Výkon.Když dělník nakládá zeminu na auto, koná práci ? Naložení zeminy mu trvá 2 hodiny Co se změní, když zeminu budou nakládat dva dělníci ? A co když.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč se tělesa zahřívají při tření?
Advertisements

ENERGIE CO VŠECHNO SKRÝVÁ….
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Přímá úměrnost - opakování
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
Vztah mezi výkonem, prací a časem
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh řešených trojčlenkou. Obsahuje 6 řešených příkladů i s obrázky. © Eva Černá Autor © Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Grantový projekt multimediální výuky
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Rychlost rovnoměrného pohybu
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Práce ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám fyzikální veličinu práce. Naučím se práci vypočítat. Poznám jednotku práce.
VÝKON.
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
3. Mechanická energie a práce
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Návod k počítání výkonu s příklady k procvičení
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Autor: Ing.Holenda Jiří
Pan učitel přinesl na hodinu fyziky osobní digitální váhu. Jistě máte doma podobnou váhu na které se vážíte a sledujete zda-li jste po vánočních svátcích.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Fyzikální veličiny.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
PaedDr. Jozef Beňuška
Výkon ZŠ Velké Březno.
Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Slovní úlohy na společnou práci
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI procvičování
Třída 3.A 15. hodina.
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
Třída 3.B 6. hodina.
Třída 3.B 5. hodina.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B30Fy6_Hmotnost 2
Energie ZŠ Velké Březno.
Třída 3.A 12. hodina.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
3. ročník Písemná práce 2.
Třída 3.B 8. hodina.
Třída 3.A 5. hodina.
Transkript prezentace:

Výkon.Když dělník nakládá zeminu na auto, koná práci ? Naložení zeminy mu trvá 2 hodiny Co se změní, když zeminu budou nakládat dva dělníci ? A co když na nakládání použijeme bagr?

Bagr vykoná tutéž práci jako dělníci, ale za mnohem kratší čas. má větší výkon Výkon je fyzikální veličina, značí se P Je to práce W vykonaná za určitý čas t P = práce čas = WtWt Základní jednotkou je 1 W (wat) 1 W = JsJs Pan učitel žákům položil tuto otázku: Proč stroje podávají větší výkony, než lidé? Víte to ? Celá třída dostala domácí úkol na procvičování výkonu.

Jaký výkon má vodní čerpadlo, vyčerpá-li ze studny 100 litrů vody z hloubky 6 metrů za 40 sekund ? Jaký výkon má kočka o hmotnosti 2,5 kg, Jestliže vyleze na strom do výšky 4 m za 5 s ? Dívka o tíze 400 N vyšplhala po tyči do výše 4 m za 12 s. Jaký byl její výkon ? Až vypočítáš daný příklad, tak na něj klikni !