Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
2Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Obecné základní principy účasti ČD v IDS ▪Jednotný regionální systém založený na preferenci páteřní kolejové dopravy ▪Jednotný a jednoznačný přepravně tarifní systém umožňující zachování technologické kompatibility při odbavení a kontrole na železnici ▪Jednoznačná vůle objednatelů regionální dopravy k integraci ČD při zachování zájmů MD v oblasti dálkové dopravy
3Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Účast ČD v typech IDS Uznávání jízdenek MHD podle objednávky správního orgánu města na jeho území a v blízkém okolí (IDS Ta) Dopravní svazy (VYDIS) Systémy se samostatnými organizátory (PID, ODIS,IDS JMK,IREDO, IDOK, IDOL, IDP, IDSOK,ZID) Právní forma organizátorů IDS * příspěvkové organizace krajů (ROPID, KIDS KK, KIDSOK) * s.r.o. ve 100 % vlastnictví krajů (OREDO, KORID LK,KOVED) * s.r.o. kraje ve spoluvlastnictví s městem (KODIS,POVED) * a.s. kraje ve spoluvlastnictví s městem (KORDIS JMK)
4Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Systémy IDS s účastí ČD IDS 2013
5Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Systémy IDS s účastí ČD V současnosti 1287 tarifních bodů na železniční síti ČD duben 2013
6Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Podíl zaintegrovaných tratí ČD - vývoj Rok Délka tratí% celkové délky tratí km1, km6, km6, km6, km10, km15, km21, km28, km40, km45,9 Největší změny od května 2012: IREDO: obnovení provozu na tratích 024 a 025 (přesah do OLK) ODIS: rozšíření do OLK (M.Beroun) IDSOK: Prostějovsko - tratě 271,273 + trať 297 (Mikulovice - Zlaté Hory)
7Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Přepravní výkon (milionů osobokilometrů)
8Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Počet přepravených osob IDS (milionů jízd)
9Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Počet přepravených osob celkem ČD (milionů)
10Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Podíl jednotlivých IDS na přepravním výkonu Ostatní IDS % VYDIS0,84 IDSOK0,71 ZID0,69 IDOK0,10 IDS Ta0,02 Celkem ČD měly v roce 2012 účast v 11 systémech IDS.
11Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Skladba jízdenek ve vlacích PID v Praze % jízdních dokladů PID
12Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Jízdní doklady IDS na železnici bezkontaktní čipové karty vydané dopravci / samosprávou jednotlivé/předplatní jízdenky vydané cizími dopravci jednotlivé/předplatní vydané na nádraží z pokladny UNIPOK jednotlivé/krátkodobé jízdenky vydané ve vlaku z POP Čipové karty: PID, IDP, IDOL, ODIS UNIPOK: PID, ODIS, VYDIS,IDOL IDS JMK, VYDIS, IREDO, IDSOK Ve vlaku z POP: IREDO, IDSOK,IDOL částečně PID+ODIS
13Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Principy dělby tržeb v systémech IDS: Naturální jednice (dopravní výkony v mkm, vozkm) Přepravní + anketní průzkumy (% podíl jízdenek IDS, výpočet oskm, podíl tržeb v zóně) Indexované historické tržby Smluvní úhrada (fixní paušál, % ze společných tržeb) Vybrané ekonomické ukazatele: Statistické tržby za účast ČD v IDS v roce 2012…………………. 729,22 mil Kč Celkem tržby z jízdného 2012 (osobní doprava) …………….… mil. Kč Čistá ztráta 2012 (osobní doprava) ….……………..…………… 517 milionů Kč
14Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR Strategické cíle ČD do budoucna a) Tržní orientace, ziskovost * kompenzace požadovaných slev * dobré financování, efektivní provoz b) Orientace na zákazníka * objednatel (kraj) * cestující c) Konkurenceschopnost vůči ostatním dopravcům * tarifní * kvalita přepravy * úhrada našich služeb od cizích dopravců
Děkuji za pozornost Ing. Richard Baxa Odbor regionální dopravy České dráhy a.s. – Generální ředitelství Tel.: