I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; 708 00 Ostrava – Poruba tel.: 59 699 1283; 5210

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Advertisements

Rekonstrukce severních mostů
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
DOPRAVNÍ PRŮZKUM NA PŘÍMĚSTSKÝCH AUTOBUSOVÝCH LINKÁCH Informace o provádění průzkumu ve vozidlech středa
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Teorie dopravního proudu
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
C) Slovní úlohy o pohybu
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
(světelného signalizačního zařízení) VÝPOČTY PEVNÝCH SIGNÁLNÍCH PLÁNŮ
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická.
Závislost na energiích a na vodě Ing.Kristýna Friedrischková, doc.Ing.Bohumil Horák, Ph.D. VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta elektrotechniky.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Dopravní prostředky MHD
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Analýza dojížďky studentů na VŠB – TU Ostrava
Navrhování dopravní obsluhy ve městě
Přístupnost IDS pro OOSPO
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Dopravní prostředky MHD
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
N ÁVRH DOPRAVNÍHO ŘEŠENÍ OBLASTI L ADOVA KRAJE A Ř ÍČANSKA Jakub Platil, DMŽ2 Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola dopravní, Masná 18, Praha.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D. Dopravní systémy.
Nákresný jízdní řád Grafické znázornění jízdy vlaku v nákresném jízdním řádu NJŘ = grafické znázornění časových poloh - jízdy vlaků na dané.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
Dopravní charakteristiky
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Trasování a sestavení programu zájezdu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
MHD a její základní znaky
Katedra výrobních strojů a konstruování - 340
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Transkript prezentace:

I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; Úvodní list Přepravní charakteristiky...\E:\Přednášky-TVMHD\prepravni-charakteristiky.ppt Předmět: Městská a regionální hromadná doprava Připravil: Ing. Vladislav Křivda, Ph.D.

1. Přepravní špička Přepravní špička je časový úsek, ve kterém je intenzita přepravního proudu větší než průměr sledovaného období.

Nerovnoměrnost intenzity přepravního proudu hromadné osobní dopravy hodnotíme součinitelem přepravní nerovnoměrnosti: O h,šp - počet přepravených osob v maximální špičkové hodině [osoba/h] O h,sed - počet přepravených osob v průměrné sedlové hodině [osoba/h]

Nerovnoměrnost intenzity dopravního proudu hromadné osobní dopravy hodnotíme součinitelem provozní nerovnoměrnosti: nebo i sed linkový interval dopravy v průměrné sedlové hodině [min] i šp linkový interval dopravy v maximální špičkové hodině [min] N h,šp počet vozidel v provozu na lince v maximální špičkové hodině [1/h] N h,sed počet vozidel v provozu na lince v průměrné sedlové hodině [1/h]

Pentlogram průběhu intenzity přepravního proudu na lince hromadné osobní dopravy O h,max … max. intenzita přepravního proudu; K i … konečná zastávka linky; Z i … výchozí zastávka linky

2. Přepravní vzdálenost Průměrná přepravní vzdálenost je vzdálenost, na kterou se v průměru přepraví jedna osoba. P - přepravní práce odpovídající počtu přepravených osob O [oskm], (resp. přepravní výkon [oskm/den]) O - počet přepravených osob v sledovaném městě nebo oblasti za sledované časové období v daném systému dopravy [osoba], (resp. [os/den])

3. Výměna cestujících Součinitel výměny cestujících: nebo 1 O c - celkový počet přepravených osob na 1 spoji [osoba] K - kapacita vozidla daná normální obsaditelností vozidla [místo]  - součinitel využití kapacity [-] K.  - průměrně přepravené množství osob [osoba] l z - provozní délka linky [km] - průměrná přepravní vzdálenost na lince [km]

4. Doba přemístění t 1 doba chůze od zdroje přemístění k zastávce hromadné osobní dopravy [min] t č doba čekání na spoj [min] t dp doba pobytu v dopravním prostředku (doba přepravy) [min] t pre doba přestupu (doba chůze a doba čekaní na spoj při přestupu [min] t 2 doba chůze od zastávky k cíli přemístění [min]

Doba chůze t 1, t 2 : - průměrná délka chůze cestujícího k nejbližší zastávce [km] V ch - rychlost chůze (pro výpočet cca 4,0 až 4,4) [km/h]

Doba pobytu v dopravním prostředku (doba přepravy) t dp : l z - přepravní vzdálenost nebo provozní délka linky [km] V c - cestovní rychlost [km/h] t j - doba jízdy na ujeté dráze [min] n z - počet zastávek na ujeté dráze [-] t z - doba zastávky (tj. doba zdržení v souvislosti se zastavením na zastávce [min]

Institut dopravy, Fakulta strojní, VŠB – TU Ostrava 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba kancelář: A-736 telefon: Závěrečný list Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Kontakt