Podniková škola on-line a outsourcing vzdělávání Vzdělávání v období snižování nákladů 5.5.2004 Ing. Jiří Laciga, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Činnost oddělení Marketing.
Vzdělávání jako nástroj
DRMS forum Brno, září 2009 Mgr. Daniela Kobilková Praha, 7. září 2009.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 Stáž jako nástroj dalšího vzdělávání STÁŽ jako nástroj dalšího vzdělávání Místo.
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Didaktické prostředky
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Systém řízení procesu vzdělávání
Podniková ekonomika Personální činnost.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Aneb proč to dělat složitě, když to jde jednoduše S Datronem proti proudu.
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Nové formy vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Office I. Miroslav Lorenc.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Obecní úřad Pstruží Pstruží 93 Obec Pstruží pro občany Chcete snížit náklady na domácnost? Obec pro Vás zajistila příležitost snížit náklady domácností.
Plánování a controlling 1
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Efektivní Knowledge management
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Marketingový plán podniku
Didaktické prostředky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Management a řízení hotelu
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vzdělávání v období snižování nákladů
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Podniková škola on-line a outsourcing vzdělávání Vzdělávání v období snižování nákladů Ing. Jiří Laciga, CSc.

Podniková škola on-line a outsourcing vzdělávání Program: I.Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje – RAMSES Akademie II.Kdy je outsourcing efektivní III.E-kurzy rychle a levně

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie A.Kdo je v podniku zodpovědný za vzdělávání? B.Proč realizace vzdělávání nesplňuje očekávání? C.Co jsou překážky masivního využití e-learningu? D.RAMSES Akademie a RAMSES Course Designer, řešení překážek

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie A.Kdo je v podniku zodpovědný za vzdělávání?  Mluvíme o podniku, který nemůže nakupovat pracovníky s potřebnou dovedností a znalostí.  Mluvíme o podniku, který má vzdělávání jako součást kultury.  Mluvíme o vzdělávání jako o prostředku šíření firemního know-how a realizace inovace a změny.

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie A.Kdo je v podniku zodpovědný za to, že zaměstnanec umí to, co má umět?  zaměstnanec  vedení podniku (ředitel, vedoucí útvarů)  personální oddělení  specializovaný pracovník (vedoucí podnikové školy) Kdo je zodpovědný za realizaci vzdělávacího procesu včetně skutečného výsledku, tj. že se zaměstnanec opravdu naučil to, co se učil? Nikoli za to, že se učil. Všichni víme, že není učení jako učení, že je rozdíl mezi slyšet  vědět  umět  používat

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie Jaké máme osobní zkušenosti:  Zaměstnanec se „chce“ učit, ale na školení zjistí, že je to dřina, cítí se nepříjemně a následně má raději neodkladné pracovní úkoly. Tj. ve slově „chce“ chybí odhodlání.  Personalista často zorganizuje školení, zaeviduje provedení, založí certifikát a má splněno. Zajistil, že zaměstnanci slyšeli.  Ředitel a vedoucí mají pocit, že vzdělání mají „zmáknuté“, tj. že školí, ale posun ve znalostech lidí stejně nenastane.

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie B.Proč realizace vzdělávání nesplňuje očekávání? V čem je problém? Bohužel v naší zemi zatím většina lidí dosud nenabyla přesvědčení, že znalosti jsou jejich starost a zájem, ale domnívají se, že je péče o jejich dovednosti povinností zaměstnavatele. Z toho plyne příčina, že se většinou nedostávají na druhý stupeň „vědět“. Jsou zde však další překážky.

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie C.Co jsou překážky masivního využití e-learningu?  Technické překážky Dosud vytvářené kurzy jsou příliš velké na jednoduchou manipulaci a masivní distribuci prostřednictvím internetu.  Ekonomické překážky Výroba kurzů trvá dlouho a je drahá, neboť je musí vytvářet specialisté, nikoli autoři obsahu.

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie  Psychologické překážky - konservativismus poskytovatelů, kteří provádí negativní marketing výrokem „Bez osobního kontaktu s učitelem a mezi studenty to nejde“. - studenti dosud si raději jdou „odpočinout“ na školení bez ohledu na ekonomiku – cenu za získané vědomosti - dosud se nedoceňuje rozdíl mezi slyšet – vědět – umět a dělat

I. Nástroj plánování a kontroly kvalifikačního rozvoje - RAMSES Akademie RAMSES Akademie řeší některé psychologické překážky:  Zvyšuje odpovědnost vedení, zejména přímých nadřízených  Jelikož odborné, koncepční a operativní záležitosti obvykle u vedoucích pracovníků zatlačí vzdělávání podřízených na nižší příčku priorit, RAMSES Akademie dává vedoucím pracovníkům efektivní nástroj.  Zajištění kombinace klasického a e-learningového vzdělávání významně posouvá efekt vzdělávání od slyšet k vědět a případně umět.  Kontrola procesu a výsledku vzdělávacího procesu zvyšuje „odhodlání“ studentů dosáhnout výsledku, lze zapojit soutěživost.

RAMSES Akademie Schéma Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice Evidence a vyhodnocení výsledků Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Funkce zaměstnance Potřebné dovednosti Katalog školení a e-kursů, intraweb, směrnice a pokyny, … E-learningové kursy Dodavatelé a nabídky externích kursů a školení Vlastní kursy Náklady a ceny

VÝBĚR ZE SYSTÉMU n Seznam uživatelů n Výpis podřízených osob n Katalog znalostí a dovedností n Seznam vzdělávacích akcí (různé formy) n Výpis osobních znalostí a dovedností n Přiřazení vzdělávací aktivity k požadované znalosti - dovednosti n Osobní studijní plán pracovníka n Plán akcí k realizaci n Přihlášky na akci + schválení n Účast na akci + hodnocení akce n Hodnocení studenta RAMSES-Akademie Základní prvky systému: n Seznam uživatelů n Výpis podřízených osob n Katalog znalostí a dovedností n Seznam vzdělávacích akcí (různé formy) n Detail znalosti a dovednosti n Plán akcí k realizaci n Osobní studijní plán pracovníka n Účast na akci + hodnocení akce

II. Kdy je outsourcing vzdělávání efektivní Jaká kritéria efektivnosti můžeme uvažovat:  Náklady (externí i interní) na hodinu studenta  Disponibilita vzdělání v čase a místě  Měřitelný posun od slyšet do vědět a umět  Nehmotná kriteria jako firemní kultura a loajalita  Měřitelné hodnoty, ale s neměřitelným vztahem ke vzdělávání jako jsou růst duševního vlastnictví, počet patentů, hospodářské výsledky, goodwill firmy atp.

II. Kdy je outsourcing vzdělávání efektivní Která z těchto kritérií outsourcing ovlivňuje a jak?  Náklady na hodinu studenta  Velikost firmy  Lokalizace  Fluktuace a množství nových nástupů  Flexibilita a množství změn ve firmě  Fúze a převzetí firmy firmou, tj. vždy změna firemní kultury

III. E-kurzy rychle a levně RAMSES Course Designer (RCD)  E-kurz může vytvářet přímo autor obsahu. Postačuje mu znalost ovládání MS Wordu.  Není-li obsah příliš komplikovaný, může e-kurz z příručky, učebnice, Power Pointové prezentace, směrnice, pracovního postupu vytvořit případně i jiná osoba rozumějící textu a ovládající Word.

III. E-kurzy rychle a levně RAMSES Course Designer (RCD) Krok 1: Normování textu / obsahu  Text se vkládá do připravených šablon  Šablony člení obsah na:  prostý text  poznámky vyvolané kliknutím  obrázky  otázky a odpovědi testu  Stránky jsou číslovány ve dvou úrovních (mají adresu)  Postup v e-kurzu lze řídit přechodem na adresovanou stránku podle výsledku kontrolních testů

III. E-kurzy rychle a levně Krok 2: Převod šablon do formátu Authorware  RCD vytvoří soubor, který je vstupem do specializovaného všeobecně rozšířeného software Authorware od firmy Macromedia. Krok 3: Vygenerování e-kurzu  Authorware vygeneruje e-kurz ze vstupního souboru. Tento krok provede vlastník oprávněný užívat Authorware (např. CCA)

RAMSES Course Designer řeší:  Technický problém: - vytvořené kurzy jsou soubory srovnatelné velikosti jako dokument z MS Wordu a Power Pointu - vytvořené kurzy je možné provozovat v prostředí internetu III. E-kurzy rychle a levně

RAMSES Course Designer řeší:  Ekonomický problém: - Vytvořené kurzy jednoduše vytváří autor obsahu, stačí mu obvyklé znalosti jako pro MS Word. - Kurzy jsou přetransformovány do e-learningové podoby v hodinách. - Cena za e-kurz v rozsahu stránek se pohybuje v desítkách tisíc. Toto je cena, která konkuruje realizaci klasického školení, opakovatelnost však vysoce násobí efektivitu. III. E-kurzy rychle a levně

RAMSES Course Designer – způsob použití:  RCD bude ke stažení na www stránce CCA Group a.s. Kdokoli si jej může nainstalovat a provádět Krok 1, tj. normování textu zdarma.  Krok 2, převod šablon do formátu Authorware provede uživatel na kterékoli instalaci, pokud si tuto instalaci „nabije na požadovaný počet převáděných stránek“ pomocí klíče, který obdrží po uhrazení poplatku.  Soubor s převedenými stránkami uživatel zašle do CCA, kde mu bude vygenerován e-kurz a zaslán zpět. Bude-li firma vlastnit svůj Authorware, provede si vygenerování sama. III. E-kurzy rychle a levně

Od 5. května 2004 není pro výrobu e-learningového kurzu nutná účast vyškoleného specialisty! RAMSES Course Designer III. E-kurzy rychle a levně