Myslivecká mluva Jelen evropský Kateřina Svobodová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sudokopytníci (Artiodactyla)
Advertisements

(Odocoileus virginianus)
Řád: SUDOKOPYTNÍCI.
Lesní obratlovci – savci
ROHÁČ OBECNÝ.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Pří_181_Rozmanitost přírody_Prase divoké Autor: Mgr. Eliška Galíková
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KLOKÁNCI A KLOKANI.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
VY_32_INOVACE_PŘ.4.02-domácí zvířata-PREZENTACE
Jak bych vyučoval o krkavcovitých ptácích
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
Řád: sudokopytníci.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s zástupcem sudokopytníků srncem obecným Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují se zástupcem sudokopytníků jelenem evropským Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání.
Pří_188_Rozmanitost přírody_Jelen lesní Autor: Mgr. Eliška Galíková
LETOUNI Letouni tvoří početnou skupinu velmi zvláštních savců (asi 750 druhů) Mezi letouny patří kaloni a netopýři Největší zvláštností jsou přední končetiny.
Pří_181_Rozmanitosti přírody_Prase divoké Autor: Mgr. Eliška Galíková
Šelmy medvědovité Sabina Náhlíková IX.A.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Pří_188_Rozmanitost přírody_Jelen lesní Autor: Mgr. Eliška Galíková
Pří_179_Rozmanitost přírody _ Srnec obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
CZ.1.07/1.4.00/
ŘÍJEN – MĚSÍC ŘÍJE Mezinárodní den ochrany zvířat Den stromů.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Pří_179_Rozmanitost přírody _ Srnec obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
LESNÍ SAVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
ZVÍŘATA V LESE – SRNEC OBECNÝ VY_32_INOVACE_09_SRNEC_OBECNÝ Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková CO MÁME SPOLEČNÉHO???
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_TE 23 Název školy: Střední průmyslová.
Vypracoval: Michal Horejš Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Znaky života člověka Průběh lidského života
Název projektu: Živá příroda ve škole
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název materiálu: HÁDANKY- POZNÁŠ ORGANISMY?
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
JEHNĚČÍ A KŮZLEČÍ MASO Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: jehněčí, kůzlečí,maso, složení, tržní části,
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Kos Černý Michaela Špačková.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Zvířata v Lese –test savci 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
19 savci v lese VY_32_INOVACE_19
Užovka obojková David Zíka Tomáš Boudník. Užovka obojková (Natrix natrix) je nejrozšířenější evropský nejedovatý had z čeledi užovkovitých. Žije především.
VY_32_ INOVACE_ 08_ ČESKÝ JAZYK 3
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Myslivecká mluva Jelen evropský Kateřina Svobodová Učitelství pro 1.st. ZŠ – komb. studium 1. semestr

Zoologicky : sudokopytníci, jelenovití. Samec: jelen, jelínek (mladý) Samice : laň, laňka (mladá) Mládě : kolouch

Jelen všemi smysly jistí, zrakem pátrá, sluchem bystří, čichem větří.

Popis těla a) hlava b) slechy c) pučnice d) parohy e) světla f)       slzníky g)      větrník h)      svírák i)        krk j)        hruď k)      plec l)       komora m)    hřbet n)      břicho o)      slabiny p)      kýty q)      běhy r)       spárky s)       paspárky t)        obřitek u)      kelka Slova, která je nutné si zapamatovat jsou označena oranžovou barvou.

Jak myslivec označuje, že jelen pozoruje?

jelen pátrá

Od šestého měsíce je rozlišení mezi samcem a samicí usnadněno přítomností pučnic nebo paroží u samců. Celková silueta také poskytuje dobré údaje pro určení pohlaví zvířete: samci jsou robustnější, jejich krk širší a srst tmavší.

Paroh je nejdříve v lýčí = v mechu. Jelenovi na pučnicích vyrůstají každoročně parohy. Paroh je nejdříve v lýčí = v mechu.

Jak se označují jelení uši?

slechy

Popis parohu a) růže b) pečeť ( vypouklá část pod růží na shozu ) c)      očník d)      výsadec e)      opěrák f)        vlčník g)      koruna 

Jelen s korunou – korunáč.

Na čem jelenovi vyrůstají parohy?

na pučnicích

Pářením se nazývá říje. Místo říje je říjiště.

V říji jelen brouká, troubí, soka odbíjí.

Jelení zvěř používá pěšinky – ochozy; chodí v tlupách, které vede stará čelní laň. Starý jelen samotaří.

Další odkazy www.myslivost.cz www.goldenretriver.cz Literatura : Kovařík J., Rakušan C. - Myslivecká mluva Larousse – Encyklopedie myslivosti