VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smyslová ústrojí chuť, čich, hmat
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Smyslové orgány: - Sluch - Čich - Chuť (výklad učiva)
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
Smyslová ústrojí Funkce:
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Smyslová soustava.
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Autor: Lenka Kraváčková
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Elektronická učebnice - I
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
VY_III/2_INOVACE_109_Trávicí soustava Trávicí a močová soustava Miroslav Kaňok.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_97_Chuťové ústrojí AUTOR: Naděžda Čmelová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Podmínky života na Zemi
Sluch a rovnovážné ústrojí
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
50.1 Člověk – smyslová soustava
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
VY_III/2_INOVACE_112_Nervová soustava Nervová soustava Miroslav Kaňok.
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Smysly člověka (všeobecně)
VNĚJŠÍ ČÁSTI LIDSKÉHO TĚLA
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Smyslová ústrojí člověka
Elektronická učebnice - I
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Sluch.
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prezentace – výklad učiva
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Základní škola, Hradec Králové
Lidské smysly.
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí Miroslav Kaňok

OBSAH Zrak Sluch a čich Chuť a hmat Použité zdroje

Smyslová ústrojí - zrak Příjem informací z okolního světa Zrak, sluch, čich, hmat, chuť Zrakem vnímáme světlo, barvu, tvar a pozici ZRAK Ústrojím jsou oči Zornice – podle množství světla se zmenšuje či zvětšuje Sítnice – vytváří převrácený obraz světlo Mozek umožní vidět nepřevrácený obraz Duhovka Čočka Zrakový nerv

Sluch a čich Vnímáme vůně a pachy Vnímání polohy a pohybu zvuk SLUCH ústrojím uši ČICH ústrojím nos (čichové buňky) Ušní boltec – zachycuje zvuk Vnímáme vůně a pachy zvuk Zvukovod Hlemýžď Bubínek – rozechvívá se zvukem

ústrojím chuťové pohárky na jazyku ústrojím tělíska na těle Chuť a hmat CHUŤ ústrojím chuťové pohárky na jazyku HMAT ústrojím tělíska na těle Hořká chuť Vnímáme dotyk, bolest, chlad a teplo Kyselá chuť Slaná chuť Sladká chuť

POUŽITÉ ZDROJE Kholová H. Přírodověda pro pátý ročník – Život na Zemi. Praha: Alter, 1997. 64 s. Chittka L, Brockmann . Wikipedia.cz [online]. [cit. 6.4.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anatomy_of_the_Human_Ear_cs.svg ArnoldReinhold . Wikipedia.cz [online]. [cit. 6.4.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tongue.agr.jpg