Smysly-hmat, reagují na světlo

Rozmnožování –obojetník (výměna spermií) –oplozená vajíčka se stáhnou s opaskem – dozrávají v půdě –vývin přímý

Úkoly: 1.Porovnej cévní soustavu žížaly a hlemýždě. Čím se liší? 2.Jaký význam má vylučovací soustava? 3.Jak se liší vylučování hlemýždě a žížaly?