Základy práce s videokamerou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.
Advertisements

* aneb než se vydáme natáčet… * Kontrola baterií a jejich zásob – obecně platí, že bychom měli mít baterie na přibližně dvojnásobnou až trojnásobnou dobu.
Webkamera A její využití.
Kolik sloupů vidíš? Dva čtvercové…. Nebo tři kulaté ?
Základy fotografování kompozice snímku
Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;
ÚKOL: MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT (VIDEO)
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Učíme se animace Groppa Corina.
Grafický editor GIMP (10)
Výletek kolový 17. června LP Tak jsem se odpoledne rozhodl, že se projedu na kole, v terénu, o kterém jsem již delší dobu uvažoval. Auto jsem nechal.
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Tato prezentace byla vytvořena
VZNIK KRÁTKÉHO FILMU. Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže.
Digitální videokamery
Tření Třecí síla. (Učebnice strana 91 – 95)
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Grafický editor GIMP (10) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Komunikace.
ČÍSLO NULA.
Informační a komunikační technologie 8. ročník
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Zobrazení síly.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jak správně sedět u počítače
LIDSKÁ POSTAVA základní pravidla kresby
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Photostory Ročník: 7 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Photostory Ověřeno ve výuce:
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
VY_32_INOVACE_FOTF10960ŠVA V ýukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Vlastní focení Bohumil Bareš. Velikosti záběru Záběry na sebe musí navazovat a to jak tematicky, tak i velikostně. Univerzálním měřítkem pro velikost.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Film Klára Čermáková 4.C.
Počítání, vývoj matematiky,... Asi milion let uplynulo od doby, kdy se na naší planetě objevil člověk. Během této doby se naučil poznávat tvary a směry,
* Zařízení pro záznam pohyblivého obrazu a zvuku. * Jedná se v principu o fotoaparát, který dokáže zaznamenávat a ukládat snímky rychle za sebou (50/s)
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
Budování atmosféry multimediálního díla
BOZP – Práce s počítačem
Hlavní zásady kompozice – řešení části
INTERNETOVÁ DOMÉNA V této prezentaci se dozvíte něco málo o internetových doménách…
VY_32_INOVACE_FOTF11160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
Portrét - anfas Název školy
POSTAVA ( z boku).
Klasifikace lineární perspektivy
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Nastavení serverů OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Využití klíčových snímků
Lidské tělo.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Grafický editor GIMP (10)
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Digitální učební materiál
Společenská výchova – Neverbální komunikace
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
Transkript prezentace:

Základy práce s videokamerou Bohumil Bareš

Základy natáčení Jsou dva druhy natáčení – realistické a hrané. Hrané situace jsou dopředu naplánované. Pro kameramana je to toto natáčení lehčí, neboť si může dopředu rozmyslet, kde bude nejhodnější místo pro kameru, jaké volit záběry. Má možnost si vše promyslet a připravit se. Proto se od něj očekává velmi dobrý výsledný snímek. Realistické natáčení je mnohem těžší, neboť člověk neví, co a kde se odehraje v příštích sekundách. Kameraman musí být pohotový a jednat rychle, avšak ne ukvapeně. Příklad takové situace může být třeba natáčení rodinné oslavy či svatby. V podstatě úplně všechno co se nedá naplánovat a dopředu připravit.

Držení kamery Používat stativ nebo držet kameru v ruce? Ne vždy je možné použít stativ a je nutné točit „z ruky“. Při hraném natáčení je ve většině případů vhodné použití stativu, scény jsou pak klidné, plynulé a při použití transfokátoru neroztřepané.  Točení „z ruky“ je naopak vhodné pro přidání neklidu a napětí do záběru. Pokud se jedná o subjektivní pohled (pohled filmové postavy jejíma očima), je tento způsob držení kamery dokonce žádoucí. http://hucak.osu.cz/video/drzeni_kamery.php

Pohyby kamery Mohou být aktivní a pasivní. Pasivní znamená, že pohyb není prováděn kamerou samotnou, ale zařízením, na kterém je kamera uchycena (vozíky, ramena, auto, …) Aktivní pohyb kamery může být vertikální (shora dolů nebo zdola nahoru, používá se pro natáčení vysokých objektů, jako jsou například strom, věž zámku, stožár, vysílač, ale třeba i lidská postava z blízka) či horizontální (vodorovně, označován též jako panorama). Každý záběr by měl začínat a končit statickým záběrem, který se pak může použít na prolnutí z obrazu do obrazu.

Velikosti záběru Záběry na sebe musí navazovat a to jak tematicky, tak i velikostně. Univerzálním měřítkem pro velikost záběru je člověk – lidská postava. Rozdělení záběrů: Velký celek Celek Polocelek Detail Velký detail

Velký celek –velký celek se používá pro vyobrazení velkého záběru, většinou exteriéru (krajinka). V záběru nemusí být postava. Pokud však je, je téměř nepostřehnutelná – splývá s okolím. Tento záběr se většinou používá pro začátek či konec filmu (říká se, že tento záběr “otevírá“ nebo „zavírá“ scénu).

Celek – v záběru by měl být člověk celý (od hlavy až k patě) Celek – v záběru by měl být člověk celý (od hlavy až k patě). Zdůrazňuje pohybovou činnost člověka (tanec, chůze). V dnešní době, kdy se používá poměr stran 16x9 či dokonce 2,40x1, je umístění člověka do celku hodně náročné.

Polocelek – člověk je brán většinou od pasu nahoru Polocelek – člověk je brán většinou od pasu nahoru. Důležité je, aby byl prostor po stranách, například když postava rozpaží ruce, měly by být celé v záběru. Zde se už kromě pohybových činností projeví i mimika postavy (ale není to prioritou).

Detail – část obličeje (většinou je záběr ohraničen shora půlkou čela a zespodu bradou) nebo předmět (hodinky, zbraň, klíče).

Velký detail – používá se na zachycení předmětů či částí těla, které jsou malé, například diamant, špendlík, oko, jizva.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki http://hucak.osu.cz/video/drzeni_kamery.php Foto: autor nebo jeho syn Matěj Bareš