INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz s proměnou dokonalou
Advertisements

HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU Vajíčko – larva - dospělec zdroj: www. cs
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
ŽIVOČICHOVÉ V LESÍCH Kmen: MĚKKÝŠI.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střechatky (megaloptera)
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
Chrostíci Andrea Vopálenská.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Kroužkovci, členovci Přírodopis VY_32_INOVACE_171, 9. sada, Př3
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PLOŠTICE Jana Koucká.
VÝVIN HMYZU Autor: Bronislav Šenkeřík
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
ČLENOVCI HMYZ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
PAVOUKOVCI; HMYZ V RYBNÍKU
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
JEPICE Autor: Daniel Ďásek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními poznatky o třídě korýšů.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hmyz s proměnou nedokonalou
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Stavba těla hmyzu Učebnice str. 76/77.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Hmyz s proměnou nedokonalou
ČLENOVCI - HMYZ Řád: DVOUKŘÍDLÍ.
Dvoukřídlí Hmyz Holometabola vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
než začnete prohlížet prezentaci ...
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Identifikátor školy: Šablona VY_32_INOVACE_38_Hmyz.
Hmyz v lese.
VY_32_INOVACE_39_Hmyz s proměnou nedokonalou
Obecná charakteristika třídy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Dana Tvrzníková NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_PŘ6_VÁŽKY TÉMA: VÁŽKY DATUM: duben 2012.
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
RISK HMYZ ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_52_INOVACE_03_Vnější a vnitřní parazité- učební text
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Přírodopis 6. ročník Jana Míková Hmyz rybníka Přírodopis 6. ročník Jana Míková

Obsah Hmyz-opakování Hmyz s proměnou nedokonalou Hmyz s proměnou dokonalou Kvíz

KMEN: členovci TŘÍDA: hmyz Zopakuj si vlastnosti hmyzu: tělo se skládá z hlavy, hrudi a zadečku 3 páry končetin většina zástupců má křídla mají složené oči dýchají vzdušnicemi potrava – různé druhy ústního ústrojí a podle toho typ potravy

pohlavní, vývin nepřímý proměna nedokonalá proměna dokonalá Rozmnožování: pohlavní, vývin nepřímý proměna nedokonalá vajíčko → larva →→→→dospělec proměna dokonalá vajíčko → larva → kukla → dospělec

Hmyz s proměnou nedokonalou řád: vážky vážka ploská, šídlo červené dospělci létají nad vodou a živí se dravě, mají 2 páry křídel samičky kladou do vody vajíčka larvy se několikrát ve vodě svlékají, jsou dravé

řád: jepice jepice obecná dravé larvy žijí ve vodě až tři roky na zadečku mají tři trny dospělci žijí krátce na souši ( jeden den)

klešťanka, znakoplavka - pohybují se těsně pod hladinou, jsou dravé řád: ploštice mají bodavě sací ústrojí žijí na souši, na hladině nebo pod vodou vodoměrka, bruslařka dlouhé končetiny, žijí na hladině, jsou dravé klešťanka, znakoplavka - pohybují se těsně pod hladinou, jsou dravé

Hmyz s proměnou dokonalou řád: dvoukřídlí komár pisklavý samičky sají krev, samci rostlinné šťávy samička klade do vody vajíčka larvy žijí u hladiny a přijímají vzdušný kyslík dýchacími trubičkami, jsou potravou ryb Schéma vývinu – učebnice strana 82

řád: chrostíci příbuzní motýlů, na křídlech dospělců jsou jemné chloupky larvy se vyvíjejí ve vodě stavějí si schránky ze zrnek písku nebo zbytků ulit podle schránky lze určit druh chrostíka

řád: brouci potápník vroubený larva i dospělec žijí ve vodě a živí se dravě dospělec načerpá vzduch při hladině, končetiny má přizpůsobeny k plavání

Co jsi si zapamatoval o vodním hmyzu? larvy žijí ve vodě a budují si kolem sebe schránky __________ dospělec žije na souši velmi krátce, larva ve vodě až tři roky _________ brouk žijící ve vodě, živí se dravě _______ dvoukřídlý hmyz, samička saje krev, larva i kukla se vyvíjí ve vodě __________ Řešení: chrostíci, jepice, potápník, komár

Zařaď hmyz do řádů potápník vroubený komár pisklavý bruslařka obecná dvoukřídlí ploštice blanokřídlí brouci motýli potápník vroubený komár pisklavý bruslařka obecná mandelinka topolová pakomár kouřový mravenec lesní znakoplavka obecná lýkožrout smrkový Řešení: 1D, 2A, 3B, 4D, 5A, 6C, 7B, 8D