Programování v prostředí Windows Mobile LEKCE (skoro-dvouhodina) Otevírání souborů, animace 1 LEKCE č. II; Karel Pavlík, FJFI - ČVUT, ©2007
Co dnes budeme dělat? Test Referát(y) Teorie ◦ Otevírání souborů ◦ Animace Praktická část ◦ Flashback ◦ Vylepšení a úpravy programu n! ◦ Přidání obrázku a zvuku Reálné zařízení!
TEST Hned po Vánocích 10 otázek ◦ Základní věci Co jsou zprávy, funkce, procedury…
Otevírání souborů Volba open v resources Proměnné ◦ Jméno souboru ◦ Handle ◦ Práce se souborem OPENFILENAME GetOpenFileName CreateFile
Vložení bitmapy #1 „resources“ Insert=>Resource type=>Bitmap Editor Obdélník (výběr)Nepravidelný výběrkapátko GumaVýplňLupa TužkaŠtětecSprej Rovná čáraKřivá čáraText ObdélníkOhraničený obdélníkVyplněný obdélník Kulatý obdélníkKulatý ohraničený obdélníkVyplněný kulatý obdélník ElipsaOhraničená elipsaVyplněná elipsa
Vložení bitmapy #2 Název=>Resources=>Properties Zobrazení obrázku na ploše ◦ LoadBitmap (WM_CREATE) ◦ WM_PAINT Funkce TrasparentImage
Animování #1 Pravidla vytváření animací ◦ Střídání obrázků (film) ◦ Nevhodné překreslovat celý obrázek – stačí sprajt ◦ Odklizení starého sprajtu 7 LEKCE č. 1; Karel Pavlík, FJFI - ČVUT, ©2007
Animování #2 Problikávání ◦ Off-screen technika Použití časovače ◦ Zpráva WM_TIMER ◦ Funkce SetTimer ◦ Funkce KillTimer