SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

ASTROFYZIKA MĚSÍC A JEHO FÁZE VY_32_INOVACE_14 - FÁZE MĚSÍCE.
VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
POHYB TĚLESA VY_32_INOVACE_01 - POHYB TĚLESA.
OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
VY_32_INOVACE_18 - TĚLESO V KAPALINĚ
Elektrický náboj a pole
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
O základních principech
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Světelné jevy a jejich využití
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
OPTIKA.
18. Vlnové vlastnosti světla
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
OPTIKA II.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
VY_32_INOVACE_06 - POSUVNÉ ÚČINKY SÍLY. POHYBEM TĚLESA ROZUMÍME ZMĚNU JEHO POLOHY VŮČI JINÝM TĚLESŮM V ZÁVISLOSTI NA ČASE. ROZLIŠUJEME DVA DRUHY JEDNODUCHÝCH.
VY_32_INOVACE_14 - ODRAZ SVĚTLA A ZRCADLA
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Optika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
TĚŽIŠTĚ A ROVNOVÁŽNÁ POLOHA TĚLESA
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
VY_32_INOVACE_13 - SKUPENSTVÍ LÁTEK
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
VY_32_INOVACE_10 - DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Digitální učební materiál
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
OPTIKA. SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU : 1) ODRAZÍ SE 2) JE POHLCEN 3) PRONIKNE DO PROSTŘEDÍ PŘI PRONIKNUTÍ SVĚTELNÉHO PAPRSKU ZÁVISÍ NA:  Typu prostředí.
OPTIKA 04. Šíření světla OPTICKÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SÍLA TŘECÍ SÍLA VY_32_INOVACE_09 - SÍLA - TŘENÍ.
Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optická prostředí Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Název projektu: Škola a sport
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Světlo, optické zobrazení - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Světlo jako elektromagnetické vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Třída 3.B 3. hodina.
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA 4/11/2017 O P T I K A SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla

4/11/2017 Vlastnosti světla SVĚTELNÝMI JEVY SE ZABÝVÁ ČÁST FYZIKY – OPTIKA. SVĚTLO JE DRUH ENERGIE (ZÁŘENÍ). VLNOVÁ DÉLKA JE 390 nm AŽ 790 nm. SVĚTLO VZNIKÁ V TĚLESECH – SVĚTELNÝCH ZDROJÍCH. SVĚTLO SE ŠÍŘÍ V PODOBĚ SVĚTELNÉHO PAPRSKU – ÚZKÝ SVAZEK SVĚTLA. ŠÍŘÍ SE OPTICKÝM PROSTŘEDÍM. RYCHLOST SVĚTELNÉHO PAPRSKU JE ASI 300 TISÍC km/s VE VAKUU. ČÍM JE PROSTŘEDÍ HUSTŠÍ, TÍM SE RYCHLOST ZMENŠUJE. PAPRSEK SE ŠÍŘÍ PŘÍMOČAŘE VE STEJNORODÉM (HOMOGENNÍM) PROSTŘEDÍ. VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla

4/11/2017 ZDROJ SVĚTLA: ZDROJEM SVĚTLA JE TĚLESO, KTERÉ VYDÁVÁ SVĚTELNÉ ZÁŘENÍ. VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla

OPTICKÉ PROSTŘEDÍ PRŮHLEDNÉ PRŮSVITNÉ BAREVNÉ NEPRŮHLEDNÉ 4/11/2017 Je takové prostředí, v němž k rozptylu světla nedochází. Světlo je částečně pohlcováno. PRŮHLEDNÉ Je takové prostředí, v němž dochází k částečnému rozptylu světla. PRŮSVITNÉ Je takové průhledné prostředí, kde jsou pohlcovány pouze některé vlnové délky světla. BAREVNÉ Je takové prostředí, kterým světlo neprochází. Je pohlcováno, nebo se odráží. NEPRŮHLEDNÉ JE PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM SE ŠÍŘÍ SVĚTLO. DRUHY PROSTŘEDÍ: SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU NA ROZHRANÍ DVOU OPTICKÝCH PROSTŘEDÍ MŮŽE: 1 – SE ODRAZIT OD PROSTŘEDÍ NAZPÁTEK, 2 – PRONIKNOUT DO NOVÉHO PROSTŘEDÍ, 3 – BÝT NOVÝM PROSTŘEDÍM POHLCENO. VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla

S T Í N ZA PŘEKÁŽKOU, KTERÁ BRÁNÍ PRŮCHODU SVĚTLA VZNIKÁ STÍN. 4/11/2017 S T Í N ZA PŘEKÁŽKOU, KTERÁ BRÁNÍ PRŮCHODU SVĚTLA VZNIKÁ STÍN. STÍN MŮŽE BÝT A) PLNÝ STÍN MŮŽE BÝT B) POLOSTÍN VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla

Měsíc a slunce: fáze měsíce Země obíhá okolo Slunce a Měsíc okolo naší planety. V poloze 1 je Měsíc obrácený k Zemi neosvětlenou částí = Měsíc je v novu. Pokud je Země mezi Sluncem a Měsícem je celá jeho část otočená k Zemi osvětlená = Měsíc je v úplňku. Mezi tím jsou fáze dorůstání Měsíce a jeho „couváním“. Celý tento oběh Měsíce okolo Země trvá čtyři týdny a nazývá se měsíční fáze. VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla NOV DORŮSTÁNÍ ÚPLNĚK COUVÁNÍ

OTÁZKY A ÚKOLY OTÁZKY: Jak se šíří světelný paprsek v homogenním prostředí? Jaký je rozdíl mezi světelným zdrojem bodovým a plošným? Uveď příklady. Proč Měsíc v noci svítí, i když není zdrojem světla? Jaký je rozdíl mezi průhledným a průsvitným optickým prostředím? Měsíc v průběhu měsíce mění svůj tvar na obloze. Popiš kterými fázemi prochází. ÚKOLY: S pomocí tří předmětů znázorni Slunce, Zem i Měsíc v době novu a úplňku Měsíce. Představ si, že jsi po dobu jednoho měsíce na Měsíci. Nakresli, jak se bude měnit osvětlená část Země? Bude mít stejné fáze jako Měsíc? VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla

ZDROJE: VY_32_INOVACE_13 - Světelné jevy - šíření světla Tapeta na tuto prezentaci byla vybrána na: http://office.microsoft.com/cs-cz/templates/results.aspx?qu=2013%20%C5%A1ablony&ex=2&av=all#pg:10|ai:TC010085199| Snímek č. 2: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=sv%C4%9Btlo&ex=2#ai:MP900442466| Snímek č. 3: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=SV%C4%9ATLO&ex=1#ai:MP900401084| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=OHE%C5%87&ex=1#ai:MP900448748| Snímek č. 5: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ST%C3%8DN&ex=2#ai:MC900383784| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=ST%C3%8DN&ex=1#ai:MP900408962| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=SLUNCE&ex=1#ai:MM910001143| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=SLUNCE&ex=1#ai:MP900178655| Snímek č. 6: - Horst Frank, Wikimedia Commons , licence Creativa Commons, [ 15.11.2004 ] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Mond_Grafik1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Mond_Phasen.jpg