Název Vodní režim rostlin 1 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝZNAM VODY PRO ROSTLINY
Advertisements

Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Název Fotosyntéza Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
BEZ VODY NENÍ ŽIVOT.
Dýchání rostlin Dýchání = respirace = soubor katabolických reakcí, které slouží k uvolnění energie potřebné např. pro syntetické pochody, příjem živin,
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Pletiva vodivá.
Primární krycí pletiva
BUNĚČNÁ VÝMĚNA LÁTEK ŠÁRKA VOPĚNKOVÁ 2012.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
FOTOSYNTÉZA photós = světlo synthesis = skládání.
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Vodní režim rostlin Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Dubrovský. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
Název Atmosféra 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Dýchání, kvašení Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
Pohyby rostlin Schopnost rostlin reagovat pohybem na vnější fyzikální nebo chemický podnět se označuje dráždivost.
Domácí rostliny Otakar Kvaček.
FYZIOLOGIE BUŇKY PŘÍJEM A VÝDEJ LÁTEK.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přechod rostlin na souš
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
NázevMinerály 3 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – lesk, hustota. Prezentace.
Název Tělní tekutiny, opakovací test Předmět, ročník
Test: Pletiva a orgány cévnatých rostlin
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Název Pohyby rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
FYZIOLOGIE ROSTLIN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
VODIVÁ PLETIVA.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Ukázky borky.
NázevMinerály 4 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – barva,habitus. Prezentace.
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Výživa buňky.
Membrány a membránový transport
Uspořádání rostlinného těla
POVRCHY ROSTLIN Stavba rostlinné buňky
NázevDigitální zařízení – ostatní – pracovní list Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií Anotace Pracovní list pro.
Název Atmosféra 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Základní struktura živých organismů
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_04.
Název Nižší rostliny (Protobionta) Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Metabolismus rostlin.
ORGÁNY SEMENNÝCH ROSTLIN
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Název Dřeviny I Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Název Opakování - botanika Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
VODA Vodní režim rostlin.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vodní režim rostliny Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
KOŘEN Biologie, 2. ročník, Botanika. Obecná charakteristika kořen patří mezi tzv. vegetativní orgány společně se stonkem a listem pravý kořen se poprvé.
Trvalá pletiva. Rostlinná pletiva (dělení) Podle schopnosti dělení rozlišujeme: Meristematická (dělivá) – umožňují růst Trvalá – vznikají činností dělivých.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Příjem a výdej látek buňkou
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Mgr. Natálie Čeplová Fyziologie rostlin.
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
DÝCHÁNÍ = RESPIRACE.
A B C c d b a e g h i f 1.1 Různé typy buněk
4. Buňky.
Botanika.
Příjem a výdej látek v eukaryotních buňkách
Transkript prezentace:

Název Vodní režim rostlin 1 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů příjmu vody do rostliny, doplněná animací. Klíčová slova příjem vody, transpirační proud, kořenový vztlak, symplastická cesta, apoplastická cesta Autor Mgr. Václav Hubáček Datum 26. 2. 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Příjem vody Transpirační proud Kořenový vztlak Vodní režim rostlin 1 Příjem vody Transpirační proud Kořenový vztlak Hu1_13

Příjem vody nižší rostliny přijímají vodu celým povrchem těla na základě difůze nebo osmózy vyšší rostliny kořeny, kořenovými vlásky rozvod vody pomocí vodivých svazků

Příjem vody pasivně apoplastická cesta vnější prostředí pasivně apoplastická cesta pouze přes prostory buněčných stěn nespotřebovává se energie prostřednictvím transpiračního proudu (rostlina musí mít listy) cytoplazmatická membrána buněčná stěna příjem vody prostředí rostliny

Příjem vody aktivně symplastickou cestou přes cytoplazmatickou membránu spotřebovává se energie v souhrnu vytváří kořenový vztlak v jarním období vnější prostředí cytoplazmatická membrána buněčná stěna příjem vody přenašeč – spotřeba energie prostředí rostliny

Transpirační proud koheze adheze soudržnost molekul vody adheze přilnavost vody na stěny cév voda v rostlině se rozvádí pomocí rozdílné koncentrace roztoku v listech a kořenech podmínkou je koheze a adheze molekul vody

O H listy H O H O H vodíkový můstek H O H kořeny H O

Kořenový vztlak vytlačuje vodu do výše položených pletiv v rostlině hlavně na jaře aktivní příjem vody

Faktory ovlivňující příjem vody do rostliny koncentrace půdního roztoku teplota půdy do 30 st. jsou buňky schopny vytvářet více energie množství kyslíku v půdě rostliny jsou schopny přijímat vodu mimokořenově .. hlavně listy jedná se o malé množství vody .. významné pro epifyty