AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z prvního stupně. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z I. stupně. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaPřirozená čísla, geometrické útvary. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum279 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z I. stupně první část do včetně.
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 1000 A) B) C) D) 1692 Zapiš číslo: šestnáct tisíc devět set dva. Smažeme chybné odpovědi. Obr. 3 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 2000 A) sčítání B) odčítání C) násobení D) dělení Jaká operace se použije, když zadám: Mám 5 Kč a dostanu ještě 20 Kč. Jste si jistí? Tak jdeme na to. Obr. 4 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 5000 A) sčítání B) odčítání C) násobení D) dělení Jaká matematická operace je součin? Podíváme se zda máte pravdu. Obr. 5 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) B) 120 C) 60 D) jiný výsledek Kolik sekund má 1 hodina? Nejste si jistí? Nyní to zjistíte. Obr. 6 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) B) C) D) 0 Zaokrouhlete na deseti tisíce číslo Znáte pravidla pro zaokrouhlování? Obr. 7 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) zlomková čára B) čitatel C) jmenovatel D) spodek Jak se říká číslu ve zlomku, které je pod zlomkovou čárou. Potřebujete poradit? Značí na kolik dílků celek rozdělit. Obr. 8 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA A) MDCLVIII B) VIIMM C) MDCCCIV D) jinak Jak zapíšeme římskými čísly rok Většinou se uvádí na konci titulků. Sledujete je? Obr. 9 © Václav Simandl
Kontrola bodů za první půlku 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu – nebojte ještě otázky za velké hodnoty budou =o] ). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.