CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, , ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1 Konkurenceschopnost
2 1. Zaměření projektu Krátký popis záměru projektu Vytvořit a ověřit vzdělávací nástroj pro zvyšování konkurenceschopnosti malých a středních podniků respektující jejich specifické potřeby Zlepšit efektivnost dalšího vzdělávání v MSP Zvýšit kvalifikaci zaměstnanců MSP Odborný vhled do úrovně kvalifikovanosti zaměstnanců Vytvořit základ podnikového vzdělávání v MSP (dosud neexistuje dostupné řešení a chybí i jakákoliv metodika, jak v podmínkách MSP vzdělávat) Vytvořit metodiku pro vzdělávání interních trenérů a pilotně proškolit 20 trenérů Podle připravené metodiky bude možno jednoduše a efektivně proškolovat další trenéry a organizovat jejich působení především v MSP MSP získají spoluúčastí na realizaci tohoto projektu možnost poradenství při tvorbě interního systému vzdělávání Zdůvodnění potřeby veřejných prostředků Nastartování procesu tvorby systému interního vzdělávání v MSP
3 2. Cílové skupiny Malé a střední podniky a jejich zaměstnanci Přínosy pro cílovou skupinu Zvyšování uplatnitelnosti zaměstnanců v rámci podniku Poradenství při tvorbě systému interního vzdělávání v MSP Zapojení (motivace) cílových skupin Vyškolení interních trenérů, schopných samostatné lektorské (trenérské) i andragogické činnosti
4 3. Typy činností Zpracování analýzy vzdělávacích potřeb u vybraných 10 firem Zpracování analýzy znalostního potenciálu u vybraných 10 firem Vytvoření vzdělávacího programu pro přípravu budoucích interních trenérů Realizace vzdělávacího programu pro vybranou skupinu interních trenérů Vyhodnocení pilotní realizace vzdělávacího programu Poradenství a metodická činnost Typy činností realizované projektem
5 4. Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Složení realizačního týmu: zástupci příjemce dotace a partnera, experti pro VD a pro činnost MSP a odborníci - lektoři pilotního kurzu RT se schází dle harmonogramu pravidelně jednou za měsíc, zde dochází k vyhodnocení plněných a rozdělení nových úkolů a společně se řeší vzniklé problémy Problém - Malý zájem MSP o spolupráci na projektu Řešení - osobním úsilím členů RT - osobní návštěvy firem, konzultace, vytvoření osobních vztahů apod.
6 5. Zajištění publicity Příklady zajištění publicity projektu Tvorba informačně-propagačního letáku o projektu Články v časopisu Andragogika Úvodní seminář s diskusí pro potencionální účastníky projektu :00 – 14:00 v budově Svazu účetních Projekt byl prezentován partnerem (AMSP ČR) na II. Komorovém jarmarku, pořádaným Hospodářskou komorou v Praze dne 15. června 2006 Webová stránka projektu
7 8. Výstupy a výsledky Výstupy (podpořené osoby / organizace): Zástupci MSP (majitelé/manažeři) Lektoři, realizační tým Výsledky: 20 vyškolených interních trenérů Vzdělávací program pro interní trenéry Brožura o efektivním vzdělávání v MSP Metodický manuál pro vzdělávání v MSP 3 odborné semináře pro vzdělavatele a podnikatele
8 9. Další výstupy/výsledky Horizontální témata, partnerství Další výstupy/výsledky projektu odpověď na růst požadavku na multikvalifikovanou pracovní sílu, nutnost zastupitelnosti a víceprofesnosti u MSP odpověď na požadavek nejen udržet si pracovní kompetenci, ale i schopnost inovovat řešení nebezpečí ztráty konkurenceschopnosti MSP Horizontální témata pomoc MSP při začleňování do informační společnosti pomoc MSP v hledání možnosti zvyšování kvalifikace svých zaměstnanců
9 10. Doporučení pro další programovací období Stručná charakteristika nejzajímavějších činností RLZ z hlediska inovativnosti a přenositelnosti… Náměty na zlepšení monitoringu a koordinace stávajících projektů Náměty na zjednodušení a zlepšení budoucích procesů (podání žádosti, změna vah hodnocení, elektronická komunikace a administrace...) Věcně, krátce!