Riskuj ANOTACE: Žák si formou hry zopakuje rasy, národy, jazyky a náboženství AUTOR: Mgr. Rita Sobková JAZYK: ČEŠTINA OČEKÁVANÝ VÝSTUP: upevnění základních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Advertisements

„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Obyvatelstvo a sídlo.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
vytvořený v projektu OP VK
Obyvatelstvo AMERIKY.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 28- Obyvatelstvo Anotace Prezentace, která se zabývá souhrnným opakováním obyvatelstva světa AutorMgr. Kamila Bočková.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SOCIOEKONOMICKÁ GEOGRAFIE
VY_52_INOVACE_ZE.8.61 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Identifikátor materiálu: EU
Rasy Národy Jazyky Náboženství
Jižní Asie Anotace Prezentace zpracovává informace o regionu Jižní Asie i jednotlivých státech této oblasti. Obsahuje mapy, fotografie a křížovku. Autor.
Ondřej Beran 8.J, jeden z nejzákladnějších výchozích pramenů demografické analýzy v demografii.
Colours Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obyvatelstvem Evropy, evropskými jazyky, náboženstvím. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy Žák se seznámí s.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Společenské a hospodářské prostředí
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Poloha, rozloha, lidnatost
Rozšíření náboženství ve světě
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Arabové a jejich výboje
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Lidské rasy, národy, jazyky
Lidské rasy, národy, jazyky
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Poznej volně žijící zvířata
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Obyvatelstvo a sídla.
LIDSKÉ RASY.
Anotace Upevňování tvorby času v anglickém jazyce. Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci ovládají tvorbu času. Speciální.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
LIDÉ NA ZEMI Socioekonomická geografie - sleduje rozmístění obyvatelstva, jeho růst, pohyb/ stěhování/, skladbu obyvatel podle věku, zaměstnání, rasové,
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_SVĚTOVÉ JAZYKY A NÁBOŽENSTVÍ ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Národnostní struktura obyvatelstva
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
LIDSKÉ RASY.
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
Tolerance k národnostním menšinám
SVĚTOVÉ OBYVATELSTVO. POČET OBYVATEL na světě 7,4 miliardy obyvatel (k ) TOP 10 MOST POPULOUS COUNTRIES 1. China1,379,302, India1,281,935,911.
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Rasy, národy a náboženství
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Riskuj ANOTACE: Žák si formou hry zopakuje rasy, národy, jazyky a náboženství AUTOR: Mgr. Rita Sobková JAZYK: ČEŠTINA OČEKÁVANÝ VÝSTUP: upevnění základních vědomostí z oblasti demografie SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY: ŽÁDNÉ KLÍČOVÁ SLOVA: rasa, národ, jazyk, náboženství DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU : pracovní list DRUH INTERAKTIVITY: aktivita CÍLOVÁ SKUPINA: ŽÁK STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ : základní vzdělávání – druhý stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 12 – 15 let / 9. ročník

Národy Rasy Náboženství Jazyky 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000 Hrací pole

Národy 1000 Co není národ ? a) Skupina lidí žijících na stejném území b) Lidé se stejnou barvou pleti c) Lidé se shodným historickým vývojem d) Skupina lidí se společnou kulturou Hrací pole Hrací pole

Národy 2000 Arabové nosí : a) sombrero b) sárí c) burka d) kimono Hrací pole

Národy 3000 Inkové žili : a) Aljaška b) Čukotka c) Indonésie d) Peru, Ekvádor, Bolívie Hrací pole

Mokasíny a čelenka jsou typické pro : Národy 4000 Mokasíny a čelenka jsou typické pro : a) Mexičana b) Inda c) Japonku d) Araba Hrací pole

Národy 5000 Sárí a sarong nosí: a) Arabové b) Indky a Indové c) Indiáni d) Mexičané Hrací pole

Rasy 2000 Bílá rasa je : a) mongoloidní b) negroidní c) australoidní d) europoidní Hrací pole

Rasy 1000 Rasa je: a) Skupina lidí žijící na společném území b) Lidé, kteří mají shodné somatické znaky c) Lidé, kteří mluví stejným jazykem d) Lidé stejného vyznání Hrací pole

Míšenec černé a žluté rasy je : a) mulat b) zamb c) mestic d) rom Hrací pole

Afroameričané a Austrálci patří k ? Rasy 4000 Afroameričané a Austrálci patří k ? a) Bílé rase b) Žluté rase c) Černé rase d) Smíšené rase Hrací pole

Rasy 5000 a) Bílá a žlutá rasa b) Černá a bílá rasa Mulat je míšenec : a) Bílá a žlutá rasa b) Černá a bílá rasa c) Žlutá a černá rasa d) Bílá a mestic Hrací pole

Náboženství 1000 Kříž je typický znak: a) hinduismu b) judaismu c) islámu d) křesťanství Hrací pole

Jeruzalém je svaté město tří náboženství ? a) křesťanství, judaismus a islám b) křesťanství, budhismus a islám c) hinduismus, islám a křesťanství d) křesťanství, judaismus a hinduismus Hrací pole

Náboženství 3000 Symbolem judaismu je : a) půlměsíc b) Davidova hvězda c) kříž d) amulet Hrací pole

Rabín je představitelem: Náboženství 4000 Rabín je představitelem: a) islámu b) hinduismu c) budhismu d) judaismu Hrací pole

Náboženství 5 000 K budhismu patří : a) Dalajlama, karma, stúpa, nirvána b) Šiva, mókša, reinkarnace c) šaman, rituál, trans, amulet Hrací pole

Jazyky 1000 Němčina patří mezi: a) slovanské jazyky b) románské jazyky c) germánské jazyky d) maurské jazyky Hrací pole

Jazyky 2000 Švédština patří mezi: a) románské b) slovanské c) germánské d) baltské Hrací pole

Nejrozšířenějším jazykem světa je Jazyky 3000 Nejrozšířenějším jazykem světa je a) angličtina b) němčina c) hindština d) čínština Hrací pole

Jazyky 4000 Bengálština je jazyk v ? a) Číně b) Indii a Bangladéši c) Srí Lance d) Thajsku Hrací pole

V Indii bylo napočítáno nejvíce jazyků : Jazyky 5000 V Indii bylo napočítáno nejvíce jazyků : a) 27 b) 845 c) 11 d) 52 Hrací pole

Použitá literatura: Herink J., Zeměpis pro 7. ročník základní školy, Kvarta Praha, 1995 Prokopová P., Zeměpis 9 pracovní sešit, Fraus, 2008