Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Historie reklamy Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_05_HISTORIE REKLAMY Datum tvorby: Klíčová slova: počátky reklamy, moderní reklama Anotace: materiál slouží k výkladu, procvičení učiva a samostatného rozhodování studentů
Historie Reklamy Reklama - definice
Počátky reklamy Reklama vzniká s rozvojem obchodování. Ve svých počátcích existovala pouze v grafické podobě. Stále ještě se s touto formou reklamy můžeme setkat na tržištích, kde jeden obchodník přes druhého ukazuje obraz předmětu a vychvaluje své zboží. Reklama v ústní a psané podobě přichází později.
První reklama u nás V Česku se s reklamou setkáváme prokazatelně až na počátku 20. století. Zvláště prvorepublikové reklamy jsou dokladem toho, že s rozmachem sdělovacích prostředků, zvláště pak novin, rostl i objem reklamy.
Po druhé světové válce Reklama po válce začala využívat nové technologie, jako je televize nebo rádiové vysílání. Rozšířila se do všech sdělovacích prostředků a nabyla nových rozměrů. Reklama se začala stávat druhem umění. Televizní reklama musela poprvé upoutat zákazníka nápaditostí, výtvarností a vtipem.
Moderní reklama Moderní reklama je dnes velkým bojem. Reklama se dostala na veškeré vývěsní plochy a billbordy, do vozidel městské dopravy, na internet apod. Obchodní střediska jsou přeplněna reklamními plochami.
Úloha: Zkuste spočítat, kolik reklamních upoutávek najdete cestou domů. Zamyslete se nad tím, co znamená pojem „reklamní boj“.
Zdroje: Philip Kotler, Gary Amstrong, Marketing, Grada, 2008, IBSN: Vlastní zdroje autorky Reklama: reklama. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: