ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_07_Čtení slabik S, V, T (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_08_Čtení slabik J,P (SADA ČÍSLO 1)
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s geometrickými tvary (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_06_Čtení slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_10_Sčítání a odčítání do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_ 05_ Lidé a čas Určování času (SADA ČÍSLO 2)
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_04_ Počet slabik (SADA ČÍSLO 1)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_16_ Rozvoj jazykových schopností 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_07_Porovnávání čísel do 5 (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_11_Porovnávání čísel do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_10_ čtení slov 2 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Rostliny - význam a jejich dělení.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
ČLOVĚK A JEHO SVĚT VY_32_INOVACE_ 20_Lidé kolem nás
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis

VY_32_INOVACE_ 13_porovnávání čísel do 20 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_19_Č tení s využitím alternativních metod čtení - zvířata (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_01_ Příprava na čtení 1 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_02_ Příprava na čtení 2 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_13_Čtení s využitím alternativních metod - oblečení (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_ 15_číselné řady do 5 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_03_Sčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
VY_32_INOVACE_04_ Odčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Zdravá výživa I Dagmar Šťastná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
STONEK ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_54_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Autor: Mgr. Eva Procházková
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
VY_32_INOVACE_55_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Živé organismy.
Transkript prezentace:

ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis VY_32_INOVACE_ 02_ Funkce a význam rostlin (SADA ČÍSLO 3) 1 (1)

INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Ilona Pauzová, Bc. Věra Kratochvílová Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: červenec 2012 Ročník, pro který je VM určen: 7. – 10. ročník ZŠ speciální Vzdělávací obor: Člověk a příroda Učivo: Funkce a význam rostlin v přírodě a pro člověka. Metodické poznámky: Výukový materiál slouží k seznámením s funkcí a významem rostlin. Prezentace obsahuje výukovou část i část vhodnou pro procvičení daného učiva. Použité zdroje: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, kliparty MS Office, MS Powerpoint

Ahoj kluci a holky. Zdraví vás sova Agáta. Dnes bych si s vámi chtěla povídat o významu rostlin pro přírodu i člověka.

DÝCHÁNÍ rostliny pomocí svých zelených částí, hlavně listů, vyrábějí kyslík důležitý pro život všech živých organismů na zemi tento děj se nazývá FOTOSYNTÉZA = s pomocí sluneční energie, tepla, světla, vody, živin a oxidu uhličitého se v listech tvoří látky- cukry, tuky, bílkoviny - a při tomto ději listy do vzduchu uvolňují kyslík

Fotosyntéza světlo teplo voda kyslík kyslík oxid uhličitý živiny voda

POTRAVA různé části rostlin využívá jako potravu člověk i zvířata jíme kořeny, stonky, květy a plody rostlin součástí potravy jsou obiloviny (kukuřice, obilí, pšenice, rýže), brambory, luštěniny, olejniny, ořechy, byliny a koření zdravé jsou ovoce a zelenina z rostlin se vyrábí mnoho druhů potravin

Rostlinná potrava

PRŮMYSL člověk vyrábí z rostlin řadu průmyslového a spotřebního zboží: nábytek, hudební nástroje, sportovní nářadí stavby látky – bavlnu, len, hedvábí, textil papír kosmetiku léčiva hnojiva i jedy paliva, tepelnou a elektrickou energii

Výrobky z rostlin

POMOC V PŘÍRODĚ kořeny rostlin zadržují vodu kořeny rostlin půdu kypří a zpevňují rostliny se podílejí na koloběhu vody v přírodě rostliny snižují prašnost a hlučnost, a to zejména v městském prostředí rostliny ovlivňují půdu – z odumřelých rostlinných těl se tvoří humus - výživa

OKRASNÁ – ESTETICKÁ FUNKCE rostliny působí i esteticky, to znamená, že zdobí naše okolí: zahrady a balkony kvetoucí záhonky parky stromořadí podél cest doma pěstujeme pokojové rostliny nebo si je dáváme na stůl do vázy

Okrasná funkce rostlin

Tak si kamarádi myslím, že už toho povídání bylo dost. Nezkusíme nějaké úkoly? Jdeme na ně!

kyslík Jakou důležitou látku pro život vyrábějí rostliny? Správná odpověď

Spoj čarou, z čeho se vyrábí: chleba olej marmeláda nábytek cukr šaty parfém bramborová kaše noviny hnojivo dřevo cukrová řepa len květ humus brambory pšenice jahody řepka olejka

Urči a spoj čarou, jakou část rostliny jíme: kořen stonek list květ plod kedlubna pampeliška zelí mrkev petržel květák broskev salát kopřiva maliník lípa okurka

Zasloužíte si pochvalu. Všechny úkoly jste splnili výborně. Těším se na další povídání. Vaše Agáta!

POUŽITÉ ZDROJE: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, multimedia s.r.o. Kliparty MS Office