VY_32_INOVACE_20_Emil Škoda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová Člověk a jeho svět/Vlastivěda/Lidé a čas – 5. ročník Období vytvoření: březen 2012 Anotace: Učivo je podáno formou prezentace doplňující výklad. Žáci si upevní probrané učivo a získají základní informace o Škodových závodech v Plzni a pozdějším přesunutí výroby do Mladé Boleslavi. Prezentace je vhodná pro plátno a dataprojektor.
Průmysl začala postupně ovládat strojová velkovýroba v továrnách. České země se staly střediskem průmyslové výroby v Rakousku. Mimořádný rozmach zažívalo strojírenství. Vznikaly velké podniky v Praze, Plzni a Brně.
Škoda Plzeň se zhruba za 20 let sloučila s dílnou v Mladé Boleslavi, kde se nejprve vyráběly jízdní kola a motocykly. Pracovali tam mechanici Václav Laurin a Václav Klement. Od té doby již další automobily nesly značku Škoda.
Založil Škodovy závody v Plzni, kde vyráběl stroje, mosty, motory, důlní zařízení, turbíny a další výrobky. Škodovka se stávala největší zbrojovkou v habsburské monarchii.
První automobil v českých zemích. Byl vyroben roku 1897 v Kopřivnici. Cestu z Kopřivnice do Vídně urazil za 14, 5 hodiny.
V příruční mapě spočítej vzdálenost Kopřivnice – Vídeň. Dokážeš odhadnout, za jak dlouhou dobu by se tato vzdálenost ujela dnes?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vendula Báčová. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: jpg?uselang=cs [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: