Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Péče o seniora trpícího depresí
Advertisements

Projekt Fakultní nemocnice u sv
OBEZITA.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Zvládání zátěží v krizových situacích
VY_32_INOVACE_VkZ.6.03-Stres-prezentace
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_PSYPS14860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
STRES Je nespecifická reakce organismu na zátěžové vlivy
MUDr. Radkin Honzák, CSc. Psychiatrická katedra IPVZ
Emoce (city).
KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová.
Stres Vypracovala:Terezie Stránská
Rovnost a nerovnost Petr Machala.
Spánek Vypracoval: Dominik Bobek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Interrupce jako trauma
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Náročné životní situace, konflikty
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Náročné životní situace
Stres → všeobecný adaptační syndrom
. CIVILIZAČNÍ CHOROBY.
Zvládnu i náročné životní situace I.
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
S TRES Milana Reichlová. O BSAH 1) Obsah pojmů stres a stresor 2) Obecná příčina stresu 3) Působení stresoru 3) Druhy stresu 4) Projevy emočního stresu.
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
duševní zdraví, hygiena,…
Vzájemná pomoc Petr Machala. Alfred Adler říkal, že člověk usiluje získat osobní moc neúspěch může vyvolat pocit méněcennosti Jste v něčem lepší než ostatní?
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Deprese Táborská, Kubátová V7A.
Duševní hygiena Mgr. Tereza Louková, Ph.D.
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
Seminář Trauma.
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Stres a reakce na jeho závažný stav
STRES A PSYCHOHYGIENA Maturitní práce Autorka: Silvie Prachařová Vedoucí práce: Mgr. Věra Suchánková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Mgr. Michal Oblouk. stav napětí, nespokojenosti, zklamání a bezmocnosti z neuspokojování svých potřeb pocit, když se něco důležitého nepovede a v nejbližší.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Stres Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
P ORUCHY PŘÍJMU POTRAVY ANOREXIE, BULIMIE, Z ÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám.
STRES. POJEM STRES anglicky stress = napětí, zátěž, tlak, tíha, namáhání stav nadměrného zatížení či ohrožení reakce organismu na fyzickou nebo psychickou.
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Jak překonat únavu VY_32_INOVACE_16_36.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ 
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Utváření osobnosti v náročných životních situacích Stres
Vyrovnávání se stresem
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Stres a jeho zvládání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Duševní hygiena.
Stres.
Náročné životní situace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Transkript prezentace:

Stres Petr Machala

anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní rovnováhy (klidu) Kdo se ještě nikdy nedostal do stresu?

Kdy ke stresu většinou dochází? Proč ke stresu většinou dochází?

Stresory jsou: světlo, hluk, teplota zodpovědnost práce nebo škola (zkoušky, termíny úkolů) frustrace, nesplněná očekávání, věk osobní vztahy (konflikt, zklamání, týrání) životní styl (poruchy spánku) události (úmrtí, znásilnění, válka, setkání, sňatek, rozvod, stěhování, onemocnění, ztráta zaměstnání) Co jsou to stresory?

přizpůsobení úzkost (strach, obava, předtucha) deprese Jaká je psychická reakce na stres?

smutná nálada ztráta zájmu a radosti z běžných činností poruchy jídla a spánku pohybový útlum únava, ztráta energie ztráta pocitu vlastní hodnoty zhoršená soustředivost úvahy o smrti Jaké jsou projevy deprese?

snaha odstranit jeho příčiny humor fyzické cvičení různé relaxační techniky meditace Jak se zbavit stresu? Navrhněte ve dvojicích řešení.

Děkuji za pozornost.