Filosofická antropologie Konrad Lorenz

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Lao-c' Eliška Lindnerová, C4B.
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
Vědecké objevy 2.poloviny 19.století
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
Integrovaná střední škola, Slaný
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Schrödingerova kočka Antropollogie.
Friedrich Schelling Martin Mudruňka 7.AG.
Biologické vědy, slavní biologové
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Dante Alighieri – Božská komedie Autor: Mgr. Šárka Rambousková.
Renesance a humanismus v českém království
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Organizace zabývající se ochranou přírody
William Golding Pán much
PředmětOBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4. ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01/09-20.
Barunka Smékalová Zuzana Žalmanová Klára Suchá
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Kačerovský Ondřej C4B.  Osobní život  Pyrrhónovo myšlení  Skepticismus  Zdroje.
Alexandr Sergejevič Puškin
Giuseppe garibaldi ,,Nemohu vám nabídnout pocty ani peníze. Nabízím vám hlad, žízeň, nucené pochody, bitvy a smrt. Milujete-li svou zem, následujte mě.“
JOHN GALSWORTHY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Husserlova teorie přirozeného světa
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Pojetí pravdy u pragmatiků
Kristýna Hartmanová C4B
OSOBNOSTI ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 283, zpracovala Marie Kupková.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Anthony Giddens * 1938.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Nobelova cena Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
LAWRENCE FERLINGHETTI
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Portréty literárních osobností světové literatury
ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
DOBRO A ZLO – etické kategorie
Jak fungují vodní elektrárny
Číselné soustavy IV Jana Bobčíková.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Alexandr Solženicyn životopis,
E RICH F ROMM KOŘENY ZLA V ČLOVĚKU. E RICH F ROMM * 23. března 1900 (Frankfurt nad Mohanem) † 18. března 1980 psycholog, filosof, vysokoškolský pedagog,
Filosofická antropologie Tvrdíková Lucie C4B Gymnázium Jiřího Ortena Kutná Hora
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zásady správné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Filosofická antropologie
Přehled živelních pohrom
Transkript prezentace:

Filosofická antropologie Konrad Lorenz Ondřej Kačerovský C4B – 8.3. 2015

Obsah: Kondrad Lorenz Filosofická antropologie a Lorenz Osm smrtelných hříchů Zdroje

Konrad Lorenz-(1903-1989) rakouský zoolog zakladatel moderní etologie hledal smysl lásky, důvěry, i agrese či nenávisti v lidském světě 1973- Nobelova cena za fyziologii a medicínu

Filosofická antropologie a Lorenz lidský druh -základní city dané geneticky (jsou vrozené -> slouží k zachování druhu – teleonomii) člověk = vrchol přírody, který ovládá smysly, díky nimž může ve světě „zdomácnět“ a pochopit ho

Osm smrtelných hříchů Přelidnění Země Ničení životního prostředí Závod člověka se sebou samým Ztráta schopnosti prožívat city Genetický úpadek Rozchod s tradicí Rostoucí poddajnost lidstva k doktrinám Zbrojení atomovými zbraněmi http://www.elabs.com/van/van2-8- smrtelnych_hrichu-Konrad_Lorenz.htm#2

Otázky Kdo to byl Kondrad Lorenz ? U které vědy je považován za zakladatele? Jak se nazývá jeho vědecké dílo ? Jaká je hlavní myšlenka tohoto díla ?

Děkuji za pozornost

Zdroje: http://www.elabs.com/van/van2-8-smrtelnych_hrichu- Konrad_Lorenz.htm#2 (8.3. 2015) http://cs.wikipedia.org/wiki/Konrad_Lorenz (8.3. 2015) http://www.seminarky.cz/Konrad-Lorenz-Osm- smrtelnych-hrichu-referat-o-knize-1047 (8.3. 2015)