Seminář z fyziky GRAVITAČNÍ POLE (úlohy) Kateřina Králová, 8.A Gymnázium Rumburk 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GRAVITAČNÍ POLE Základní pojmy Newtonův gravitační zákon
Advertisements

POHYB V GRAVITAČNÍM POLI
Gravitační pole.
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
ROVNOMĚRNÝ POHYB.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06_FYZIKA Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Několik základních pojmů
Fyzika Účinky síly.
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Jak si ulehčit představu o kmitání
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Ing. Pavla Macillisová
Pohyby těles v homogenním tíhovém poli a v centrálním gravitačním poli
GRAVITAČNÍ POLE.
VY_32_INOVACE_11-06 Mechanika II. Gravitační pole.
Gravitační pole Newtonův gravitační zákon
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _631 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pavlína Valtrová, 3. C. Každá dvě tělesa se vzájemně přitahují stejně velkými gravitačními silami opačného směru. Velikost gravitační síly F g pro dvě.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _628 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _615 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _624 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gravitace.
Gravitační síla, gravitační pole Země
Gravitační síla. Gravitační pole
Gravitační pole Pohyby těles v gravitačním poli
Gravitační pole – úloha h) Zuzana Vlasáková, 8.A.
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _630 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název materiálu: GRAVITAČNÍ POLE – výklad učiva.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _629 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tření smykové tření směr pohybu ms – koeficient statického tření
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Kmitavý pohyb
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_09_FYZIKA Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Keplerova úloha zákon sílypočáteční podmínky. Keplerova úloha zákon síly počáteční podmínky Slunce: M =  kg M  = 39.1 gravitační konstanta:
Vzdálenosti v tělesech
Vektorová metoda Červen 2015 Gymnázium Rumburk
Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace.
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Kulová zrcadla. vyleštěná kovová plocha zrcadla má tvar části kulové plochy 1.duté zrcadlo: - světlo se odráží od části vnitřního povrchu kulové plochy.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika tuhého tělesa.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Gravitace Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PaedDr. Jozef Beňuška Definice rovnoměrného pohybu tělesa: Rovnoměrný pohyb koná těleso tehdy, když za libovolné, ale stejně velké.
Pohyby těles v homogenním tíhovém poli a v centrálním gravitačním poli
Pohyby v centrálním gravitačním poli
Využití goniometrických funkcí
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Šikmý vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
Gravitační síla, gravitační pole. Vypracoval: Lukáš Karlík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Tření smykové tření pohyb pokud je Fv menší než kritická hodnota:
INTENZITA ELEKTRICKÉHO POLE.
Složitější příklady na zákon lomu
Transkript prezentace:

Seminář z fyziky GRAVITAČNÍ POLE (úlohy) Kateřina Králová, 8.A Gymnázium Rumburk 2013

g) Z vrcholu věže vysoké 20 m je vrženo vodorovným směrem těleso počáteční rychlostí 15 m/s. a. Za jakou dobu těleso dopadne na zem? b. Jakou rychlostí dopadne? c. Jaký úhel svírá vektor rychlosti dopadu v s horizontálním směrem? d. V jaké vzdálenosti od paty věže dopadne těleso na vodorovný povrch země?

h=20 m v 0 =15 m/s  =? v=?  =? x=? g=9,81 m/s 2 x=v 0.  v y =g.  v x =v 0 h=(g/2). (  ) 2 tg  = v y /v x v 2 = v x 2 + v y 2

a. Za jakou dobu těleso dopadne na zem?b. Jakou rychlostí dopadne? h=(g/2). (  ) 2  2 = 2h/g  = 2h/g  =2,0 s v 2 = v x 2 + v y 2 v x =v 0 v 2 = v x 2 + g 2  2 v 2 = v x 2 + g 2 (2h/g) v= v gh v= 24,8 m/s c. Jaký úhel svírá vektor rychlosti dopadu v s horizontálním směrem? tg  = (g.  )/v 0  = arctg ( 2gh)/ v 0  = 53° d. V jaké vzdálenosti od paty věže dopadne těleso na vodorovný povrch země? x=v 0.  x=v 0. 2h/g x= 30,3 m

Závěr Těleso dopadne na zem za 2,0 s, dopadne rychlostí 24,8 m/s. Vektor rychlosti dopadu v svírá s horizontálním směrem úhel 53° a těleso dopadne na vodorovný povrch země 30,3 m od věže.