ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava celostátního plánu dopravní obslužnosti na období
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Projekty EOC v ČR v období
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
ITS v regionální dopravě
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Dispečerské řízení pražského metra
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Regionální komunikační infrastruktura CamelNET. Co to je ? Krajem provozovaná optická datová síť Optické kabely jsou uložené v zemi Současně zahajovaná.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Jan Máca, SPŠ-JIA.  Student čtvrtého ročníku  obor Informační technologie  Zájmy:  Doprava Železniční osobní vozy  Programování Jazyky C, Java, HTML+PHP.
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
ŽST Jedlová.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.

Princip rozvoje ITS kraje Dopravně - přepravní řetězec Okolí dopravně- přepravní ho procesu Státní správa, územní samospráva Integrovaný záchranný systém Infrastruktura Architektura ITS s vazbou na „okolí“ Dopravní proces Přepravní proces Cestující, zboží

Controling Veřejné dopravy Plnění GD Tržby/ nákladyObsazenost linek Odb. systémy ITS regionální dopravy Poptávka InfrastrukturaVozový park Společenský rozvoj Plán linek- dotace Grafikon- plán Požadavky systematicky řešeného „CONTROLINGU“: Synchronizace informací(čas, prostor, události) Rozvoj IDS, plán linek, jízdní řády(taktové JŘ) Tržby, náklady, obsazenost spojů - linek Cestové rychlosti – dodržení taktu mezi uzly Náklady realizace Specifika požadavků na techniku (ITS) dopravních cest, dopravních terminálů, dopravních prostředků atd.

Praktické využití výsledků projektů ITS Územně technické studie: “Zlepšení infrastruktury na regionálních tratích Plzeňského kraje – Český les a Pošumaví”. Zadavatel: Krajský úřad Plzeňského kraje Řešitel: Sudop Praha, a.s., ILF Praha, a.s. KPM Consult Brno, a.s. Časti studie: Dopravní technologie, technika, ITS, infrastruktura tratí. KPM Consult, a.s. Telematix services, a.s. SUDOP, a.s. ILF, a.s.

České Budějovice Svojšín Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Zadané tratě

Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Zadání: Návrh obnovy infrastruktury tratí pro zabezpečení : Zapojení železniční dopravy do dopr. systému kraje Zabezpečení hodinových taktů (184, 185) Dosažení zlepšeného standardu tratí - dopravní prostředek, zastávky, přeshraniční doprava atd. Navrhnout řešení v horizontech Zpracování návrhu JŘ v obou horizontech

Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Přístup k řešení: Požadavky „CONTROLINGU“ na tvorbu linek a JŘ tratí Porovnání návrhu z možnostmi tratě Rozhodnutí priorit v jednotlivých horizontech - I. Horizont (2007) – technika, min. úprav infrastruktury - II. Horizont (2015) – stavební úpravy(oblouky, přeložky atd.) Přístup k návrhu technického řešení: Splnění požadavku „CONNTROLINGU“ - cestová rychlost - cena realizace - přenos a práce s informacemi

Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Základní analýza techniky tratě 11 nezabezpečených přejezdu 6 s přímým vlivem na GVD Zastaralá technika(PZZ, SZZ) Tel. dorozumívání na „D2“ Omezení rychlosti: Nechráněný přejezd (10-30) Vazba vyhybek na nav.(40) Vysoké náklady realizace 99 nezabezpečených přejezdů 43 s přímým vlivem na GVD Provoz dle D3 – snížení cest. rychlosti Zastaralá technika Absence tel. prostředí Omezování povolené trať. rychlosti: Nechráněný přejezd (10-30 Km/hod) Vazba vyhybek na návěstidle (40 Km/hod) Bez vlivu na GVD Zastaralá technika Vysoké náklady realizace Obsluha, technika

Požadavky na techniku tratí Odstranění problému železničních přejezdů (stav, nechr.) Dálkové ovládání zabezpečovací techniky (GVD osobní dopravy) Ohřev výměn Odstranění telefonického dorozumívání na „D2“ Odstranění legislativních problému využitelné techniky Zabezpečení souvislé informace o poloze vlaků (žst., nákladiště) Snížení nákladů realizace dopravy

Návrh technického řešení tratí Integrovaný systém zabezpečení vedlejších tratí - rozložená logika EZZ – ve funkci traťového stavědla (TST) - rádioblok - vazby PZZ Zabezpečení nechráněných PZZ, obnova a rekonstrukce stávajících – s vlivem na GVD Zřízení vazeb PZZ na logiku TST Informace o stavu PZZ vlakové četě Souvislé nasazení počítačů náprav Kabelizace světlovodným kabelem Pro vazby na mobilní prostředky využít sítě veřejných operátorů Odbavovací systémy pro cestující (EFC)

Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Kabelizace UCŘ 185 UCŘ 184 Kabelizace II. horizont ŘRT PK

České Budějovice Svojšín Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Business model přístupu k řešení Vnější business četnost spojů dynamika služeb standard tratí atd. Organizační procesy organizace práce - redukce pracovníků počet dopravních prostředků snížení počtu technických atd. Vnitřní business procesy snížení nákladů obsluhy snížení nákladů techniky snížení nákladů dopravních prostředků atd. Architektura techniky tratě(ITS) zab. technika telekomunikace odbavovací systémy systémy řízení atd. Přínosy systematického přístupu mil./rok - živá práce 6x dopravní prostředek – 70 mil/1ks 62 mil/ 5-10 let – standard- udržení 162 mil/ do 5 let –normový stav

Dopravní telematika (ITS) Děkuji za pozornost