3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
70.1 Porovnávání desetinných čísel
ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření) Autor: Mgr. Blanka Průšová

3.2 Co již víme? Poznám křivou a rovnou čáru. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 3.2 Co již víme? Poznám křivou a rovnou čáru. Vím, že rovnou čáru narýsuji pomocí pravítka. Vím, že body a úsečky mohu ukázat na předmětech ve svém okolí ….

3.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 3.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? BOD je základním prvkem v geometrii. Modelování: Vymodeluj maličkou kuličku, která bude představovat bod. Tento bod můžeš pojmenovat – označit písmenem. Rýsování: Při rýsování nebo v učebnici značíme bod křížkem. Pokud bod leží na čáře, značíme ho krátkou čárkou. Název bodu zapisujeme velkým tiskacím písmenem!!!

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 3.4 Co si řekneme nového ? Čára, která spojuje dva body, se nazývá spojnice. ÚSEČKA je nejkratší spojnicí dvou bodů. Každá úsečka má dva krajní body. úsečka KL KL =LK K, L…. krajní body úsečky KL K L Modelování: Vymodeluj dva body a označ je A a B. Vezmi špejli, která představuje přímou čáru a vymodeluj úsečku AB. (Pokud špejli nalámeš na menší kousky, můžeš modelovat různě dlouhé úsečky). centimetr značíme cm milimetr značíme mm !!! Každá úsečka má určitou délku, kterou můžeme změřit. (Bod, který značí nulu na pravítku, přiložíme přesně k prvnímu krajnímu bodu úsečky a u druhého krajního bodu zjistíme její délku. Měříme v centimetrech nebo milimetrech.)

3.5 Procvičení a příklady A B K V O B C A P K R S P L L U Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 3.5 Procvičení a příklady 1. Narýsuj úsečku, její krajní body označ A a B. 3. Narýsuj úsečku o délce 6 cm, její krajní body označ K a L. A B 4. Které body leží na úsečce OP? K 2. Které body leží na úsečce KL? V O B C A P K R S P L L U Na úsečce OP leží body ____________. Na úsečce OP neleží body __________. Na úsečce KL leží body P, R, S. Na úsečce KL neleží body U, V.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 3.6 Něco navíc pro šikovné Shodné úsečky jsou takové úsečky, které mají stejnou délku. Jsou stejně dlouhé. Správný zápis pro délku úsečky, která měří 6 centimetrů je: │CD│ = 6 cm 1. Narýsuj úsečku AB a úsečku CD, aby platilo AB > CD. 2. Narýsuj úsečku MN, │MN│ = 13 cm, a úsečku PR o 4 cm kratší. 3. Změř a zapiš délku všech úseček. Pozor!!! Ve všech cvičeních pracujeme prozatím s celými centimetry.

3.7 Point, line segment A B A úsečka line segment point bod pravítko Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 3.7 Point, line segment úsečka line segment point bod A B A pravítko čára ruler line

3.8 Test znalostí Bod značíme křížkem (čárkou) a: Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 3.8 Test znalostí Bod značíme křížkem (čárkou) a: a) malým psacím písmenem b) velkým psacím písmenem c) velkým tiskacím písmenem d) malým tiskacím písmenem 3. Úsečka má: a) jeden krajní bod b) nemá žádný krajní bod c) tři krajní body d) dva krajní body Rovnou čáru narýsuji: a) podle ruky b) pomocí pravítka c) obtáhnu hranu knížky d) kružítkem Základním prvkem v geometrii je: a) čára b) bod c) úsečka d) čtverec Správné odpovědi: b d Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 3.9 Použité zdroje, citace KOLEKTIV, Matematika pro 2.ročník 5.3.vyd.Všeň: Alter, 1998. kód 092728 MOLNÁR. J. MIKULENKOVÁ. H. , Matematika pro 2.ročník-2.díl,Olomouc: Prodos, 1999. ISBN 80-85806-88-6 obrázky z databáze Klipart

3.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 3.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 07 – 12/2012 Ročník 2. ročník Klíčová slova Bod, úsečka Anotace Prezentace popisující modelování, rýsování a měření úseček.