Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Advertisements

Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Jan Patočka Název školy
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Zuzana Svobodová Filosofie výchovy Zuzana Svobodová
KAREL ČAPEK -ŽIVOT * Malé Svatoňovice u Trutnova
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Tomáš Garrigue Masaryk
Masarykova univerzita v Brně Filozofická fakulta Ústav české literatury a knihovnictví Kabinet knihovnictví Semestrální projekt z předmětu Interakce člověk.
Nikola Burdová, C1B Gymnázium Jiřího Ortena
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Dante Alighieri – Božská komedie Autor: Mgr. Šárka Rambousková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Téma: Dějiny filozofie
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj02/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Ladislav Fuks životopis, romány,
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Demokracie a její hodnoty
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Husserlova teorie přirozeného světa
Pojetí pravdy u pragmatiků
Příprava na výkon povolání
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Naši prezidenti Lukáš Medelský IV.B.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Albert Camus Barbora Vaňková.
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
Česká moderna - výklad (9. roč.)
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Hermeneutika Strejčková, C4A.
Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
Husserlova teorie přirozeného světa Maryna Zheleznyak.
Filozofie 20. století - Fenomenologie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Prof. PhDr. Václav Bělohradský
Dějiny české psychologie
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Tomáš Garrigue Masaryk. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Tomáš Garrigue.
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
CHARTA 77 V SOUVISLOSTI S ŽIVOTEM VÁCLAVA HAVLA A UDÁLOSTI DO ROKU 1989.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Okruh dle RVP: Společenskovědní seminář Tematická.
Filozofie mezi renesancí a osvícenstvím Střední škola pro knihkupce a nakladatelské pracovníky, o.p.s. Zuzana Landlová, 3.A
SSSR mezi světovými válkami I
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Filozofie osvícenství v Německu
Václav Bělohradský * Praha.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_43B_STÁTNÍ SVÁTKY A VÝZNAMNÉ DNY V ČESKÉM KALENDÁŘI
Státní vyznamenání Mgr. Vladimír Velešík.
SSSR mezi světovými válkami
JAN ÁMOS KOMENSKÝ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Filozofie osvícenství ve Francii
České země za 1. světové války II
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014

Obsah Úvod Život Dílo Přirozený svět jako filozofický problém Otázky Zdroje

prof. Dr. Jan Patočka, DrSc., dr. h. c. úvod prof. Dr. Jan Patočka, DrSc., dr. h. c. fenomenologie, filozofie dějin, česká literatura, dějiny umění a kultura J. A. Komenský, T. G. Masaryk, E. Husserl rodina filozofů jedna z obětí komunistického režimu základní určenost - nezpronevěřit se svému povolání

život 1907 - 1977 studium filologie, romanistiky, filosofie Edmund Husserl – studium fenomenologie podíl na založení Cercle philosophique de Prague redaktor – Česká mysl UK, Ústav T. G. Masaryka, Výzkumný ústav pedagogický, Filosofický ústav AV kongresy, přednášky, protikomunistický odpor

jeden z 1. mluvčí Charty 77 – významné texty petice za propuštění členů PPU výslechy StB – mozková mrtvice 1991 - vyznamenán Řádem Tomáše Garrigua Masaryka I. třídy (in memoriam) Akademie věd – Medaile Jana Patočky

Dílo nalezení mravního řádu hlas svědomí a mravně správné názory charakter Charty 77 - O povinnosti bránit se proti bezpráví návaznost na Husserlův objev přirozeného světa lidský život – trojí pohyb: Zakotvení či přijetí Práce a boje Průlomu či pravdy

Kacířské eseje o filosofii dějin - v samizdatu, jeho pozdní filosofie dějin i současné dějinné situace Přirozený svět jako filosofický problém – habilitační práce Negativní platonismus – jiné chápání metafyziky

Přirozený svět jako filozofický problém původní přirozená zkušenost člověka se světem rozdvojenost světa: svět přirozeně daný okolím svět vytvořený vědami neúplnost jednotlivých světů ztráta přirozeného, naivního světa díky vědě chybí vědecké pojetí místa, původní cit, jen podřízenost hledání preexistenční, transcendentální subjektivity

Otázky Jaké nauky byl představitelem? Jaký je název jeho stěžejního díla? Jakými aktivitami se zviditelnil? Jaké iniciativy byl součástí? Jaká byla příčina jeho úmrtí?

Zdroje Jan Patočka. cit. 2015-02-22. Dostupné z: http://www.spisovatele.cz/jan-patocka Jan Patočka. cit. 2015-02-22. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Pato%C4%8Dka Životopis Jana Patočky. cit. 2015-02-22. Dostupné z: http://www.ajp.cuni.cz/bio.html Přirozený svět u Husserla a Patočky. cit. 2015-02-22. Dostupné z: http://www.kfil.upol.cz/doc/mgr-dipl/dipl_prace_pzizka.pdf?lang=cz