Otiskování - ruce Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sloupcová sazba a oddíly
Advertisements

Alfons Mucha Název školy
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Zemětřesení Název školy
Základní typy monarchií
Energiequellen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Krasové oblasti Název školy
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Topologie počítačových sítí
Ukládání čísel v počítači 1
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Národy světa Název školy
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Socioekonomická geografie
Cuerpo humano Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Ich und mein Computer Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tužka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vlastnosti stránky a tisk
Užití vektorového součinu
Pravěk II - Věstonická venuše
Eduard Manet Název školy
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Náboženství - opakování
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Symbolismus Název školy
Sníh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Autoportrét Název školy
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Surrealismus Název školy
Matyáš Bernard Braun Název školy
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Test číselné soustavy Název školy
Objektová tvorba – pokrývka hlavy
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Batika Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Loutka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Masky Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Transkript prezentace:

Otiskování - ruce www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Otiskování - ruce Označení DUM VY_32_INOVACE_07_1_01 Mgr. Vlastimil Hrbáček Datum 30. 8. 2013 Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obor Výtvarná výchova Tematický okruh Výtvarné techniky, materiály a náměty Ročník Kvarta, 1. ročník a kvinta, 2. ročník www.zlinskedumy.cz

Otiskování (obtiskování) Metoda otisku souvisí s různými výtvarnými, především grafickými technikami. Nejjednodušší technikou spojenou s obtiskováním kresby přes barevnou vrstvu je monotyp. Je třeba zmínit také termín dekalk, což je obraz vzniklý odkrýváním nanesené svrchní vrstvy barvy a spočívající v uplatnění barevné struktury (textury) spodní vrstvy. Blízkou technikou je také frotáž, při níž obraz vzniká otěrem materiálu (barvy, tuhy apod.) o tenký papír, pod nímž je umístěn podklad patřičné struktury. Ta je otíráním zachycena na papíře. Metodu otisku (dekalku) i frotáže využíval představitel surrealismu Max Ernst, který si takto náhodně vzniklými obrazy připravoval texturu podmalby svých obrazů.

Max Ernst – Les – struktura otisku http://www.flickr.com/photos/centralasian/6745434041/in/photolist-bh57wV-bh57ki-b3nkfn-b3bgHZ-bh5S8H-b3d7d6-b35JYR-bhAoo4-bh6ziB-b3d6Fg-b3d6MX-bh5Sjr-bppFmP-b3d6wK-dz4YLh-9KQvsB-b35K5V-b3b73t-b3hNna-bh58ba-bhz432-bAmnpG-bh57TZ-bhz4eR-b35K2X-b35Kde-bPg2qD-bAmnt5-bhz4Fc-bh7fwz-bh58jM-bh571a-bhzSha-cbdHZo-axj7Ho-axgqjv-axj7qQ-axgqet-axgq2F-axgpJP-661qdE-8BW7DG-arvh-cNG1nd-eAQfjx-WvMP7-WvMP1-6yD6mM-5Rj8Bf-byvwC-2hP6Tu/lightbox/

Max Ernst – Les – struktura frotáže http://www.flickr.com/photos/centralasian/6588204687/sizes/o/in/photostream/

Otisk ruky My využijeme nejdříve jednoduchou techniku otisku ruky a dokreslení otisku. Naneste na ruku sytou vodovou barvu a otiskněte ji na papír.

Úkol 1 : Sledujme kresbu otisku Celkový tvar barevné skvrny i zbylého papíru (pozitiv i negativ)

Úkol 1a : Sledujme kresbu otisku B. Detail čar (rýh), které zanechal povrch naší ruky (struktura) – můžeme využít i lupy!

Úkol 2 : Dokreslíme tenkým fixem nebo perem a tuší vzniklou novou skutečnost - ukázky

Fantazii se meze nekladou Harlekýn zelenofialový

Využití negativní kresby

Otisky ruky - zmnožení Nyní se pokusíme přiblížit Maxu Ernstovi a vytvořit obraz pomocí zmnožení otisků a přetiskováním ve více vrstvách. I zde můžeme (ale nemusíme!) využít možnost dokreslení. Pozor na míchání vhodných barev! Otázka: Které barvy bychom míchat neměli?

Hlava draka

Hlava lva

Mořská ryba

Les Maxe Ernsta

Zdroj – fotografie a obrázky – archiv autora