Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biologická prezentace – Ploštěnci Barbora Svobodová
Advertisements

TÉMA : PLOŠTĚNCI ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Živočichové rybníka Žahavci.
Mnohobuněční živočichové Obr.1
Kmen: Ploštěnci.
Kmen: Ploštěnci mají zploštělé, oboustranně souměrné tělo
Pavoukovci Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
TRIBLASTICA.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Bezobratlí živočichové
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Mlži Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
RYBY Přírodopis 7. ročník.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Opakování Ploštěnci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI.
Žahavci.
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Korýši Mgr. Helena Roubalová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělení: TRIBLASTIKA PRVOÚSTÍ
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
KMEN: PLOŠTĚNCI.
POSLEDNÍ KMEN BEZOBRATLÝCH ŽIVOČICHŮ
Kroužkovci.
PLOŠTĚNCI Dělení: PLOŠTĚNKY MOTOLICE TASEMNICE.
CZ.1.07/1.1.26/ Gymnázium Jiřího Wolkera v Prostějově Výukové materiály z biologie pro vyšší gymnázia Autoři projektu Přírodní vědy hrou - výuka.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Ploštěnci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Žahavci – žahaví dravci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Kmen: Ploštěnci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou ploštěnců.
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
MĚKKÝŠI.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Bezobratlí Členovci.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01A_06_Ploštěnky.
Základní škola, Hradec Králové
Kmen Ploštěnci.
MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová Přírodopis 6. ročník Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová

Ploštěnka mléčná - dorůstá délky až 25 mm - má bílé, šedé nebo růžové tělo s prosvítajícím rozvětveným střevem - žije ve stojatých vodách, ale i pomalejších řekách a potocích, pod kůrou, kameny a mezi rostlinami - živí se drobnými, někdy i odumřelými živočichy a řasami

Ploštěnka mléčná hmatové laloky oči přijímací a vyvrhovací otvor rozvětvená trávicí soustava pokožka http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli /html04/foto_003.html

Stavba těla ploštěnky - tělo zploštělé, dvoustranně souměrné - lze rozlišit přední a zadní část těla - povrch těla chráněn pokožkou - pohyb zajišťuje svalový vak spolu se slizem a řasinkami

Stavba těla ploštěnky Trávicí soustava – začíná přijímacím otvorem, který slouží současně jako otvor vyvrhovací - potrava je trávena v rozvětvené trávicí trubici Dýchací soustava – ploštěnka dýchá celým povrchem těla Vylučovací soustava – tvořena jednoduchými plaménkovými buňkami

Stavba těla ploštěnky Vylučovací soustava – tvořena jednoduchými plaménkovými buňkami. Provazcovitá nervová soustava – v přední části těla dvě vzájemně propojené zauzliny, z nichž vychází do těla tři páry nervových provazců. Smyslové orgány - miskovité oči - hmatové laloky

Rozmnožování ploštěnky - je obojetník - z oplozených vajíček se líhnou přímo malé ploštěnky – přímý vývin

Ploštěnku mléčnou nejlépe charakterizuje: Otázky k opakování Ploštěnku mléčnou nejlépe charakterizuje: a/ pohybuje se plaváním pod vodní hladinou, tělo je paprsčitě souměrné b/ pohybuje se břišní stranou po pevném podkladu, tělo má dvoustranně souměrné, je obojetník c/ má přímý vývin, jednoduchou trávicí dutinu, tělo je paprsčitě souměrné

Otázky k opakování Vyber správnou odpověď: 1. Ploštěnka má nervovou soustavu: a/ provazcovitou b/ žebříčkovitou c/ rozptýlenou 2. Ploštěnka se pohybuje pomocí: a/ prstence b/ pokožky c/ svalového vaku, slizu a řasinek

Popiš rozmnožování ploštěnky mléčné. Vysvětli pojem obojetník. Otázky k opakování Popiš rozmnožování ploštěnky mléčné. Vysvětli pojem obojetník.