List Mgr. Helena Roubalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Semenné rostliny, rostlinné orgány
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
ORGÁNY ROSTLIN-LIST.
List autor: David Hainall.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
LIST.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní struktura života
Rostlinné orgány - list
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Přechod rostlin na souš
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostliny - význam a jejich dělení.
Vegetativní orgány rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Krajina a životní prostředí
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Stavba rostlinného těla List
List VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.05/Li
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
List (fylom).
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
LIST.
Průduchy v pokožce listů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Laboratorní práce č. 3 List
List Filip Novák 5.A.
List Biologie 1. ročník.
LIST Funkce Tvary listu.
LIST.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Žejdlíková VY_32_INOVACE_PŘBOT.03 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření:
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
LIST. Nadzemní vegetativní orgán Vyrůstá z uzlin na stonku List2.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Vegetativní orgány LIst
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vegetativní rostlinné orgány
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

List Mgr. Helena Roubalová Přírodopis 7. ročník List Mgr. Helena Roubalová

Stavba listu žilnatina čepel řapík

síťnatá žilnatina souběžná žilnatina Typy žilnatin síťnatá žilnatina souběžná žilnatina

Rozdělení listů podle listové čepele list jednoduchý - listová čepel je tvořena jednou částí list složený - listová čepel je rozdělena na více částí

Složené listy Zpeřené Četné lichozpeřený sudozpeřený sedmičetný trojčetný

Vnitřní stavba listu pokožka žilky dužnina pokožka s průduchy http://www.darwiniana.cz/ chramst/view.php?cisloclanku=2008120

Průduchy ledvinovité průduchová buňky štěrbina http://www.sesity.net/laboratorni-prace-biologie/ pokozka-listu-pelargonie.php Průduchy

Průduchy - nachází se na spodní straně pokožky listu (u vodních rostlin na obou stranách) - zajišťují: 1) dýchání rostlin 2) odpařování přebytečné vody z rostliny

Význam listu 1) dýchání rostliny průduchy 2) hospodaření se vodou 3) fotosyntézu - buňky dužniny obsahující chlorofyl

Opakování 1. Nakresli a popiš části jednoduchého listu. 2. Rozděl následující listy podle tvaru čepele na jednoduché a složené:

a/ chloroplast b/ chlorofyl c/ fotosyntéza Opakování 3. Vysvětli, co je to fotosyntéza. Kde tento děj probíhá? Jaké musí být splněny podmínky, aby mohla fotosyntéza probíhat? 4. Zaškrtni správnou odpověď: Při fotosyntéze spotřebovávají rostliny ze vzduchu: a/ oxid uhličitý b/ dusík c/ kyslík Zeleň listová se cizím slovem nazývá: a/ chloroplast b/ chlorofyl c/ fotosyntéza

Opakování 5. Doplň: Průduchy se nachází ______________________ straně listu a slouží rostlinám k ________________________________ a __________________________________ . 6. Které typy žilnatiny jsou zakresleny na následujících obrázcích?