Informační a komunikační technologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 2.7 Obrázky Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník:
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Počítačová grafika.
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Úprava fotografií - koláž
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Prezentační programy 3. ročník oboru Sociální péče Grafy v Powerpointu.
2D grafika Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor:Sociální péče Ročník: 1 Informační a komunikační technologie pro 1. ročník studijního.
Informatika pro ekonomy II přednáška 3
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Soubory a složky Bohumil Bareš. Opakování - 4 základní pojmy 1.Ikona: je jakýkoliv obrázek na ploše přes který dvojklikem můžete otevřít jednu z níže.
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Porovnání technologie CD a DVD
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Multimédia Autor: Ivana Hampelová Třída: 4. B. Vytvořeno:
Informační a komunikační technologie
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Aplikační programy, programovací jazyky, formáty datových souborů
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
Netradiční typy diskových pamětí
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Poštovní klient 3. ročník oboru Sociální péče Thunderbird.
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: Styly.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – počítačový zdroj, skříň.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Veškerá data v počítači jsou uložena jako soubory.
Referát č.8 Daniela Venusová.
Primitivní počítadlo
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Informační a komunikační technologie PDF Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální péče Ročník: 4.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Informační a komunikační technologie
Informační a komunikační technologie Zabezpečení sítě Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální péče Ročník:
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Poštovní klient 3. ročník oboru Sociální péče Nový .
Veškerá data v počítači jsou uložena jako soubory.
Informační a komunikační technologie 1.8 Nastavení počítačové sítě Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník,
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Prezentační programy 3. ročník oboru Sociální péče Motivy v Powerpointu.
E V R O P A vodstvo EU – OP VK – III/2 ICT DUM 1
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: Internetová stránka.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Informační a komunikační technologie 2.4 Autorské právo, licence Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník.
PŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Grafy Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Úprava digitální fotografie 2.
Operační systémy OS.
WinRar WinRar slouží k: Rozdíl mezi WinRarem a WinZipem
SOFTWARE I Operační software. BIOS Provádí testy hardwaru a jeho nastavení, konfiguraci celého počítače Provádí testy hardwaru a jeho nastavení, konfiguraci.
Informatika Soubory a složky
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Počítačová grafika Komprimace grafických dat Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Komprese (komprimace) dat  komprese = zmenšení objemu dat  používá se hlavně při archivaci nebo přenosu dat  slangové alternativní termíny: (za)zipování,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Software počítače 2 - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Inf Formáty grafických souborů
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Transkript prezentace:

Informační a komunikační technologie Komprese a dekomprese dat Studijní obor: Sociální péče Ročník: 4 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Bezeztrátová komprese Archivace Dekomprese Pracovní list Obsah prezentace Kódování Komprese Výhody komprese Ztrátová komprese Bezeztrátová komprese Archivace Dekomprese Pracovní list Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

1. Kódování - co to vlastně je? Způsob uložení informace v souboru. ahoj = 01100001011010000110111101101010 ASCII binární kód Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

2. Komprese - co to vlastně je? Pomocí speciálních algoritmů lze zmenšit počet O a 1 potřebných pro zápis informace. 11111110000 9x1+4x0 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

3. Výhody komprese Menší nároky na uložení informace. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

3. Výhody komprese Menší nároky na přenos informace. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Komprese Ztrátová Bezeztrátová Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

4. Ztrátová komprese JPEG TIFF Obr. 1 Obr. 2 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

4. Ztrátová komprese MP3 FLAC Obr. 4 Obr. 3 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

4. Ztrátová komprese MPEG AVI Obr. 5 Obr. 6 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

5. Bezeztrátová komprese Obr. 7 PNG GIF Umí i průhlednost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

5. Bezeztrátová komprese Obr. 8 Obr. 9 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

5. Bezeztrátová komprese Obr. 10 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

6. Archivace PLACENÝ PLACENÝ ZDARMA Obr. 11 Obr. 12 Obr. 13 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

7. Dekomprese Abychom mohli s informacemi v archivu opět pracovat, je třeba nejprve soubor “rozbalit” do původního stavu. K tomu je třeba použít stejný program ve kterém byla provedena komprese. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

8. Pracovní list 1. Ulož “Plochu” do složky “komprese” tak, aby jeden soubor byl vytvořen bezeztrátovou a druhý ztrátovou kompresí. 2. Který z těchto souborů zabírá více místa na disku? 3. Složku zkomprimuj do zip souboru a odešli vyučujícímu. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Komprese_dat Obr. 1 - JPEG, http://sranda.kdecoje.cz/srandovni_obrazky/i168-Meloun.html Obr. 2 - kompakt,www.panasonic.cz Obr. 3 - CD, http://www.recover-files.ca/recover-files-from-cd.html Obr. 4 - iPod, www.apple.com Obr. 5 - videokazeta, http://luze.casd.cz/?page_id=290 Obr. 6 - iPhone, www.apple.com Obr. 7 - png, http://www.freeiconsweb.com/search-icons.asp?find=png Obr. 8 - MPEG-4, http://blog.softheme.com/a-stalemate-of-standards-what-h264-means/ Obr. 9 - HDTV, http://highdefhdtv.com/lcd-hd-tv/flat-screen-lcd-hdtv/ Obr. 10 - RAW, http://www.slrlounge.com/raw-vs-jpeg-jpg-the-ultimate-visual-guide Obr. 11 - winzip, http://www.winzip.com/downwz.htm Obr. 12 - winrar, Obr. 13 - 7zip, http://www.7-zip.org/ Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK