AnotacePrezentace, která se zabývá smíšenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převádí smíšená čísla. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaZlomek, smíšené číslo. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityVýklad Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum217 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zlomky Smíšená čísla
Zjištění smíšeného čísla úvahou celek a 1 2 Obr. 1 © Václav Simandl
Zjištění smíšeného čísla 2 a jsou jeden celek 2 1 celek a Obr. 2 © Václav Simandl
Převádění smíšených čísel na zlomek Převedeme celky na zlomek se stejným jmenovatelem. 2.Sečteme celek a část celku. 3.Zapíšeme do zlomku.
Další způsob Vynásobíme jmenovatele s celkem a sečteme s čitatelem. Výsledek zapíšeme do čitatele a jmenovatele opíšeme z části celku
Převod zlomku na smíšené číslo : 2 = 1 1 Pokud je čitatel větší než jmenovatel, poté můžeme zlomek převést na smíšené číslo. 1.Vydělíme čitatele s jmenovatelem. 2.Neúplný podíl je celek. 3.Zbytek zapíšeme do čitatele a jmenovatele opíšeme z původního zlomku.
Příklady Převeďte na smíšené číslo a proveďte kontrolu výsledku: 8 ; 23 ; = NELZE = Čitatel není větší než jmenovatel.
Čerpáno Obr vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.