Média jako informační technologie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Advertisements

Sociální sítě.
Základy informatiky úvod
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Vymezení a pojetí sociální práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Pravidla publicity projektu
Mediální gramotnost jako součást funkční gramotnosti a základní cíle mediální výchovy 2. Část prezenčního školení školitelů SIPVZ.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
funkce médií ve společnosti moc médií
Mediální komunikace.
On-line reputation Adam Zbiejczuk (influencer.cz)
Příčiny sociálního vyloučení
KOMUNIKACE MEZI OBCÍ A OBČANY Panelová diskuse Ing. Jan Havlík, MPA – tajemník MěÚ.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Post-modernita a globalizace
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Životní cyklus výrobku
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Domácí péče Home care.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Sociální diferenciace
Informatizace společnosti Mgr. Radko Martínek ministr.
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Komunikační plán RPS Realizované projekty leden-červen 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1
Global network of innovation Identity a Access Management v heterogenním prostředí Marta Vohnoutová 19. dubna 2015.
Masmédia.
Kyberšikana.
Postmoderní identita. Klasická sociologická pojetí identity se soustřeďují na její původ v sociální a/nebo kulturní struktuře –Například Bourdieu a jeho.
Profesní etické kodexy
Umění nových médií: umění a technika I PS_2012 Jana Horáková.
Od moderní k nové společnosti
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Řízená praxe Asistence oddělení vývoje , Informatické praxe 2011, Jitka Němečková.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Úvod Omezení ICT na klasická stolní PC Nedostatek učebních materiálů a softwaru Nedostatečná podpora ICT pro realizaci cíle Vzdělávání RVP ZŠS.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Sociální struktura 1. Sociální diferenciace, vertikální diferenciace 2. Sociální skupina 3. Sociální mobilita.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
V Českých Budějovicích, únor 2017
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Michel Foucault sociologie moci: represivní – normalizační - biomoc
Sociologie pro SPP/SPR
CCRJM Certifikace DMO TURISTICKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM MĚSTA BRNA, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Sociální skupiny a role
Masová média a jejich vliv
Rodina jako sociální instituce
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Umění nových médií: umění a technika I PS_2016
Ekonomika veřejného sektoru
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Informatika v devítce přehled. Úvodní povídání ● Co znamená pro koho informatika ● Cíle pro první půlrok ○ Rozumět principům komunikace (historie, vývoj,
Umělá inteligence a autorské právo z pohledu práva na svobodu projevu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mediální gramotnost: chiméra, nebo nutnost?
Podání ŽOD od podání na MAS k podání na RO SZIF
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_11B Škola:
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Modernizační teorie Hans-Ulrich Wehler: Modernisierunstheorien und Geschichte. In: H.-U. Wehler: Die Gegenwart und Geschichte. Esseys. München 1995, s.
Transkript prezentace:

Média jako informační technologie  Kritika nových médií: neotechnologický determinismus  Koncepce prvního a druhého mediálního věku: Mark Poster - proměna symetrie ve vztahu podavatele a příjemce  Nová média, subjekt a identita: stabilní a těkavý subjekt  Databáze a sociální kontrola: vývoj sociálního voyerismu; databáze jako panoptikum (Poster) x databáze jako synoptikum (Bauman)

Kritika nových médií  Neotechnologický determinismus: nová média produkují mentalitu informační společnosti  Znaky nových médií: interaktivita, individuace,decentralizace, demasifikace  Adorační vztah k NM (videotopie): svoboda individua, rozvoj lokálních komunit, decentralizace moci  Apokalyptický vztah k NM (dystopie): svoboda korporací, kontrola a dozor, vznik „informační chudiny“

Média jako informační technologie  Kritika nových médií: neotechnologický determinismus  Koncepce prvního a druhého mediálního věku: Mark Poster - proměna symetrie ve vztahu podavatele a příjemce  Nová média, subjekt a identita: stabilní a těkavý subjekt  Databáze a sociální kontrola: vývoj sociálního voyerismu; databáze jako panoptikum (Poster) x databáze jako synoptikum (Bauman)

První a druhý mediální věk  Koncepce Marka Postera: Mode of Information (1990); Second Media Age (1995)  První a druhý mediální věk: kritérium odlišení v proměně vztahu mezi podavatelem a příjemcem  První mediální věk: věk klasické masové komunikace  Druhý mediální věk: skupiny podavatelů a příjemců se početně vyrovnávají a prolínají  Alvin Toffler: kombinace producenta a konzumenta =„prozument“

Média jako informační technologie  Kritika nových médií: neotechnologický determinismus  Koncepce prvního a druhého mediálního věku: Mark Poster - proměna symetrie ve vztahu podavatele a příjemce  Nová média, subjekt a identita: stabilní a těkavý subjekt  Databáze a sociální kontrola: vývoj sociálního voyerismu; databáze jako panoptikum (Poster) x databáze jako synoptikum (Bauman)

Nová média, subjekt, identita  Mark Poster: „Každý komunikační systém by měl být analyzován z hlediska toho, jaký typ subjektu podporuje“  První mediální věk: subjekt koherentní,, stabilní arboriální texty  Druhý mediální věk: subjekt nestálý, těkavý, difúzní rizomatické texty (oddenek; Deleuze a Guatarri)

Média jako informační technologie  Kritika nových médií: neotechnologický determinismus  Koncepce prvního a druhého mediálního věku: Mark Poster - proměna symetrie ve vztahu podavatele a příjemce  Nová média, subjekt a identita: stabilní a těkavý subjekt  Databáze a sociální kontrola: vývoj sociálního voyerismu; databáze jako panoptikum (Poster) x databáze jako synoptikum (Bauman)

Databáze a sociální kontrola  Nová média (databáze) jako panoptikum: verze Marka Postera parafráze metafory Michela Foucaulta; panoptikum jako symbol pro hlídaný prostor, kdy střežení nevědí, kdy jsou pod kontrolou – cílem je dostat se VEN  Nová média (databáze) jako synoptikum: polemika Zygmunta Baumana fáze sociálního voyerství databáze jako prostor, který svádí dohromady privilegované jedince (globálové) a diskriminuje ostatní (lokálové) – cílem je dostat se DOVNITŘ