Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0389 Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_01 Tematická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Fyzika atomového obalu
Elektromagnetické záření 1. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Struktura atomového obalu
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠablonaIII/2 č íslo materiálu389 Jméno autoraMgr. Alena Krej č íková T ř ída/ ro č ník1. ro č ník Datum vytvo ř ení
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ46 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Atomová fyzika Podmínky používání prezentace
44 zdroje světla Jan Klíma.
referát č. 20: ČINNOST LASERU
ELEKTRONOVÝ OBAL ATOMU I
Pevnolátkové lasery Jan Berka1, Július Horváth2, Jan Kraček3
1 20. hodina FYZ2/20 Učební blok: Fyzika atomu Učivo: Laser Cíle vzdělávání: Žák: -vysvětlí činnost laseru Studijní materiály: učebnice Fyzika.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření Tadeáš Trunkát 2.U.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Schrödingerova kočka Antropollogie.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_375 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ58 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_22.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_18 Tematická.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_10 Tematická.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_0 2 Tematická.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_03 Tematická.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_08 Tematická.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_02 Tematická.
Atomová spektroskopie Petr Zbořil. Možnosti absorbce Počet energetických hladin je omezen, jednoduché částice, disperze nevýznamná Dovolené přechody (H)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
1 Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_11 Tematická.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Barevné modely Název školy
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_366 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 03 Tematická.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_1 8 Tematická.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_17 Tematická.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Laserový telefon Otto Hartvich Michal Farník Dagmar Bendová.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 20.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Polovodič - měrný odpor Ω -1 m Ω -1 m -1 závisí na teplotě, na poruchách krystalové mříže koncentraci příměsí, na el. a mag. poli, na záření.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Princip laseru Zdrojem energie (např. výbojka) je do aktivního média dodávána energie. Ta energeticky vybudí elektrony aktivního prostředí ze zákl. energetické.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření.
Fyzikální seminář 2014 Jak zapálit bublinu?? Laserem! Ondřej Tyle.
ZF2/5 Polovodičové optické prvky
Lasery.
Lasery made by Aleš Glanc and Vlastimil Zrůst.
Princip laseru Deexcitace elektronu Excitace elektronu Spontánní emise
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluLaser AutorMgr.
6 Kvantové řešení atomu vodíku a atomů vodíkového typu 6.2 Kvantově-mechanické řešení vodíkového atomu … Interpretace vlnové funkce vodíkového atomu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_09 Název materiáluKvantování.
Specifické vlastnosti laseru jako zdroje optického záření Princip laseru V čem mohou být lasery nebezpečné ? L A S E R Typy laserů a jejich využití Krize.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_11 Název materiáluAtomy s.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Elektronový obal atomu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektronový obal atomu
Elektronový obal.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Fyzika elektronového obalu
Transkript prezentace:

Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_01 Tematická oblast:Fyzika pro střední školy Ročník:4 Datum dokončení: Anotace:Podpora výukové hodiny, kvantové stavy atomu Jméno autora:Mgr. Miloslav Šedý

Atomová fyzika Popis stavu atomu

 Připomenutí:  Atom se nachází v předem daných energetických hladinách, v tomto stavu nevyzařuje žádnou energii Kvantový stacionární stav

Popis stavu atomu  Kvantový stacionární stav je popsán třemi čísly:  n ……… hlavní kvantové číslo  l ………. vedlejší (orbitalové) kvantové číslo (hodnoty 0, 1, 2 … n-1 – značí se raději písmeny s, p, d, f …)  m ……… magnetické kvantové číslo (-l … l)

Popis stavu atomu

 K popisu atomu se ještě používá tzv. spinové číslo Zjednodušeně můžeme říci, se jedná o orbitalový moment elektronu. tzv. spin. Může nabývat hodnot +1/2 nebo -1/2.

Laser

 Opačný proces = absorbce Spontánní emiseabsorbce

Laser  Na obrázku c) je ovšem úplně jiná situace  Příchozí foton vyvolá emisi  = stimulovaná emise  Výsledné záření je koherentní (se stejnými fázemi vlnění)

Laser  Pokud vytvoříme látku, ve kterém převažují atomy v excitovaném stavu -> tzv. aktivní prostředí -> bude docházet především k stimulované emisi záření  Záření tedy zesiluje  Tím získáme laser

Laser Konstrukce Laseru: 1. Aktivní prostředí 2. Čerpání aktivního prostředí 3. Odrazné zrcadlo 4. Polopropustné zrcadlo 5. Laserový paprsek

Laser Aktivní prostředí  plyn nebo směs plynů, hovoříme pak o plynových laserech  monokrystal kde hladiny vznikají dopováním; takové lasery se nazývají pevnolátkové  polovodič s p-n přechodem v případě diodových laserů  organická barviva  polovodičové multivrstvy – jsou základem kvantových kaskádních laserů (QCL)  volné elektrony v případě laserů na volných elektronech

Laser Užití laseru:  Řezání, vrtání  v dermatologii  v oftalmologii (léčení diabetické retinopatie, zeleného zákalu…)  ve stomatologii (odstranění zubního kamene, chirurgický skalpel…)

Zdroje  PAJS. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: aly.png/529px-H_atom  REICHL. Encyklopedie fyziky [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  TATOUTE. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: