Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROMĚNY PŘÍRODY NA JAŘE - 2. ROČNÍK
Advertisements

Semenné rostliny 4. ročník
Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Listnaté stromy a keře 4. ročník
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Jakub Nejedlý, Marek Štrach 7.B
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zemědělství ČR Živočišná výroba
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ptáci pole louky křoviny otevřené krajiny.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Druhá a třetí mocnina a odmocnina - shrnutí
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_404_ŽIVOČICHOVÉ V ZIMNÍ PŘÍRODĚ Téma: STOPY.
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Ohrožené druhy živočichů II.
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
BAŽANT OBECNÝ.
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Třídění živých organizmů 5. ročník
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Bažant obecný.
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník

Název: Živočichové našich polí - ptáci Anotace: Živočichové žijící na polích – přizpůsobení (zbarvení, potrava), ptáci stálí, tažní, dravci (káně lesní, poštolka obecná, koroptev polní, bažant obecný, skřivan polní…) Vypracovala: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, přírodověda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování. Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint Ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 20.10. 2011

Živočichové našich polí Přizpůsobeni svým zbarvením Dokonale splývají s okolím Dostatek potravy – polní plodiny Pole je uměle vytvořený ekosystém

Ptáci Ptáci stálí Ptáci tažní přezimují u nás Potrava Semena - Kos černý - Bažant obecný - Koroptev polní Dravci - poštolka obecná - káně lesní Ptáci tažní odlétají na podzim do teplejších krajů(u nás by se neuživili) Hmyzožraví ptáci Jiřička obecná Vlaštovka obecná Čáp bílý - obojživelníci

Ptáci – dravci Káně lesní Hnízdí v lesích, za potravou zalétává na otevřená prostranství, jakými jsou např. pole a louky. Živí se malými savci např.hraboši. Je to pták stálý.

Poštolka obecná Dravec malého vzrůstu. Umí se dobře přizpůsobit prostředí. Létá nad poli a mnohdy se při třepotavém letu zastaví na místě a pátrá po kořisti. České populace jsou převážně tažné. Hlavní složkou potravy poštolek jsou hraboši, též větší hmyz, ještěrky a ptáci zdržující se na zemi.

Koroptev polní Vyskytuje se vzácně – meze s křovinami Špatně létá – nízko nad zemí Hnízdí na zemi pod křovinami, hnízdo je pečlivě schované Všežravec – živí se částmi rostlin a hmyzem Stálí ptáci, nekrmiví

Hlava a krk – šedé Křídla – rezavě hnědá Samec má na hrudi výraznou hnědou skvrnu.

Bažant obecný Vyskytuje se na polích, lukách a na okraji lesíků Všežravec – semena, bobule,části rostlin, drobný hmyz Nepřítel – dravci, člověk – lovná zvěř Dnes se chová v umělých líhních a vysazuje se do přírody Jsou stálí, nekrmiví

Samci jsou výrazně zbarveni a mají dlouhá ocasní pera Samice jsou šedohnědé – v době hnízdění splývají s okolím

Skřivan polní Obývá okraje pole porostlé křovinami. Je nevýrazně zbarvený v různých odstínech hnědé s podélným proužkováním na hrudi Živí se semeny, mláďata krmí hmyzem Tažní ptáci „Na Hromnice musí skřivan vrznout, i kdyby měl zmrznout.“

Téma: Živočichové na polích – ptáci, 4. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint www.obrázky.cz www.naturfoto,cz Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)