Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přebohaté hodinky vévody z Berry
Advertisements

Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Vliv barev na psychiku člověka
Řazení textu Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Tónování barev Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Nicol Stavělová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Druhy výloh podle konstrukce
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Piktogram Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Z čeho se skládá písmeno
„EU peníze středním školám“
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
Strahovský klášter Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Světlostní kontrast Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Druhy výtvarného umění
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Formáty papíru Gramáž Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
„EU peníze středním školám“
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Písmová osnova Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Použití ozdobného písma (fontu)
Monte Cassino Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Giuseppe Arcimboldo Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
První setkání Pravidla a zákony
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tematická a monotematická výloha
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Perspektivní zobrazení
MÍCHÁNÍ BAREV.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MATEMATIKA Mocniny v praxi. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník AUTOR: Mgr. Veronika Černá NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: Zmrzlina – dělení desetinných čísel přirozeným.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
První setkání Pravidla a zákony
Rozklad světla optickým hranolem
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Teplé a studené barvy Název školy
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
První setkání Pravidla a zákony
První setkání Pravidla a zákony
Psychologické působení barev
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013

„EU peníze středním školám“ Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiálu Barvy Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_25_1 Jméno autora Mgr. Antonín Grafnetter Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

Druhy barev z různých hledisek Hledisko fyzikální Hledisko psychologické Hledisko chemického složení

Hledisko fyzikální vysvětluje a rozděluje barvy podle toho, jak vznikají v přírodě

Barvy vznikají lomem světla

Barvy základní – primární Tyto barvy nemůžeme namíchat z jiných Červená Modrá Žlutá

Jejich mícháním získáme:

Z modré a červené: Fialovou + =

Ze žluté a modré: Zelenou + =

Z červené a žluté Oranžovou + =

A vzniknou:

Barvy podvojné – sekundární Namícháme je ze základních Oranžová Fialová Zelená

Vzniká barevný kruh Základní (primární) Podvojné (sekundární)

Hledisko psychologické vysvětluje a rozděluje barvy podle toho, jak působí na naši náladu, temperament, jaká je do nich vkládána symbolika

Teplé V barevné typologii typ jarní a letní

Studené V barevné typologii typ podzimní a zimní

Takové typologie se dá použít v kosmetice, oblékání, účesech a podobně

Lomené bělobou Vznikají pastelové odstíny těchto barev

Pastelové barvy Jsou příjemné na pohled Působí uklidňujícím dojmem Dobře spolu ladí Hodí se pro dětské vybavení Do škol, dětských hřišť, nemocnic

Klíčová slova Primární barvy Sekundární barvy Lom světla Barvy lomené, pastelové Barvy teplé Barvy studené

Zdroje: Vlastní archiv