D ě lení barev II. Syté a lomené barvy Syté barvy jsou ty, které vyma č káváme p ř ímo z tuby a neobsahují p ř ím ě s bílé a č erné barvy. Jsou výrazné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_02/1/18_Chemie
Advertisements

KANADA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
POTÁPĚNÍ, VZNÁŠENÍ SE A PLOVÁNÍ TĚLES V KAPALINĚ
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Hutnický průmysl Odvětví zabývající se získáváním a zpracováním kovů a jejich slitin černá metalurgie = výroba železa, oceli, válcovaný materiál Ostravsko,
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Digitální učební materiál
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
VY_52_INOVACE_02/1/24_Chemie
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
UHLIČITANY SÍRANY FOSFOREČNANY
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Biosféra Lesy mírného pásu
Jak zobrazit strom. Důkladně pozorujeme Důkladně pozorujeme Všímáme si podstatných a hlavních linií kmene, větví, jejich síly a velikosti, charakteru.
POLÁRNÍ PÁS 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VY_52_INOVACE_02/1/9_Chemie DRUH CHEMICKÉ VAZBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
TRÁVICÍ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Už zase skáču přes kaluže
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Puzzle – jehličnaté stromy
Design tužkou a ve 3D Design obuvi Hana Děcká
VY_52_INOVACE_02/1/36_Chemie PEVNÉ OXIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Tisk z výšky - pokračování
VY_52_INOVACE_02/1/22_Chemie KOVY - procvičování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
DÝCHACÍ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VY_52_INOVACE_02/1/17_Chemie VODÍK - procvičování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
ANATOMIE A MORFOLOGIE ROSTLIN
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název TRÁVÍCÍ SOUSTAVA Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
TROPICKÝ PÁS Tropický deštný les
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Atom Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06_ZT_TK_1 Ročník: I. Technické kreslení Vzdělávací oblast: Odborné.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Architektura tužkou a ve 3D
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY VY_32_INOVACE_15.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Geometrická abstrakce
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_19.
Tvary a barvy Pexeso.
Název : VY_32_INOVACE_01_Téma
Transkript prezentace:

D ě lení barev II

Syté a lomené barvy Syté barvy jsou ty, které vyma č káváme p ř ímo z tuby a neobsahují p ř ím ě s bílé a č erné barvy. Jsou výrazné a zá ř ivé.

Lomené barvy Jsou ty, do kterých p ř imícháváme bílou, č ernou a šedou. Tlumí se jejich p ř irozená sytost a zá ř ivost. P ř imícháváním bílé jsou barvy sv ě tlejší, p ř idáváním č erné tmavnou.

Obr.1

Obr.2

Obr.3

Barvy p ř íbuzné a protikladné Barevný kruh Barvy, které le ž í v barevném kruhu vedle sebe se nazývají barvy p ř íbuzné. Obr.4

Barvy, které le ž í v barevném kruhu proti sob ě jsou barvy protikladné, kontrastní, dopl ň kové. Tyto barvy se vzájemn ě ovliv ň ují, vedle sebe p ů sobí výrazn ě ji, zá ř iv ě ji, vzájemn ě se podporují.

Ukázka d ě tské práce v barvách č istých a lomených. Obr.5

Ukázky d ě tských maleb v barvách p ř íbuzných. Obr.6

Obr.7

Použité zdroje BROŽOVÁ, Vlasta. Kreslíme, malujeme, modelujeme. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1993, 174 s. ISBN Obr.1 archiv autorky Obr.2 archiv autorky Obr.3 archiv autorky Obr.4 Obr.5 archiv autorky Obr.6 archiv autorky Obr.7 archiv autorky