Pokus se vysvětlit pojem KULTURA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
Advertisements

28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
41.1 Karlovarský kraj – poznáš jeho dominanty?
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
46.1 Olomoucký kraj – poznáš jeho dominanty?
38.1 Středočeský kraj – poznáš jeho dominanty?
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
40.1 Liberecký kraj – poznáš jeho dominanty?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Alternativní zdroje energie
17.1 Státní správa a samospráva
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
12.1 Mimořádné události, IZS
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
27.1 Elektrické vlastnosti látek Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Fyzika Autor: Markéta.
50.1 Moravskoslezský kraj – poznáš jeho dominanty?
Elektronická učebnice - II
05.1 Péče o tělo, hygiena v dospívání
121.1 Dopravní výchova - chodec
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
42.1 Plzeňský kraj– poznáš jeho dominanty?
Elektronická učebnice - II
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
Elektronická učebnice - I
47.1 Pardubický kraj – poznáš jeho dominanty?
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
43.1 Jihočeský kraj – poznáš jeho dominanty?
Víra a náboženství Výchova k občanství – 6. ročník
44.1 Kraj Vysočina – poznáš jeho dominanty?
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
48.1 Královéhradecký kraj – poznáš jeho dominanty?
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
37.1 Kraj Praha – poznáš jeho dominanty?
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Elektronická učebnice - II
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Elektronická učebnice - I
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Transkript prezentace:

Pokus se vysvětlit pojem KULTURA. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.1 Kulturní život Pokus se vysvětlit pojem KULTURA. KULTURA duchovní hmotná Kulturou lze nazvat v podstatě vše, co kdy člověk vytvořil nebo vymyslel, vše, co je výsledkem lidské činnosti. hmotné výtvory (např. umělecká díla) pravidla náboženství tradice hodnoty jazyk Autor: Mgr. Eva Zralá

5.2 Co již víme o uměleckých stylech? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.2 Co již víme o uměleckých stylech? století 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. Umělecké slohy románský styl gotika renesance baroko klasicismus r. s. moderna

zoologické a botanické zahrady PRAVIDLA SPOLEČENSKÉHO CHOVÁNÍ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? KULTURNÍ INSTITUCE hodnotná náplň volného času aktivní i pasivní zábava UMĚNÍ plnohodnotné využití volného času uspokojení estetické touhy odpočinek (relaxace) divadlo koncertní síň tanec divadlo společenský dům kino architektura hudba galerie knihovna malířství sochařství muzeum zoologické a botanické zahrady literatura film Ke kultuře v obci přispívají i školy. Které kulturní akce pořádá naše škola? NÁBOŽENSTVÍ PRAVIDLA SPOLEČENSKÉHO CHOVÁNÍ viz elektronická učebnice VKO8

Víš, ke kterým náboženstvím patří tyto symboly? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.4 Co si řekneme nového? Jedním z nejdůležitějších základů duchovní kultury je náboženství. islám křesťanství judaismus Víš, ke kterým náboženstvím patří tyto symboly? hinduismus buddismus podrobněji viz elektronická učebnice D9 (Křesťanství, islám, judaismus)

Vypracuj referát o některé z nich. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5.5 Procvičení a příklady Poznáš z obrázků kulturní instituce v našem okolí? Kde leží a k čemu slouží? Kam jinam se ještě můžeme „vydat za kulturou“? Vypracuj referát o některé z nich. Přiřaď následující pojmy k jednotlivým náboženstvím: jing a jang, Starý zákon, Buddha, reinkarnace, bůh Jahve, pouť do Mekky, Desatero božích přikázání, Mojžíš, Brahma, Alláh, prorok Mohamed, Ježíš, evangelium (Nový zákon), meditace, židovská hvězda.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.6 Něco navíc pro šikovné Dokážeš seřadit jednotlivé styly oblékání, jak šly v dějinách za sebou? Vyber si jeden z uměleckých stylů a zjisti: typické znaky odkud pochází (kde vznikl) kdy vznikl známou památku významnou osobnost

CULTURAL INSTITUTIONS Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Civics 5.7 CLIL (Culture) concert hall CULTURAL INSTITUTIONS library theatre books cinema gallery dance picture ARTS movie music literature sculpture architecture painting

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.8 Test znalostí Vyber správně seřazené umělecké slohy (od nejstaršího po nejmladší): a/ baroko, gotika, renesance, románský styl b/ románský styl, gotika, renesance, baroko c/ gotika, baroko, renesance, románský styl d/ románský styl, baroko, renesance, gotika O jakou stavbu se jedná? a/ románská rotunda b/ secesní budova c/ barokní palác d/ renesanční dům Který z následujících pojmů nepatří k islámu? a/ půlměsíc b/ Alláh c/ korán d/ evangelium Co nepatří mezi kulturní instituce? a/ společenský dům b/ ministerstvo kultury c/ galerie d/ muzeum Správné odpovědi: b d a

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.9 Použité zdroje, citace Valenta Milan: Občanská výchova pro 7. ročník, 2. vydání, Praha, Práce, 1998, ISBN 80-208-0438-2 slide 1, slide 2, slide 6, slide 8 Janošková Dagmar a kol.: Občanská výchova 7 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2004, ISBN 80-7238-325-6 slide 1, slide 3, slide 4, slide 6 Janošková Dagmar a kol.: Občanská výchova 7, Rodinná výchova 7 - příručka pro učitele, 1.vydání, Plzeň, FRAUS, 2004, ISBN 80-7238-326-4 slide 2 http://s01.zsnastrani.cz/index.php?page=okapele slide 3 http://cs.wikipedia.org/wiki/Judaismus slide 4 http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99es%C5%A5anstv%C3%AD slide 4 http://cs.wikipedia.org/wiki/Isl%C3%A1m slide 4 http://cs.wikipedia.org/wiki/Hinduismus slide 4 http://cs.wikipedia.org/wiki/Buddhismus slide 4 http://www.decin.cz/2011/03/kino-sneznik-decin/sneznik-aleso/ slide 5 http://decinsky.denik.cz/zpravy_region/zamek-decin-pripravuje-prohlidku-pro-nejmensi.html slide 5 http://www.topvylet.cz/index.php?detail=580 slide 5 http://zidovskepamatky.unas.cz/zpfoto.htm slide 5 http://www.usteckonadlani.cz/mista/oblastni-muzeum-decin slide 5 http://decinsky.denik.cz/zpravy_region/strelnice-uz-definitivne-patri-mestu-decin20100628.html slide 5 kliparty

5.10 Anotace Autor Mgr. Eva Zralá Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 5.10 Anotace Autor Mgr. Eva Zralá Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Klíčová slova Kultura a umění, umělecké slohy, kulturní instituce, náboženství. Anotace Prezentace popisující význam kultury a umění, umělecké slohy, druhy kulturních institucí a jejich funkci, světová náboženství.