VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: 01. 08. 2013 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
První představitelé impresionismu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Claude Monet
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Dej 2 Moderní směry v umění Impresionismus
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
Claude Monet
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři

Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: impresionismus, impresionisté, krajina, malba, technika malby, Claude Monet Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Impresionisté krajináři, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu VY_52_INOVACE_DEK_36

Claude Monet - největší zastánce impresionistické techniky malby - studoval anglické krajinářství W. Turnera - pracoval přímo v přírodě, na loďce vybavené jako ateliér, to mu umožňovalo rychle zachytit dojem

- jako první malíř experimentuje se světlem - tvary, objemy, linie jsou v pozadí - jeho nejslavnější dílo: Imprese, Východ slunce - pojmenování impresionistů - tímto dokázal, že dojem z určitého okamžiku stačí k naplnění uměleckého díla, není třeba mistrovské přesnosti zobrazovaných objektů

- maloval často cykly obrazů na stejné téma, ale vždy v jiném čase a jiném osvětlení, v různé denní či roční době - dokazoval tak proměnlivost atmosférických podmínek - nejčastějšími náměty: kupky sena, topoly, katedrála v Rouen, lekníny

- nejslavnější obrazy: Katedrála v Rouen Nádraží Saint-Lazare Série Lekníny

Camille PISSARRO - byl hlavně krajinářem, malířem zahrad a pařížských bulvárů - patří mezi nejvěrnější malíře impresionismu, jinou techniku nerozvíjel - obrazy: Žena v zahradě Sklizeň jablek Zelinářská zahrada

Alfred SISLEY - malíř anglického původu - vycházel z anglických krajinářů Turnera a Constablea - jeho impresionistická technika byla čistá - maloval především krajiny v okolí Seiny - jeho dílo v porovnání s ostatními malíři zůstávalo nedoceněno

Obrazy: Kanál Saint-Martin v Paříži Villeneuve-la-Garenne na Seine Žitná pole v Pontoise

Test 1. Který z představitelů krajinářského impresionismu studoval světlo v obrazech? 2. Kdo namaloval obraz Imprese: Východ slunce? 3. Kteří malíři ovlivnili francouzské krajináře impresionismu?

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN