Gymnázium a obchodní akademie Chodov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika poloha, rozloha
Advertisements

Poloha České republiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Česko.
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
Povrch České republiky
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autor výukového materiálu:
Česká republika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI39 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_833_5TR_VL Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
ČR – základní údaje + práce s mapou
Autor výukového materiálu:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Téma hodiny: Střední Evropa
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
Česká republika: povrch, poloha
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6-31_ poloha_rozloha_CR
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: DOMOV
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Zem8_08 Sada DUMZeměpis 8 PředmětZeměpis Název materiáluStáty střední Evropy Anotace V prezentaci žák určuje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_255_Rakousko a Německo AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI32 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Administrativní členění ČR
VY_32_INOVACE_ 11_ Ohraničení ČR (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Česká republika na mapě Evropy VY_32_INOVACE_13 Sada 7 Základní škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_81.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MÍSTNÍ ČAS, PÁSMOVÝ ČAS Jan Dušek.
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_277_ČR 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Anotace Prezentace – Poloha a rozloha České republiky Autor Mgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s novými informacemi.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město
Uvedené číselné hodnoty jsou jen přibližné, neboť různé prameny uvádějí různé a mírně odlišné údaje. Zeměpisné rekordy Česka Hudba: Mike Oldfield.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
VY __III/2__ INOVACE __237. Autor DUMAlena Kopřivová Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy6. ročník základní školy praktické ŠVP„Učíme.
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Česká republika – základní údaje, poloha, hranice.
Poloha České republiky
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_INOVACE_01_Poloha České republiky
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Transkript prezentace:

Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, 357 35 Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0367 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Pořadí šablony a sada: 03 Česká republika Materiál: VY_32_INOVACE_ČR.3 Vytvořený ve školním roce: (datum) 29. 12. 2012   Téma: Poloha, rozloha České republiky. Předmět a třída: zeměpis, tercie osmiletého gymnázia Anotace: Prezentace umožňuje žákům uvědomit si polohu České republiky v rámci Evropy, středoevropského regionu s důrazem na sousední země, polohu vůči nejbližším mořím, omývajících evropské břehy. Žáci získají informace o velikosti České republiky, seznámí se s krajními body, výběžky. Úkoly mají přesah do hodin matematiky, hudební výchovy. Důraz kladen na práci s atlasem. Zadání a řešení součástí prezentace. K práci vyučující využívá interaktivní tabuli. Autor: Mgr. Stanislav Srba Klíčová slova: poloha ČR, rozloha ČR, krajní body, výběžky Ověřený dne: 20.3. 2013

Poloha České republiky v rámci Evropy. Obr. 1 Hans Adam II. Příslušníci států ve střední Evropě. Ludvig van Beethoven Johann Strauss Frédéric Chopin Roger Federer Ferenc Liszt Richard Müller Urči národnosti osobností. Čím se proslavili? Co mají tyto národnosti s Čechy společného ? Odpověď za mapou. Nápověda na dalším snímku.

Poloha České republiky v rámci Evropy. Frédéric Chopin Ludvig van Beethoven Hans Adam II. Johann Strauss Roger Federer Ferenc Liszt Richard Müller kníže hudební skladatel zpěvák tenista Lichtenštejnsko Slovensko Švýcarsko Maďarsko Polsko Rakousko Německo Urči národnosti osobností, čím se proslavili, co mají s Českem společného ?

Poloha České republiky v rámci Evropy. Frédéric Chopin Polsko hudební skladatel Ludvig van Beethoven Německo Hans Adam II. Lichtenštejnsko kníže Johann Strauss Rakousko Roger Federer Švýcarsko tenista Ferenc Liszt Maďarsko Richard Müller Slovensko zpěvák Všech sedm států společně s Českou republikou začleňujeme do regionu Střední Evropa.

Vzdálenosti k oceánu. 332 km 326 km 533 km 991 km Dokresli šipky z České republiky k Severnímu, Baltskému, Černému a Jaderskému moři (nejkratší vzdálenosti) a přiřaď k nim číselné údaje. Obr. 2 332 km 326 km 533 km 991 km

Vzdálenosti k oceánu. Dokresli šipky a přiřaď k nim číselné údaje-řešení. 326 km 533 km 991 km 332 km

Vzdálenosti mezi krajními body. Přiřaď číselné údaje a vysvětli. Obr.3 143 km 493 km 278 km

Vzdálenosti mezi krajními body. Přiřaď číselné údaje a vysvětli. 278 km Králíky 493 km 143 km Mikulov

Státní hranice Číslovky vlož do textu tak, aby byl pravdivý. Dopočítej celkovou délku hranic. Přiřaď státní vlajku. Státní hranice České republiky ohraničuje celé území republiky. Celková délka hranic ČR činí dopočítej km. ČR hraničí s těmito čtyřmi zeměmi: Německo – Česko - německá hranice km Polsko – Česko – polská hranice km Slovensko – Česko – slovenská hranice km Rakousko – Česko – rakouská hranice km 466,1 761,8 810 251,8 Obr. 6 Obr. 5 Obr. 7 Obr. 4

Státní hranice Číslovky vlož do textu tak, aby byl pravdivý, dopočítej celkovou délku hranic. Státní hranice České republiky ohraničuje celé území republiky. Celková délka hranic ČR činí 2289,7 km. ČR hraničí s těmito čtyřmi zeměmi: Německo – Česko - německá hranice 810 km Polsko – Česko – polská hranice 761,8 km Slovensko – Česko – slovenská hranice 251,8 km Rakousko – Česko – rakouská hranice 466,1 km

Urči souřadnice krajních bodů, okresy, ve kterých se nacházejí. nejsevernější místo v Česku - u obce Lobendava – okres Děčín, souřadnice - 51° 03′ 22′′ s.š. nejjižnější místo v Česku - u obce Vyšší Brod – okres Český Krumlov, souřadnice - 48° 33′ 09′′ s.š. nejzápadnější místo v Česku - u obce Krásná – okres Cheb, souřadnice - 12° 05′ 33′′ v.d. nejvýchodnější místo v Česku - u obce Bukovec – okres Frýdek – Místek, souřadnice - 18° 51′ 40′′ v.d. Vypočítej, o kolik minut vyjde dříve Slunce v nejvýchodnějším místě ČR než v nejzápadnějším.

vydělit šedesáti a násobit stem nejsevernější místo v Česku - u obce Lobendava – okres Děčín souřadnice - 51° 03′ 22′′ s.š. nejjižnější místo v Česku - u obce Vyšší Brod – okres Český Krumlov souřadnice - 48° 33′ 09′′ s.š. nejzápadnější místo v Česku - u obce Krásná – okres Cheb souřadnice - 12° 05′ 33′′ v.d. nejvýchodnější místo v Česku - u obce Bukovec – okres Frýdek – Místek souřadnice - 18° 51′ 40′′ v.d. 18° 51′ 40′′ v. d. - 12° 05′ 33′′ v. d. = 06° 46′ 07′′ 1 h = 15° X h = 06° 46′ 24 h = 360° °1 h = 15° X = 6,7667 / 15 X = 0,451 = 27′ 46′ = 0,7667 vydělit šedesáti a násobit stem vydělit stem a násobit šedesáti

Nejzápadnější bod. Obr.8

Nejvýchodnější bod. Obr.9

Nejsevernější bod. Obr. 10

Nejjižnější bod. Obr. 11

Geografický střed České republiky. Obr. 12 Okres Havlíčkův Brod Obr. 14 S jakou událostí je spojen tzv. Číhošťský zázrak? Číhošť

Pojmenuj výběžky.

Pojmenované výběžky. Šluknovský Broumovský Ašský Frýdlantský Osoblažský Javornický Břeclavský

Výběžky České republiky. Přiřaď k sobě správné dvojice, pojmy v pravém sloupci vysvětli. Javornický (jesenický) Smrčiny Břeclavský Tanečnice Ašský Rychlebské hory Osoblažský Albrecht z Valdštejna Šluknovský Dyjský trojúhelník Broumovský Slezská Haná Frýdlantský Adršpašské – teplické skály

Výběžky České republiky. Javornický (Jesenický) Břeclavský Dyjský trojúhelník Ašský Smrčiny Osoblažský Slezská Haná Šluknovský Broumovský Adršpašské – teplické skály Frýdlantský Rychlebské hory Tanečnice Albrecht z Valdštejna

Vytvoř správné dvojice. 13° v. d. Choceň 14° v. d. Stříbro 15° v. d. Bučovice 16° v. d. Prachatice 17° v. d. Šluknov 18° v. d. Třeboň 49° s. š. Skuteč 50° s. š. Jindřichův Hradec 51° s. š. Vsetín

13° v. d. Stříbro 14° v. d. Prachatice 15° v. d. Jindřichův Hradec 16° v. d. Skuteč 17° v. d. Bučovice 18° v. d. Vsetín 49° s. š. Třeboň 50° s. š. Choceň 51° s. š. Šluknov

Prohlédni si znaky krajů České republiky a popiš je. Obr.13

1) WIKI-VR. Wikipedia. cz[online]. [cit. 29. 12. 2012] 1) WIKI-VR. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Europe_location_CZ.png 2) REI-ARTUR. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LocationCzechRepublic.svg 3) ВИКТОР_В. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Relief_Map_of_Czech_Republic.png 4) MAREKLUG, WANTED. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Poland.svg 5) Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Germany.svg 6) SKOPP. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Slovakia.svg 7) SKOPP. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_Austria.svg 8) ŽVÁČEK, Ondřej. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nejz%C3%A1padn%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_bod_%C4%8Ceska.jpg

9) ŽVÁČEK, Ondřej. Wikipedia. cz[online]. [cit. 29. 12. 2012] 9) ŽVÁČEK, Ondřej. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nejv%C3%BDchodn%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_bod_%C4%8Ceska.jpg 10) ŽVÁČEK, Ondřej. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nejsevern%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_bod_%C4%8Ceska.jpg 11) ŽVÁČEK, Ondřej. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nejji%C5%BEn%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_bod_%C4%8Ceska.jpg 12) SV, Jirka. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Geografick%C3%BD_st%C5%99ed_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky.jpg 13) URBAN, Tomáš. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CoA_CZ_regions.png 14) LENCER. Wikipedia.cz[online]. [cit. 29.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Czech_Republic_location_map.svg